• Anonym (Petra­)
    Äldre 20 Jul 09:27
    3952 visningar
    12 svar
    12
    3952

    Olagligt att ge sina barn glass?

    Jag har sett föräldrar på stranden ge sina barn glass. Detta är barnmisshandel, funderar på att fotografera och anmäla varenda en. Hur hade ni gjort?

  • Svar på tråden Olagligt att ge sina barn glass?
  • Anonym (ååå)
    Äldre 20 Jul 09:29
    #1
    +1

    Hur jag hade gjort? Jo, jag har bett admin flytta tråden till sandlådan Drömmer

  • Anonym (Tro inte idioti­...)
    Äldre 20 Jul 09:45
    #2
    Anonym (Petra) skrev 2018-07-20 09:27:24 följande:

    Jag har sett föräldrar på stranden ge sina barn glass. Detta är barnmisshandel, funderar på att fotografera och anmäla varenda en. Hur hade ni gjort?


    Jag hade tagit en eller tre glassar själv samt bjudit mina egna ungar på lika många! 
  • Äldre 20 Jul 09:47
    #3

    Hur menar du ts?

  • Anonym (Petra­) Trådstartaren
    Äldre 20 Jul 10:01
    #4
    Anonym (Tro inte idioti...) skrev 2018-07-20 09:45:16 följande:

    Jag hade tagit en eller tre glassar själv samt bjudit mina egna ungar på lika många! 


    Illa. Mycket illa. Känner du inte till barnfetma mm?
  • Anonym (anony­m)
    Äldre 20 Jul 10:10
    #5
    Anonym (Petra) skrev 2018-07-20 10:01:43 följande:
    Illa. Mycket illa. Känner du inte till barnfetma mm?
    Glass är väl ett mycket bra alternativ i hettan för att se till att barnen får i sig något svalkande och med kalorier är svårt att få i barn mängder med vatten och få dem att äta i värmen då är glass ett bra alternativ. 
  • Anonym (A)
    Äldre 20 Jul 10:13
    #6
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-20 10:10:52 följande:
    Glass är väl ett mycket bra alternativ i hettan för att se till att barnen får i sig något svalkande och med kalorier är svårt att få i barn mängder med vatten och få dem att äta i värmen då är glass ett bra alternativ. 
    Håller med
  • Anonym (Q)
    Äldre 20 Jul 10:13
    #7

    Tycker att, redan det faktum, att barnen befinner sig på STRANDEN är illa nog! Vet inte föräldrarna att barnen kan få hudcancer, drunkna eller bli betittade av pedofiler där??
    Och alla dess otäcka kryp som finns ute!! Också GLASS!??
    Nä lås in barnen under sommaren!

  • Anonym (japp)
    Äldre 20 Jul 10:23
    #8

    Fullt legit fråga! Jag har en frånskild väninna som babblar på om hur pappan till hennes barn misshandlar dom genom att, ca 1 g/mån, ge barnen ljus rostfralla med sylt på till frukost! Ibland får dom O'boy eller ve och fasa, saft att dricka till!

    Kan snällt erkänna att jag inte talar högt om vårt hushålls matrutiner... :)

  • Anonym (well)
    Äldre 20 Jul 10:33
    #9

    Soc räcker inte, ring 112!!!

  • Äldre 20 Jul 10:50
    #10
    +1

    Oj om du verkligen är seriös tycker jag synd om dina barn :(

  • Äldre 20 Jul 14:51
    #11

    Jag har skrivit en motion om att det måste stiftas en lag mot att få ge barn glass.
    Några gränser måste det ändå finnas i samhället!

  • Äldre 20 Jul 17:42
    #12

    Det har slagit mig: kan det finnas ett samband mellan glassförtäringen och skogsbränderna...?!

Svar på tråden Olagligt att ge sina barn glass?