• Anonym (Ts)
    Äldre 13 Jul 13:19
    3347 visningar
    12 svar
    12
    3347

    Gravid och Naveln buktar ut mindre. Varför?!

    Jag är gravid och min navel har ändrat form sen magen började bli större, har fått mer och mer plupp navel ju längre in i graviditeten jag kommit men nu igår märkte jag att min navel har blivit mindre pluppig och börjar gå lite mer inåt som den gör när jag inte är gravid. Är detta normalt?!

  • Svar på tråden Gravid och Naveln buktar ut mindre. Varför?!
  • Äldre 13 Jul 13:40
    #1

    Kanske livmodern flyttat högre upp eller längre ner o därför släppt trycket på naveln? Ingen aning, men säkert helt normalt. 

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 13 Jul 13:50
    #2
    Fia 28 skrev 2018-07-13 13:40:34 följande:

    Kanske livmodern flyttat högre upp eller längre ner o därför släppt trycket på naveln? Ingen aning, men säkert helt normalt. 


    Är inte det vanligare i slutet av graviditeten? Är i vecka 29
  • Äldre 13 Jul 14:10
    #3
    Anonym (Ts) skrev 2018-07-13 13:50:09 följande:
    Är inte det vanligare i slutet av graviditeten? Är i vecka 29
    Kanske så enkelt som att bebisen flyttat på sej? Vad tror du egentligen skulle vara fel?
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 13 Jul 14:23
    #4
    Fia 28 skrev 2018-07-13 14:10:59 följande:

    Kanske så enkelt som att bebisen flyttat på sej? Vad tror du egentligen skulle vara fel?


    Bebisen flyttar väl runt hela tiden? Vet inte ville höra om någon annan upplevt samma och vad det kan bero på
  • Äldre 13 Jul 14:43
    #5

    Min gör så hela tiden. Det tycks bero på tiden på dygnet, hur aktiv bebisen är, om jag nyss har ätit, osv osv.

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 13 Jul 14:46
    #6
    Iowhannah skrev 2018-07-13 14:43:55 följande:

    Min gör så hela tiden. Det tycks bero på tiden på dygnet, hur aktiv bebisen är, om jag nyss har ätit, osv osv.


    Vilken vecka är du i? Har du utåtstående navel abnars under graviditeten?
  • Äldre 13 Jul 14:47
    #7
    Anonym (Ts) skrev 2018-07-13 14:46:59 följande:

    Vilken vecka är du i? Har du utåtstående navel abnars under graviditeten?


    Jag är i v 40+5 (jättesupergravid, med andra ord). Den har stått ut lite sedan kanske vecka 35 tror jag.
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 13 Jul 14:54
    #8
    Iowhannah skrev 2018-07-13 14:47:59 följande:

    Jag är i v 40+5 (jättesupergravid, med andra ord). Den har stått ut lite sedan kanske vecka 35 tror jag.


    Ändrade den form ibland vid vecka 35?
  • Äldre 13 Jul 14:58
    #9
    Anonym (Ts) skrev 2018-07-13 14:54:57 följande:

    Ändrade den form ibland vid vecka 35?


    Det tror jag inte men det var då den började bukta ut. Min navel går lite snett uppåt, så det finns en hudflik ivägen, vilket gör att den håller sig inåt eller platt rätt länge även vid graviditet.

    Men som sagt så beror utbuktningen förmodligen på barnets läge och diverse andra faktorer. Har du tänkt nåt på vid vilka tidpunkter den ändrar form?
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 13 Jul 15:04
    #10
    Iowhannah skrev 2018-07-13 14:58:20 följande:

    Det tror jag inte men det var då den började bukta ut. Min navel går lite snett uppåt, så det finns en hudflik ivägen, vilket gör att den håller sig inåt eller platt rätt länge även vid graviditet.

    Men som sagt så beror utbuktningen förmodligen på barnets läge och diverse andra faktorer. Har du tänkt nåt på vid vilka tidpunkter den ändrar form?


    Har också en huflik vid naveln. Det är den som har blivit mindre och naveln syns mer. Den har varit så konstant nu sen igår eller förrgår
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 13 Jul 16:40
    #11

    Fler?

  • Anonym (Jo)
    Äldre 14 Jul 11:58
    #12
    Iowhannah skrev 2018-07-13 14:58:20 följande:
    Det tror jag inte men det var då den började bukta ut. Min navel går lite snett uppåt, så det finns en hudflik ivägen, vilket gör att den håller sig inåt eller platt rätt länge även vid graviditet.

    Men som sagt så beror utbuktningen förmodligen på barnets läge och diverse andra faktorer. Har du tänkt nåt på vid vilka tidpunkter den ändrar form?
    Så är det, läget påverkar nog.
Svar på tråden Gravid och Naveln buktar ut mindre. Varför?!