• Anonym (Mm)

    Alkohol

    Sambon dricker alltid för mycket när vi är på fest. Blir så irriterad. Kan dricka tills han sitter o nickar till. I lördags hade han varit på middag hos vän med barnen o jag på annat. Kommer hem o hittar honom på golvet. Redlös. Barnen rätt stora, hade väl lagt sig själv. Själv säger han att han inte förstår vad som hände o att han inte druckit så mycket. Men fräser att han aldrig mer ska dricka något alls för det är bara ett problem för mig o jag blir sur när han dricker.... jävla idiot. Vad gör jag?

  • Svar på tråden Alkohol
  • Anonym (aja)

    du kan lika gärna kasta ut han för alkohol problemen påverkar ju barnen psykiskt och han kan lika gärna va otrogen för om du inte tar tag i problemen kommer det hända värre saker så ta era väskor och dra därifrån

  • Anonym (Alkoholproblem)

    Jag kan själv dricka för mycket ibland på fester om barnen inte är med, men att dricka så att man somnar tyder på alkoholproblem och är ju både asocialt och pinsamt. Att han dessutom dricker sig redlös när han har ensamt ansvar för barnen, även om de är lite större, visar också att han inte kan dricka med måtta. Hur har han det med alkoholen när det inte är fest och hur ofta är det fest..? Ett första steg bör väl vara att han inte ska dricka inför barnen överhuvudtaget. Kan han avstå från alkohol?

  • Anonym (Hm)
    Anonym (aja) skrev 2018-08-07 08:30:27 följande:
    du kan lika gärna kasta ut han för alkohol problemen påverkar ju barnen psykiskt och han kan lika gärna va otrogen för om du inte tar tag i problemen kommer det hända värre saker så ta era väskor och dra därifrån
    Håller med
  • Akira Öken

    Illa. Barn ska inte behöva utsättas för missbruk. Att se sin pappa ligga redlös på golvet ska inget barn behöva uppleva.

    Han tycker att han inte druckit så mycket, men samtidigt är han så full att han somnar på golvet. Han förnekar, ljuger och försöker lägga skulden på dig (som är så sur och grinig) när du tar upp det.

    Tycket det låter som en bra idé att han inte dricker alls. Åtminstone under en period.


  • Anonym (Mm)

    Hur ofta det är fest. Kanske en gång i månaden eller ibland mer. Men bara för att det bjuds alkohol behöver man ju inte supa? Inte trevligt alls att känna att man ska hålla koll på vad partnern dricker. Helt sjukt. Vill inte ha det så,

  • Iffa

    Vi kanske saknar fäder i detta land som kan leda folk rätt ????
    Är det verkligen så enkelt att vi kan slänga ut dom som misslyckas ?
    Är lösningen verkligen att kasta ut pappor som super ?
    Jag försvara inte alkoholen...den har allt för många offer.
    Men borde inte vi hjälpa alla  som ser alkoholen som en lösning , till att se ett alternativ ?
    En människa som fastnat i problem med alkoholen .. blir den verkligen hjälpt med en separation till hem och barn?
    Jag kan hålla med om att det kanske är lättaste vägen....men tror inte på att det alltid är bästa vägen.

  • Anonym (.)

    Jag brukar vara lite periodare, periodvis dricker jag en hel del. Lite "fungerande" alkisvarning, även om jag känt att jag har koll på läget...

    Jag har inte druckit en droppe alkohol nu på 6 månader. Jag har märkt att jag presterar klart bättre på jobbet, har bättre humör och mår bättre, gått ner i vikt och fått massor med saker gjort hemma. Tror jag ska hålla mig borta från alkohol helt i framtiden.

    Inte ens när jag haft en period när jag druckit massa sprit så har jag ballat ur som din man o deckat på golvet. Brukar det hända ofta att han dricker alkohol? Han borde ta en vit period och skippa alkoholen helt ett tag... inte så lätt kanske att övertyga honom, men ställ krav och var jävligt jobbig mot honom när han är bakfull osv. Acceptera inte att han släpper över för mycket ansvar för barnen på dig med mera. Var skitjobbig när han inte sköter sig helt enkelt.

Svar på tråden Alkohol