• Anonym (Mamma­n)
    Äldre 2 Jul 01:33
    16969 visningar
    90 svar
    90
    16969

    14-årig dotter som har sex

    Hej!

    Jag misstänker starkt att min dotter på 14 år har haft sex, och inte bara en gång. Killen verkar bra och inte farligt mycket äldre men är kluven. Vad tycker ni om det här? Borde jag prata med henne om det? Vi pratade om sex för ca ett halvår sedan och då fick hon kondomer. Tvivlar heller inte på att hon skyddar sig, det är är jag säker på. Men borde jag prata med henne ändå? Tycker ni detta är fel? Vet inte hur jag ska hantera det.

  • Svar på tråden 14-årig dotter som har sex
  • senale­na
    Äldre 3 Jul 22:41
    #61

    Klart du ska prata med henne om det. Om hon har sex så får ni samtala

    Är hon dessutom under 15 så ska hon lagligt sett inte ha sex, och definitivt inte med en kille som är äldre.

  • Äldre 3 Jul 23:04
    #62
    senalena skrev 2018-07-03 22:41:31 följande:
    Klart du ska prata med henne om det. Om hon har sex så får ni samtala

    Är hon dessutom under 15 så ska hon lagligt sett inte ha sex, och definitivt inte med en kille som är äldre.
    En dag äldre?
    hur många meter var det?
  • Äldre 3 Jul 23:04
    #63
    +1
    Less is more skrev 2018-07-02 14:17:28 följande:
    I gengäld kanske du rentav är en väldigt tjatig person som stressar och pressar ungdomar att ha sex med andra för tidigt. Man behöver ju inte prompt ligga för att ha sex och känna närhet.

    Det är tjatmonster till killar som pressar ner vissa tjejer i säng trots att tjejer egentligen inte vill och är redo.
    Vilken otrolig ENKEL värld du måste leva i. Allting är prefekt svartvit när man läser dina inlägg.
    Du tolkar dessutom andras inlägg efter dina perfekta svartvita världsbild också.  Det ena utesluter/innesluter alltid det andra. Finna bara två möjliga utfall i perfekt motsatsförhållanden.

    Ja och dessa tjatmonster till killar är inte ett spån bättre än vad du är egentligen, som sätter direkta krav på tjejer att ha integritet och klämma ihop benen och tjejens värde ligger i att "inte knulla runt", enligt DIG, och sedan skyller i från dig på killarna att de är så dumma.

    Ja jag säger att du sätter krav på/beordrar tjejer att göra på ett visst sätt (som du anser är passande och sedan skyller på "dumma killar" för din beordran) då du använder dig av "ska" i stället för "bör".

    I stället för att föra dubbelmoral på tjejerna, så vore det bättre att sätta krav på killarna och kräva av killarnas föräldrar att de uppfostra dem. Och lär tjejer att deras värde inte ligger på huruvida de "klämmer ihop benen" eller inte. Utan deras värde ligger på andra plan.


  • senale­na
    Äldre 3 Jul 23:06
    #64
    klyban skrev 2018-07-03 23:04:13 följande:
    En dag äldre?
    <15
  • Äldre 3 Jul 23:10
    #65
    senalena skrev 2018-07-03 23:06:47 följande:
    <15
    Vill du göra ett nytt försök till svar?
    hur många meter var det?
  • senale­na
    Äldre 3 Jul 23:19
    #66
    klyban skrev 2018-07-03 23:10:38 följande:
    Vill du göra ett nytt försök till svar?
    Nej inte direkt, men jag får väl specificera: skillnaden är ju inte i dagar, utan om han är 15 eller äldre. 
    Om han är en dag äldre än henne och 14 så kan de ha sex, är hon 14 och han 15 så får de vänta ett dygn tills hon också är 15.
  • Äldre 3 Jul 23:28
    #67
    senalena skrev 2018-07-03 23:19:03 följande:
    Nej inte direkt, men jag får väl specificera: skillnaden är ju inte i dagar, utan om han är 15 eller äldre. 
    Om han är en dag äldre än henne och 14 så kan de ha sex, är hon 14 och han 15 så får de vänta ett dygn tills hon också är 15.

