• Äldre 14 Jul 17:28
    10304 visningar
    7 svar
    7
    10304

    Kan jag redan bli gravid

    Jag födde för 6 veckor sedan och jag och min kille har upprepade gånger haft sex. Finns chansen att jag kan bli gravid redan? Och isåfall är chansen stor?

    Ja min bm har sagt att inget sex innan avslaget är slut eller vänta 8 veckor, så behöver inga kommentarer om det ????

  • Svar på tråden Kan jag redan bli gravid
  • Äldre 14 Jul 17:31
    #1

    Ja. Du kan bli gravid, om ägglossningen kommit igång. Varierar hur snabbt den kommer igång, hos vissa direkt, för andra kan det ta 8-9 månader.

    Oftast (men inte alltid) dröjer det lite längre om man helammar.

  • Äldre 14 Jul 17:35
    #2

    Jag ammar inte något alls, bara ersättning.

  • Äldre 14 Jul 17:42
    #3

    Då kan du definitivt redan ha blivit gravid.

  • Äldre 14 Jul 18:08
    #4

    Min mamma blev lätt gravid. Men 6 veckor känns lite väl snabbt tycker jag, eller? ???? Hade jag mot förmodan blivit gravid nu så hade jag behållt barnet.

  • Äldre 14 Jul 18:10
    #5

    Vet inte varför det blir massa ??? När jag skriver, inte frivilligt ????

  • Äldre 14 Jul 18:22
    #6

    Japp du kan bli gravid. Har en vän som blev gravid med barn nr 2 när nr 1 bara var en månad gammal. det blev tätt. Sen kan man visst ha sex innan allt avslag är borta men man ska tänka på att man helst ska använda kondom då det är större risk för infektioner. Avslaget är ju pga såret i livmodern efter moderkakan. så länge man blöder läker detta sår och har man då oskyddat sex eller badar badkar eller bassäng eller hav/Sjö så ökar risken för infektioner i detta "sår"

  • Äldre 14 Jul 22:47
    #7

    Kan kan du.

    Själv blev jag gravid igen efter typ 8-9 veckor

Svar på tråden Kan jag redan bli gravid