• Äldre 11 Aug 13:08
    6192 visningar
    29 svar
    29
    6192

    Ville han bara ligga??

    Hej!

    (obs! Jag(tjej) och killen jag skriver om är 25år gamla.)

    Jag känner bara att jag vill ventilera lite. Grejen är att när jag var i USA förra året så träffade jag en kille ute. Vi snackade och kysstes lite men sen var det inte mer än det. Han frågade om vi skulle och var inte redo för något sådant. Jag får i alla fall hans snapchat eftersom att jag ska åka hem till Sverige dagen efter. Vi börjar snapa dagligen i ett år. Tanken var att jag skulle åka tillbaka inom kort men det blev inte så då jag var tvungen att jobba utomlands i ett halvår.

    Men hur som helst så var jag i USA för en månad sen med min vän, det har alltså gått ett år sen vi sågs senast. Vi bestämde att ses på samma uteställe som vi sågs på första gången.

    När vi ses så är allt lite awkward till en början men han ser bättre ut än vad jag kom ihåg honom dock väldigt mycket mer tystlåten. Vi dansar lite och börjar kyssas. Vi hänger hela kvällen och beter oss nästintill som ett par med väldigt mycket närhet.

    Han sa typ: ?Jag kan inte fatta att du är här!! Jag har väntat så länge. Du är så fin? etc.

    Det slutar med att vi drar hem till honom och vi gör typ allt förutom att har sex. Han vill ha sex medan jag vill fast ändå inte. Jag anspelar på det flera gånger men avbryter genom att flytta mig, prata om annat eller börja skratta av osäkerhet. Han blir frustrerad och undrar vad jag sysslar med. Jag bestämmer mig för att jag måste gå hem så jag tar mina grejer och lämnar iskallt.

    Han blir tjurig och frågar vart jag ska eftersom han har ringt och sjukanmält sig från jobbet för min skull. Men jag bara går.

    Jag ångrar mig på vägen hem och undrar varför jag gjorde hela situationen så pinsam. Jag fick dåligt samvete.

    Nästa dag skriver han på snap och frågar om vi kan ses. Han skriver ungefär såhär ?Hej! Kan inte du komma till mig nu? Helst utan din vän. Jag kan inte hänga så länge för jag ska upp kl 06 imorgon och jobba.?

    Jag får dåliga vibbar för det känns som att han bara är ute efter en sak så jag skriver att jag inte kan ses.

    Dagen efter på kvällen så har jag och min vän druckit ganska mycket. Killen börjar skriva till mig och frågar om vi kan ses den kvällen. Jag hade innan på dagen inte varit så jättesugen på att träffa honom men när jag har druckit så blir jag lite mer sentimental så jag tycker det låter som en skitbra idé att ses. Jag skriver även till honom: ?Ta vara på ikväll för ikväll är sista gången vi kommer ses någonsin så ikväll ska vi ha KUL? varpå han svarar ?Lol?.

    Jag vet inte varför jag skrev så, jag antar att jag ville pika om att ha kul och att det inte skulle handla om närhet och sex.

    När jag möter honom senare på kvällen så är han jättedryg mot mig. Han hälsar knappt. Han säger att han måste ha några shots för att kunna prata för att han är så introvert nykter. Jag köper shots till oss och han blir full och jag blir jättefull.

    Under kvällen är han avvaktande och jag försöker prata med honom men når inte riktigt fram. Flera gånger under kvällen så lämnar han mig och går och pratar ?hemlisar? med sin vän. Grejen med mig är att om jag blir dissad så blir jag mer intresserad fast jag egentligen inte är det för att ha kontrollen (typical swedish girls). Jag får lite panik så jag säger: ?Ska vi gå hem till dig??

    Han: ?Va? hem till mig? Vill du verkligen det??

    Jag: ?Ja...?

    Han: ?Hmm. Ok, kom då!?

    Vi går hem till honom, ca 20min promenad, och han säger inte ett ord till mig. Vi går i det tysta båda två.