    Så du ser en magiskt gräns, det var dit jag ville komma.
    Och då blir det du säger extremt tokigt, hade du sagt ja om killen/tjejen är 1-2 år äldre så bör nog nått göras.


    Annars fritt fram, även tycker jag 15år är en kass ålder för detta, men har tyvärr inga bättre förslag.
    Men lite jävla förstånd måste man ha.


    Sen hur kan man ens inbilla sig klara av att stoppa sex, det är faktiskt hysteriskt roligt.
    Speciellt i hur man vet hur snabbt det går och dra ned byxorna och knulla, testat detta själv många ggr och på mindre än 5min går det vara klar om snabbhet är viktigt.


    hur många meter var det?
  • Anonym (Nina)
    Äldre 4 Jul 00:06
    #68
    senalena skrev 2018-07-03 22:41:31 följande:

    Är hon dessutom under 15 så ska hon lagligt sett inte ha sex, och definitivt inte med en kille som är äldre.


    Det är inte olagligt för någon under 15 att ha sex. Det är inte ens olagligt för någon under 15 att ha sex med någon äldre, om det är uppenbart att det inte handlar om övergrepp, till exempel om det handlar om frivilligt sex med en pojkvän som inte är speciellt mycket äldre.
  • Äldre 4 Jul 00:15
    #69
    -1
    EnAnonumius skrev 2018-07-03 23:04:14 följande:

    Vilken otrolig ENKEL värld du måste leva i. Allting är prefekt svartvit när man läser dina inlägg.

    Du tolkar dessutom andras inlägg efter dina perfekta svartvita världsbild också.  Det ena utesluter/innesluter alltid det andra. Finna bara två möjliga utfall i perfekt motsatsförhållanden.

    Ja och dessa tjatmonster till killar är inte ett spån bättre än vad du är egentligen, som sätter direkta krav på tjejer att ha integritet och klämma ihop benen och tjejens värde ligger i att "inte knulla runt", enligt DIG, och sedan skyller i från dig på killarna att de är så dumma.

    Ja jag säger att du sätter krav på/beordrar tjejer att göra på ett visst sätt (som du anser är passande och sedan skyller på "dumma killar" för din beordran) då du använder dig av "ska" i stället för "bör".

    I stället för att föra dubbelmoral på tjejerna, så vore det bättre att sätta krav på killarna och kräva av killarnas föräldrar att de uppfostra dem. Och lär tjejer att deras värde inte ligger på huruvida de "klämmer ihop benen" eller inte. Utan deras värde ligger på andra plan.


    Tänk att man kan bli så jätteupprörd och arg på en förälder som tar ansvar och vill skydda sina unga barn/döttrar.

    Det är fortfarande väl fortfarande unga tonåringar vi pratar om i den här tråden. Självklart kommer tjejer förr eller senare få pojkvänner.

    Men jag kommer inte stå och trycka upp kådisar och p-piller i mina döttrars fejs och utgå ifrån att det är helt normalt att de ska knulla en massa redan som

    14-åringar. Jag kommer säga till dem att de inte ska behöva känna dig tvingade till något de inte själva vill och inte slösa tid på killar som tjatar och beter sig dumt och elakt mot dem. Det är nämligen så det kan se ut i högstadieåldern.
  • Äldre 4 Jul 00:57
    #70
    Less is more skrev 2018-07-04 00:15:00 följande:
    Tänk att man kan bli så jätteupprörd och arg på en förälder som tar ansvar och vill skydda sina unga barn/döttrar.

    Det är fortfarande väl fortfarande unga tonåringar vi pratar om i den här tråden. Självklart kommer tjejer förr eller senare få pojkvänner.

    Men jag kommer inte stå och trycka upp kådisar och p-piller i mina döttrars fejs och utgå ifrån att det är helt normalt att de ska knulla en massa redan som
    14-åringar. Jag kommer säga till dem att de inte ska behöva känna dig tvingade till något de inte själva vill och inte slösa tid på killar som tjatar och beter sig dumt och elakt mot dem. Det är nämligen så det kan se ut i högstadieåldern.
    Skydda mot vad, sin egen sexualitet som börjar långt innan 15års gränsen?
    hur många meter var det?
Svar på tråden 14-årig dotter som har sex