• incel2­8
    Äldre 12 Jul 21:18
    3277 visningar
    13 svar
    13
    3277

    Varför säger folk att jag inte kan sjunga

    Hejsan

    När jag säger till folk att jag vill bli en känd sångare för ett rockband så skrattar dom bara och säger att jag inte kan sjunga. Varför säger dom så? För att i mina och min mammas öron så låter det bra. Jag har blivit en sångare för ett rock/metal band och imorgon så ska vi köra live. Ska jag sluta sjunga och satsa på något annat istället eller vad tycker ni? Vad tror ni folk kommer säga när dom får höra mig sjunga på en scen?

    instaud.io/2qaY

    instaud.io/2qaZ

    instaud.io/2qb1

    instaud.io/2qb2

  • Svar på tråden Varför säger folk att jag inte kan sjunga
  • Äldre 12 Jul 21:25
    #1

    Har bara ett råd att ge dig. Vill du sjunga... så gör det.

  • Äldre 12 Jul 21:47
    #2

    Du har ju fått massor av svar under det senaste året på det, men varje gång någon gör det så blir du oäven och börjar slänga okvädningsord och personliga attacker omkring dig.

    Du har inte tagit till dig vad jag och andra skrivit förut, så varför ska vi upprepa oss igen, tycker du?


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Äldre 12 Jul 21:48
    #3

    Vem är din mor? Gunilla Persson?

  • Äldre 12 Jul 22:18
    #4

    TS försvann som en avlöning hos en alkis.....


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Äldre 12 Jul 22:19
    #5

    Jag är ledsen, men du bör satsa på en helt annan karriär. De som säger att du inte kan sjunga har rätt. Gå vidare i livet!

  • Äldre 12 Jul 22:25
    #6

    Det låter väl okej.

  • Äldre 12 Jul 22:27
    #7

    Jag tycker du sjunger riktigt bra. Nycker

  • Äldre 12 Jul 22:29
    #8
    Panduro skrev 2018-07-12 22:27:51 följande:

    Jag tycker du sjunger riktigt bra. Nycker


    Mycket bättre än genomsnittet. Gillade speciellt stad i ljus. Tar du sånglektioner? Du borde nog göra det för att få hjälp att använda just din röst på rätt sätt, och att finslipa det sista.
  • Äldre 12 Jul 22:36
    #9
    Panduro skrev 2018-07-12 22:27:51 följande:

    Jag tycker du sjunger riktigt bra. Nycker


    Panduro skrev 2018-07-12 22:29:08 följande:
    Mycket bättre än genomsnittet. Gillade speciellt stad i ljus. Tar du sånglektioner? Du borde nog göra det för att få hjälp att använda just din röst på rätt sätt, och att finslipa det sista.
    Du måste skämta. Eller så måste du vara lika tondöv som TS..... Men jag tror att du skämtar.

    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Kurlie
    Äldre 12 Jul 23:10
    #10

    Jag lyssnade lite på första låten. Du sjunger lite falskt och har ganska dålig engelska. MEN både jag och min man som är musiker tycker ändå att du har något i ditt sound. Lite sådär alternativ och gnällig som Håkan Hellström men ändå inte men som gör att man är ok med dina brister. Du behöver dock mycket träning för att hitta det rätta soundet så jag säger skit i vad folk tycker och sjung för livet.

  • Äldre 12 Jul 23:39
    #11
    Kurlie skrev 2018-07-12 23:10:50 följande:

    Jag lyssnade lite på första låten. Du sjunger lite falskt och har ganska dålig engelska. MEN både jag och min man som är musiker tycker ändå att du har något i ditt sound. Lite sådär alternativ och gnällig som Håkan Hellström men ändå inte men som gör att man är ok med dina brister. Du behöver dock mycket träning för att hitta det rätta soundet så jag säger skit i vad folk tycker och sjung för livet.


    Jag har också sagt till TS att han har potentiall om han bara tog till sig några råd, ex att ta några lektioner. Istället för att bli glad och tacka för tipsen kallade han mig dum i huvudet och några andra mindre smickrande saker.

    TS vill inte ha råd eller veta att han behöver träna. Han vill att alla ska tycka att hans falsk-hesa (för det hörs att den är väldigt forcerad och inte naturlig) röst är det bästa som hänt sen skivat bröd.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Äldre 13 Jul 00:07
    #12

    Jag är lessen men det låter faktiskt inget vidare. Orent svajigt och ansträngt. Men med proffsig träning kan det bli bättre.

  • Äldre 13 Jul 01:14
    #13

    Håkanvibbar, men en Håkan räcker gott och väl. Försök att slappna av när du sjunger, och hitta rätt typ av musik för din röst (och det är det viktigaste). Du är inte tondöv.

Svar på tråden Varför säger folk att jag inte kan sjunga