    Vi kommer hem till honom och vi börjar kyssas. Jag avbryter precis som första gången för att jag egentligen inte vill ligga med någon på ett sådant billigt sätt. Men sen anspelar jag på sex igen sen är jag världens jobbigaste och börjar skratta mitt i varpå han säger: ?Alltså vad fan sysslar du med? Vad vill du egentligen? Kan du sluta skratta åt mig? Jag känner mig som en idiot!!!?

    Jag ber om ursäkt och tänker att jag e skyldig honom ett ligg p.ga mitt beteende så jag lägger mig på rygg och drar upp min klänning. Han kommer efter 10 sekunder utan att jag märker det. Så då frågar jag: ?Varför slutar du? Vad händer? haha?

    Då svarar han: ?Asså.... Jag kom! (skäms och ser förtvivlad ut) Asså det är nog bäst att du går hem för jag ska sova eftersom jag börjar jobba om 2h?.

    Han följer mig en bit hem. Han tittar inte åt mitt håll och han försöker gå långt ifrån mig.

    Då frågar jag: ?Vad tänker du på??

    Han: ?Inte ett skit.?

    Jag: ?Har jag gjort något fel??

    Han: ?Nope.?

    Jag: ?Men du är konstig, vad är det??

    Han: ?Inget, sluta fråga och acceptera mig för den jag är.?

    Vi skiljs åt utan ett hejdå för jag viker av när han inte ser.

    Två dagar efter så åker jag hem till Sverige. Han skriver aldrig något mer på snapchat och två veckor senare tar han även bort mig som vän.

    Jag kan inte sluta tänka på detta. Är jag en idiot? Är han en idiot? Ville han bara ligga? Är jag godtrogen?

    Jag bryr mig för att jag hade velat träffa honom igen och ville absolut inte bli borttagen. Jag tyckte det var roligt att skriva med honom.

    Dock är min önskan att han hade velat hänga med mig som person utan att avsluta med sex.

    Jag har försökt att ventilera med vänner men dom är så partiska.

    Kommentera gärna er spontana tanke.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-08-11 13:10
    Alla ? skall vara ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-08-11 13:10
    Situationstecken som ej går att göra här

  • Svar på tråden Ville han bara ligga??
  • Äldre 11 Aug 17:20
    #1

    Låter absolut som att han verkade jätte osäker på sig själv. Han trodde antagligen att något var fel på honom när du "turned him down" första gången ni höll på att ligga. Sen var han troligen dryg mot dig för att du hade dissat honom (för att skydda sig själv lite). När du blev full och glatt bad han komma och träffa dig så gjorde han väl det för att du var påverkad och dricka alkohol är en avslappnad miljö för någon som lätt blir nervös socialt (i hans fall). Han blev sen full och du föreslår att ni går hem till honom. Han går med på det för ja: han vill ju såklart ligga. Sen börjar du skratta mitt i det hela (ej ditt fel då, händer alla) men han verkar så som du beskriver honom väldigt osäker på sig själv så det gör honom mer missnöjd och tror att något är än en gång fel på honom. Ni har sex och du råkar igen "insult him" med att fråga varför han avsluta. En kille som kommer så snabbt kan skämmas, särskilt om de är osäkra på sig själv. Och särskilt amerikanska killar som är uppväxta i en mer macho kultur. Sen att han var otrevlig mot dig direkt efter när du skulle hem tyder bara på att han än en gång känner sig osäker. Att han tagit bort dig som vän osv är helt enkelt bara det att: ja han ville ligga med dig och också att han sen skäms för att han kom så snabbt och troligen för att du kanske inte var så känslig/försiktig med honom (ej ditt jobb dock! han verkade väldigt väldigt osäker på sig själv). 

    Har bott i USA ett tag nu så generellt har jag lärt mig att amerikanska killar kan vara super trevliga och mysiga i början...tills de får vad de vill ha och då får man i vissa fall inte ens svar från dem längre. Eller om du dejtar en amerikan så får man räkna med att de troligen dejtar flera samtidigt, tills det är ansett att vara "official". 

