• Äldre 29 Jul 20:42
    9183 visningar
    25 svar
    25
    9183

    Använder du deodorant?

    Använder du deodorant?
    Motivera gärna ditt svar

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du deodorant?
  • Anonym (Vivi)
    Äldre 30 Jul 09:37
    #11
    Anonym (Cia) skrev 2018-07-30 08:28:02 följande:

    Ä

    Fast att deodorant kan ge bröstcancer är en myt.


    Nä, det är väl bara inte ordentligt utrett som jag förstått det. Och man vet att parfym och deo letar sig in i vävnader och blir kvar så då drar jag gärna ner på det eftersom det inte skapar några problem för mig.

    De som drabbats av bröstcancer i min släkt har varit de som piffat sig mycket (parfymer/deo) och sovit med bh på, troligtvis slump men det är fullt är mänskligt och totalt o-klandervärt att man som anhörig vill bryta beteenden de haft. Eller har du mer att säga som du tror hjälper?
  • Äldre 30 Jul 11:04
    #12

    Ja, det gör jag.

  • Äldre 30 Jul 11:14
    #13

    Sedan graviditet nr 2 har det blivit något hormonknas i kroppen för jag lider numera av vedervärdig armsvett.
    Tvättar mig med bodyscrub i armhålorna dagligen och sprayar och ibland tvättar jag mig till och med flera gånger per dag och ändå luktar kläder vidrigt om jag blivit varm.
    Träningskläder kan jag ha typ en ordentlig träning/tävling sedan är de körda även om jag sprayar dem med ättika innan tvätt och kör med desinfektionsmedel i tvätten och så lite vanish ovan på det.
    Luktar som om katten kissat i armhålorna...

    Är få deo som fungerar och en del fungerar bara ett tag sedan måste jag byta sort/doft för de slutar att fungera. 


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Äldre 30 Jul 12:09
    #14

    Ja oftast, men mest av rena vanan


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Äldre 30 Jul 12:13
    #15

    Ja efter jag duschat så på sommaren 1-2 ggr/dag och på vintern kanske 3-4 ggr/vecka. Tycker effekten håller i sig tills man duschar om man inte typ tränar eller så.

  • Endast­jag
    Äldre 30 Jul 12:36
    #16

    Ja varje dag och använder milda men (för mig) effektiva produkter. Tycker att L?Occitane har bra grejer både i rakbalsam och deo med omsorg om ingredienserna.

  • Äldre 30 Jul 12:57
    #17

    Ja det gör jag för jag gillar inte känslan av fukt i armhålan eller lukten av svett.

    Jag föredrar parfymfria deos då jag inte är så förtjust i billiga parfymdofter. Ibland använder jag absolut torr också.


    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Tjej)
    Äldre 30 Jul 16:53
    #18

    Av vana, ja. Egentligen ger den mer problem än hjälp då mitt enda "svettproblem" är att deodoranten smälter och kletar på kläderna när det blir varmt. Går jag utan slipper jag fuktiga ringar i armhålorna och luktar heller inget.

  • Äldre 30 Jul 17:55
    #19

    Ja men ekologiska deos för att undvika diverse skitämnen, 

  • Anonym (what?­)
    Äldre 1 Aug 19:57
    #20
    Anonym (Vivi) skrev 2018-07-30 09:37:40 följande:
    Nä, det är väl bara inte ordentligt utrett som jag förstått det. Och man vet att parfym och deo letar sig in i vävnader och blir kvar så då drar jag gärna ner på det eftersom det inte skapar några problem för mig.

    De som drabbats av bröstcancer i min släkt har varit de som piffat sig mycket (parfymer/deo) och sovit med bh på, troligtvis slump men det är fullt är mänskligt och totalt o-klandervärt att man som anhörig vill bryta beteenden de haft. Eller har du mer att säga som du tror hjälper?
    Jag trodde verkligen bara det var pryda outbildade amerikaner som sov med BH, det skrevs ju överallt om hur korkat det är och att det ökar risken för cirkulationsproblem och hjärtsjukdom, för minst 20 år sen???
  • Anonym (Vivi)
    Äldre 2 Aug 15:37
    #21
    Anonym (what?) skrev 2018-08-01 19:57:23 följande:

    Jag trodde verkligen bara det var pryda outbildade amerikaner som sov med BH, det skrevs ju överallt om hur korkat det är och att det ökar risken för cirkulationsproblem och hjärtsjukdom, för minst 20 år sen???


    Well, folk äter kött och röker fortfarande också. Och använder smink, klackskor som sabbar fötterna och parfymer i sin prydhet.
  • Äldre 2 Aug 15:42
    #22

    Ja, fast endast naturlig och utan lukt (då jag vill ha lite parfym och vill inte blanda dofter).

  • Anonym (what?­)
    Äldre 2 Aug 17:54
    #23
    -1
    Anonym (Vivi) skrev 2018-08-02 15:37:43 följande:
    Well, folk äter kött och röker fortfarande också. Och använder smink, klackskor som sabbar fötterna och parfymer i sin prydhet.
    Det har du iofs rätt i. Men själv håller jag inte på med knappt nåt av det där.
  • Anonym (Cia)
    Äldre 2 Aug 18:40
    #24
    Anonym (Vivi) skrev 2018-07-30 09:37:40 följande:
    Nä, det är väl bara inte ordentligt utrett som jag förstått det. Och man vet att parfym och deo letar sig in i vävnader och blir kvar så då drar jag gärna ner på det eftersom det inte skapar några problem för mig.

    De som drabbats av bröstcancer i min släkt har varit de som piffat sig mycket (parfymer/deo) och sovit med bh på, troligtvis slump men det är fullt är mänskligt och totalt o-klandervärt att man som anhörig vill bryta beteenden de haft. Eller har du mer att säga som du tror hjälper?
    Nja det är rätt väl utrett och inget pekar på att deo framkallar cancer
  • Anonym (Vivi)
    Äldre 2 Aug 20:10
    #25
    Anonym (Cia) skrev 2018-08-02 18:40:29 följande:

    Nja det är rätt väl utrett och inget pekar på att deo framkallar cancer


    Visa upprepade resultat eller en stor statistiskt säkerställd studie på det tack (på allvar, det är ju intressant för mig).
Svar på tråden Använder du deodorant?