• Anonym (Anony­m)
    Äldre 5 Jul 04:58
    13741 visningar
    47 svar
    47
    13741

    Medicinsk abort söker stöd

    Hej,

    Genomgår medicinsk abort om några timmar och är livrädd. Söker någon som varit med om det som jag kan prata med, har i stort sett ingen och behöver bara att någon finns som stöd. Någon som är villig?

  • Svar på tråden Medicinsk abort söker stöd
  • Anonym (M)
    Äldre 5 Jul 05:43
    #1

    Jag har gjort en. Det var inte farligt alls.

    Tog tabletterna, sen somnade jag ett tag. Vaknade med mensvärk och satte mig på toaletten. Efter ett tag kom allt ut. Sen var det över. Blödde ett tag efteråt men det var som mens.

    Kram

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 5 Jul 08:57
    #2

    Tack behövde verkligen verkligen höra det. Hoppas att det underlättar att det är så pass tidigt som vecka fem. Läst skräckhistorier och det här lugnade mig lite ???? nu tar jag den. Kram

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 5 Jul 09:02
    #3

    När började du känna av värkarna? När tycker du att jag ska ta morfin? Tog alvedon och Ipren som jag fick för 30 minuter sedan och nu förde jag in tabletterna ska jag ta morfinet nu eller om 45 minuter?

  • Anonym (Ingen fara)
    Äldre 5 Jul 09:42
    #4

    Jag har gjort det 2 gr, de va inte så farligt, 2a gången va de som en riklig mens bara. Det kommer gå bra, spara morfinet tills det känns som du inte står ut. Onödigt om du tar den när du har lagom ont så har du ingen om det blir värre sen, kanske när du ska sova. Lägg en handduk i sängen när du ska sova, ifall det går genom bindan.

  • Anonym (Tjej)
    Äldre 5 Jul 09:59
    #5

    Har också gjort det. Hade ingen smärta alls, absolut inga värkar. Inte ens mensvärk. Gick ungefär som M skrev.

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 5 Jul 10:11
    #6

    Tack så otroligt mycket, ni värmer hjärtat så pass mycket att jag började gråta. Hela den här situationen har varit väldigt svår och jag är helt ensam i det hela, suttit och läst skräckhistorier och behövde verkligen höra detta. Jag råkade ta morfinet ändå av stress, har inte ont och det har gått cirka en timma. Ska spara mina andra två morfin piller tills att det behövs

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 5 Jul 11:21
    #7

    uppdatering: blöder mycket och det kommer väldigt många klumpar. Jag har inte det minsta ont och vet inte om det är för att jag är hög på morfin och smärtlindring eller om det kanske inte har kommit igång riktigt än. Har mer ont under mens. Ska ta dom två sista om en halv timma. Brukar det vara såhär?

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 5 Jul 15:43
    #8

    Okej nu börjar det verkligen göra jätteont och har tagit andra morfin tabletten. Är otroligt orolig att smärtan håller i sig i flera dagar då smärtlindringen enbart räcker för idag..

  • Anonym (T)
    Äldre 5 Jul 16:04
    #9

    är du ensam hemma? 

    vet någon om att du gör abort just nu? 

    cytotec brukar bara framkalla värkar i 3-6 timmar, du kan få eftervärkar men dom är din egen kropp som gör och det brukar inte vara lika illa som dom medicinskt framkallade så du borde inte ha lika ont imorgon

    se till att försöka äta men framför allt drick!

    gunga med höfterna och rör på dig lite grann, bara gå runt rummet eller nåt, sitt helst inte ner hela tiden, rörelse gör dels att du lättare får ut allt och det gör även så att nerverna inte hamnar i kläm lika lätt som det annars lätt kan göra när en har värkar, det minskar även risken för tex. blodpropp eller att du blöder alldeles för mycket men inte märker det förren du ställer dig upp, överansträng dig dock inte, ta det lugnt 

    om du är orolig så ring mottagningen, om det inte går ring 1177 

    det du upplever låter dock helt normalt just nu

    gjorde själv abort för 3år sen, var livrädd och trodde jag skulle förblöda då jag nästan gjort det vid båda förlossningar, men det gick jättebra! 
    lite smärta men de hjälpte att gunga och ta smärtlindringen jag fick, tittade på serie som var 20-25min per avsnit, gick en runda i lägenheten mellan varje avsnitt
    blödde mycket i 8 timmar och sen som vanlig mens, slutade blöda efter 6 dagar. 

    lycka till!

  • Anonym (M)
    Äldre 5 Jul 18:18
    #10

    Hur går det för dig? Har du någon hos dig?

    Kramar

Svar på tråden Medicinsk abort söker stöd