    Ledsen att det blev så trist med den killen. Men han lät inge vidare trevlig. Glöm honom finns mycket roligare amerikaner än honom. 

  • Mongol­iet
    Äldre 11 Aug 17:29
    #2

    Han gillade dig men när du började med spelet även en andra gång så gick du från att vara kärleksmaterial till ett knull vilket som rätt snabbt & ditt beteende gjorde även honom avtänd så han ville bara komma & brydde sig inte alls om dig på något plan längre. Inte ens på KK-plan eller ens ONS-respekt-plan. Du blev inte värd ett skit längre. Inga konstigheter. Har gjort liknande förutom att jag hade ändå velat knulla lite längre än så & fortfarande gjort det skönt för dig, mer smärta emotionellt för dig efteråt ju om så hade varit fallet. Var med om liknande endast för 2 veckor sedan. Snarlikt på många sätt.

  • Anonym (Mizzy­)
    Äldre 11 Aug 17:45
    #3
    +1

    Fan vad jobbigt och synd att du kännde att du var skyldig honom ett ligg.

    Han verkar vara en riktig idiot och glöm honom. Gjort är gjort du kan bsra gå vidare nu

  • Äldre 11 Aug 18:56
    #4
    Mongoliet skrev 2018-08-11 17:29:14 följande:

    Han gillade dig men när du började med spelet även en andra gång så gick du från att vara kärleksmaterial till ett knull vilket som rätt snabbt & ditt beteende gjorde även honom avtänd så han ville bara komma & brydde sig inte alls om dig på något plan längre. Inte ens på KK-plan eller ens ONS-respekt-plan. Du blev inte värd ett skit längre. Inga konstigheter. Har gjort liknande förutom att jag hade ändå velat knulla lite längre än så & fortfarande gjort det skönt för dig, mer smärta emotionellt för dig efteråt ju om så hade varit fallet. Var med om liknande endast för 2 veckor sedan. Snarlikt på många sätt.


    Okej. Men jag vill bara förklara att jag inte spelade något spel. Jag ville inte ha sex och jag vågade inte säga det när vi var ensamma ifall något hemskt hade kunnat hända. Jag var helt ensam i en lägenhet med en jag egentligen inte känner. Jag ville bara lära känna varann först sen var jag faktiskt rädd varje gång vi var ensamma. Men tack för ditt svar!
  • Mongol­iet
    Äldre 11 Aug 19:03
    #5

    Men du sa att du ville ha sex men ändå inte?

  • Äldre 11 Aug 19:06
    #6
    orange29 skrev 2018-08-11 17:20:24 följande:

    Låter absolut som att han verkade jätte osäker på sig själv. Han trodde antagligen att något var fel på honom när du "turned him down" första gången ni höll på att ligga. Sen var han troligen dryg mot dig för att du hade dissat honom (för att skydda sig själv lite). När du blev full och glatt bad han komma och träffa dig så gjorde han väl det för att du var påverkad och dricka alkohol är en avslappnad miljö för någon som lätt blir nervös socialt (i hans fall). Han blev sen full och du föreslår att ni går hem till honom. Han går med på det för ja: han vill ju såklart ligga. Sen börjar du skratta mitt i det hela (ej ditt fel då, händer alla) men han verkar så som du beskriver honom väldigt osäker på sig själv så det gör honom mer missnöjd och tror att något är än en gång fel på honom. Ni har sex och du råkar igen "insult him" med att fråga varför han avsluta. En kille som kommer så snabbt kan skämmas, särskilt om de är osäkra på sig själv. Och särskilt amerikanska killar som är uppväxta i en mer macho kultur. Sen att han var otrevlig mot dig direkt efter när du skulle hem tyder bara på att han än en gång känner sig osäker. Att han tagit bort dig som vän osv är helt enkelt bara det att: ja han ville ligga med dig och också att han sen skäms för att han kom så snabbt och troligen för att du kanske inte var så känslig/försiktig med honom (ej ditt jobb dock! han verkade väldigt väldigt osäker på sig själv). 

