• Äldre 22 Jul 20:44
    8216 visningar
    7 svar
    7
    8216

    Gravid direkt efter mens?

    Hallå. Har en liten fråga som jag behöver hjälp med! Vill börja med att säga att jag och mannen vet exakt hur barn blir Till, så det behöver ni inte oroa er för ;) Däremot så undrar jag om man kan ha ägglossning direkt efter mens? 

    Jag har rätt oregelbunden mens men oftast är den rätt lång. Iallafall karln har aldrig fått komma i mig utan nån annanstans förutom i fredags när det hetta till lite extra. Det var 2 dagar efter avslutad mens som varade i ca 5 dagar. Dagen efter, dvs i lördags så började jag få symtom på ägglossning. Känner jätte tydligt eftersom jag får molvärk i princip överallt, blir lite mer het på gröten osv. 

    Men det låter osannolikt?! Kan man verkligen få ägglossning så snabbt? Har någon blivit gravid direkt efter mens? För spermier kan väl leva ett tag inne? Hur snabbt kan man bli befruktad? ????????

    Jag som sa åt han att det är lugnt, man blir inte gravid direkt efter mensen :/

  • Svar på tråden Gravid direkt efter mens?
  • Anonym (K)
    Äldre 22 Jul 21:33
    #1

    Senast jag blev gravid blev jag det av ett oskyddat samlag fyra dagar innan äl. Min äl var fyra dagar tidig och kom på dag 11 i cykeln. Den cykeln höll mensen i sig i 7 dagar (brukar ha mens i 5-7 dagar) så vi hade alltså det oskyddade samlaget sista dagen på mensen. Så visst kan man bli gravid om man har sex precis efter mensen!

  • Äldre 22 Jul 23:37
    #2

    Tänkte höra med er här. När man skall göra heminseminering så använder man sig av en menskopp för att få upp spermierna.

    Detta är ju skitbra att använda annars också när man älskat så rinner dom inte ut.

    Är det någon annan som tänkt på det?

  • Äldre 22 Jul 23:38
    #3

    Sorry skrev i fel tråd

  • Anonym (Ja)
    Äldre 23 Jul 00:05
    #4

    Fullt möjligt! När jag haft som kortast cykler (24/25 dagar) och mens i 5 dagar så har mina "fertila" dagar infallit dagen efter mens (ibland även under mens). Däremot så har själva ägglossningen inte skett förrän ett par dagar efter mens (3-4 kanske). Men med längre cykler så bör det inte infalla så tidigt efter mens, så i ditt fall känns det osannolikt. Eller så bestämde sig cykeln för att vara mycket kortare den här gången..

    Det kan inte vara så att symtomen du känner är något annat än just ägglossning?

  • Äldre 23 Jul 00:42
    #5
    Anonym (Ja) skrev 2018-07-23 00:05:17 följande:

    Fullt möjligt! När jag haft som kortast cykler (24/25 dagar) och mens i 5 dagar så har mina "fertila" dagar infallit dagen efter mens (ibland även under mens). Däremot så har själva ägglossningen inte skett förrän ett par dagar efter mens (3-4 kanske). Men med längre cykler så bör det inte infalla så tidigt efter mens, så i ditt fall känns det osannolikt. Eller så bestämde sig cykeln för att vara mycket kortare den här gången..

    Det kan inte vara så att symtomen du känner är något annat än just ägglossning?


    Jag vet Inte? Känns exakt som jag brukar ha när jag har ägglossning. Blir alltid super intresserad av sex, får molvärk och ont i ryggen. Har vart safe med sex innan, så det är konstigt. Mystiskt! Kanske måste köpa ett ägglossning test bara för att se :)
  • Anonym (Ja)
    Äldre 23 Jul 00:52
    #6

    Vet du ungefär vilken dag i cykeln du brukar få dessa känningar? Kan ju vara att du får symtom innan ägglossningen sker, för då är det mer sannolikt att det är det. Tyvärr är det nog försent att ta ett ägglossningstest, dessa ger utslag 24-48h innan ägglossning, så har du den idag kommer det inte visa om jag förstått det rätt.

    Blir till att vänta och se helt enkelt! :)

  • Tue 6 Apr 2021 10:53
    #7
    ung92 skrev 2018-07-22 20:44:12 följande:

    Hallå. Har en liten fråga som jag behöver hjälp med! Vill börja med att säga att jag och mannen vet exakt hur barn blir Till, så det behöver ni inte oroa er för ;) Däremot så undrar jag om man kan ha ägglossning direkt efter mens? 

    Jag har rätt oregelbunden mens men oftast är den rätt lång. Iallafall karln har aldrig fått komma i mig utan nån annanstans förutom i fredags när det hetta till lite extra. Det var 2 dagar efter avslutad mens som varade i ca 5 dagar. Dagen efter, dvs i lördags så började jag få symtom på ägglossning. Känner jätte tydligt eftersom jag får molvärk i princip överallt, blir lite mer het på gröten osv. 

    Men det låter osannolikt?! Kan man verkligen få ägglossning så snabbt? Har någon blivit gravid direkt efter mens? För spermier kan väl leva ett tag inne? Hur snabbt kan man bli befruktad? ????????

    Jag som sa åt han att det är lugnt, man blir inte gravid direkt efter mensen :/


    Vad hände? Hade du ägglossning?! :O
Svar på tråden Gravid direkt efter mens?