    Har bott i USA ett tag nu så generellt har jag lärt mig att amerikanska killar kan vara super trevliga och mysiga i början...tills de får vad de vill ha och då får man i vissa fall inte ens svar från dem längre. Eller om du dejtar en amerikan så får man räkna med att de troligen dejtar flera samtidigt, tills det är ansett att vara "official". 

    Ledsen att det blev så trist med den killen. Men han lät inge vidare trevlig. Glöm honom finns mycket roligare amerikaner än honom. 


    Tack för ditt svar. Jag uppskattar det! Grejen är att allt blev fel p.g.a min rädsla. Jag blev obekväm av att vara i NYC med någon jag knappt känner i en lägenhet ensam. Jag betedde mig omoget i vissa stunder men ibland blir bara allt fel. Jag får väldigt lätt dåligt samvete så jag tänker på hela tiden att åka tillbaka, skriva till honom på insta(hittat honom där) och sen fråga om vi ska mötas och snacka. Men jag antar att jag bara var ett ligg och sedan bara kastade han mig. Fast egentligen vet jag inte ens själv vart jag vill att allt ska leda till. Jag önskar bara att han kunde berätta för mig vad han tänkte om allt. Men han var helt iskall på slutet, inte alls som i början. Jag tror mest att jag bryr mig så mycket för att jag tar väldigt illa upp att någon ogillar mig så mycket att dom tar bort mig. Fan, kan inte sluta älta! Tack för du tog dig tiden att svara iaf!
  • Mongol­iet
    Äldre 11 Aug 19:06
    #7

    Du vill hänga med honom som person men du säger att ni kysser varandra, mycket närhet osv. Hade det inte varit bättre att bara snacka?

  • Äldre 11 Aug 19:08
    #8
    Mongoliet skrev 2018-08-11 19:03:18 följande:

    Men du sa att du ville ha sex men ändå inte?


    Absolut. Men kanske inte så snabbt och under dom omständigheterna. Men det var inget spel om att leka med någon. Jag kände mig lite billig och rädd bara när jag knappt kände gonom.
  • Mongol­iet
    Äldre 11 Aug 19:09
    #9
    oldschool skrev 2018-08-11 19:06:08 följande:

    Tack för ditt svar. Jag uppskattar det! Grejen är att allt blev fel p.g.a min rädsla. Jag blev obekväm av att vara i NYC med någon jag knappt känner i en lägenhet ensam. Jag betedde mig omoget i vissa stunder men ibland blir bara allt fel. Jag får väldigt lätt dåligt samvete så jag tänker på hela tiden att åka tillbaka, skriva till honom på insta(hittat honom där) och sen fråga om vi ska mötas och snacka. Men jag antar att jag bara var ett ligg och sedan bara kastade han mig. Fast egentligen vet jag inte ens själv vart jag vill att allt ska leda till. Jag önskar bara att han kunde berätta för mig vad han tänkte om allt. Men han var helt iskall på slutet, inte alls som i början. Jag tror mest att jag bryr mig så mycket för att jag tar väldigt illa upp att någon ogillar mig så mycket att dom tar bort mig. Fan, kan inte sluta älta! Tack för du tog dig tiden att svara iaf!


    Jag beter mig nästintill likadant med tjejen som betedde sig snarlikt dig. Hon skriver att hon avbröt sexet sista gången eftersom hon var rädd för att hon höll på att bli kär snabbt i mig och vågade inte detta. Vi bor i olika länder också.
  • Äldre 11 Aug 19:09
    #10
    Mongoliet skrev 2018-08-11 19:06:28 följande:

    Du vill hänga med honom som person men du säger att ni kysser varandra, mycket närhet osv. Hade det inte varit bättre att bara snacka?


    Men allt hände snabbt, jag visste inte vad jag ville. Men det var inget spel utan osäkerhet i allmänhet.
Svar på tråden Ville han bara ligga??