• Anonym (Man)
    Äldre 14 Aug 17:42
    7195 visningar
    14 svar
    14
    7195

    Bästa ställningen för att stimulera klitoris?

    Min fru kan aldrig komma om hon inte stimulerar klitoris själv. När vi pratat har hon sagt att det varit så med alla partners hon tidigare har haft också. Hon har fått orgasm en enda gång i sitt liv utan att stimulera klitoris själv och det va första gången vi hade sex. Och när jag går ner på henne kommer hon alltid.

    Men hur fasen ska jag göra för att hon ska få njuta när jag är i henne?! Det är sjukt frustrerande. Jag som man vill att hon ska njuta fullt ut och vill gärna testa andra ställningar som hjälper henne.

    Så, män och kvinnor, hur gör ni?

  • Svar på tråden Bästa ställningen för att stimulera klitoris?
  • Anonym (PEZ)
    Äldre 14 Aug 19:21
    #1

    Skaffa en klitorisvibrator eller kör med vanlig dildo å låt henne vibrera lite på klittan medans du kör henne i missionären, med lite tur så får hon orgasm och kanske även sin första sprutorgasm.

  • Äldre 14 Aug 19:34
    #2
    Anonym (Man) skrev 2018-08-14 17:42:24 följande:

    Min fru kan aldrig komma om hon inte stimulerar klitoris själv. När vi pratat har hon sagt att det varit så med alla partners hon tidigare har haft också. Hon har fått orgasm en enda gång i sitt liv utan att stimulera klitoris själv och det va första gången vi hade sex. Och när jag går ner på henne kommer hon alltid.

    Men hur fasen ska jag göra för att hon ska få njuta när jag är i henne?! Det är sjukt frustrerande. Jag som man vill att hon ska njuta fullt ut och vill gärna testa andra ställningar som hjälper henne.

    Så, män och kvinnor, hur gör ni?


    Det kan vara svårt, då det verkar som hon behöver ganska intensiv stimulans på klitoris för att komma men antingen kör du ställningar där du kommer åt med en vibrator eller dina händer samtidigt.

    Den bästa ställningen om du inte ska använda händerna eller vibrator är om ni kör missionären men du placera dig längre upp på henne så att du kommer åt klitoris mer med skaftet av din penis. Det brukar göra susen på de tjejerna som har svårare att komma vid penetrationssex.
  • Anonym (Samma för mig)
    Äldre 15 Aug 10:46
    #3

    Jag brukar kunna komma åt i de flesta ställningar utom möjligtvis när han ligger platt på mig i missionären.

    På knä i missionären, bakifrån liggande eller på knä med benen särade, bakifrån på sidan, ridande- alla positioner ?- alla de ställningarna går lätt att själv stimulera klitoris på. Antingen med fingrar och glidmedel/ saliv / slidsekret, eller med en liten vibrator.

    Om killen ska göra det så är det lättast bakifrån stående eller från sidan alternativ när jag rider. Men killen är inte lika flink med sina fingrar som jag är så det blir bättre utdelning om jag gör det själv.

  • Äldre 15 Aug 10:59
    #4

    Men, nog njuter hon även när du är i henne, även om hon inte får orgasm av det? Och det är väl ändå det vanligaste, att tjejen behöver klitoris-stimulans även under samlag, för att komma?

    Men, vad har ni provat annars då? Alla ställningar där kuken går mot g-punkten kan ju vara extra bra (hon ligger på mage, han stöter ner mot sängen - och alla varianter där det blir en liknande vinkel). Har ni testat något i stil med dominans, säg att du håller hennes armar bakom ryggen när du tar henne bakifrån? Såna saker kan ju eventuellt trigga henne. Kör ni något analt, som ett finger där när ni har samlag? Det kan ju funka väldigt bra. Hennes bröst, bröstvårtor, gillar hon tex drag i dem under samlag? Det får min kvinna att komma lättare.

    Det behövs nog lite mer indata från dig för att råda vettigt.


  • Äldre 15 Aug 11:11
    #5

    Jag kan nog tycka att många hakar upp sig på det där att kvinnan ska få orgasm av samlaget. Vi har i princip gett upp det. En "ren" samlagsorgasm funkar bara för kanske 30% av alla kvinnor. Jag ger alltid min fru orgasm innan samlaget (ofta med en dildo inblandad också.), och sen knullar vi utan att krångla till det. Och då går det för mig. Ibland har vi inte ens samlag utan tillfredsställer varandra på andra sätt. Jag tror det ligger i vår kultur att vi gett just själva samlaget så väldigt stor betydelse. Man kan ha väldigt trevlig sex även utan själva knullandet.

  • Anonym (Elli)
    Äldre 15 Aug 13:24
    #6

    Man behöver inte få orgasm av samlaget. Bättre att ge henne en orgasm direkt vid förspelet och vill hon ha fler så kan det lösas antingen med att du drar dig ut innan du kommer för mer oralt eller vibrator eller så testar du att komma åt hennes g-punkt med din penis så hon kan få stimulans där. Då blir det skönt oavsett.

    Annars har du fått bra tips på ställningar som funkar.

    Lycka till!

  • Anonym (Kreat­iv)
    Äldre 15 Aug 14:02
    #7

    Jag kommer ofta av att rida. Antingen av ren friktion när jag rider eller att killen tar på mig samtidigt som han är i mig. Men kan säga att även om man inte kommer så, så njuter jag av penetration ändå!

    Kan hon komma när du smeker henne då? Väldigt skönt också att bli pullad/ slickad på brösten samtidigt som man själv tar på sig också, då gör man ju nåt gemensamt iaf.

  • Anonym (Kvinn­a)
    Äldre 16 Aug 02:09
    #8

    Skeden är suverän! Jag lägger upp mitt ben på honom och han stimulerar mig. Funkar även bra att han ligger på rygg och jag på rygg över honom.

  • Anonym (Becca­)
    Äldre 16 Aug 02:12
    #9

    Doggystyle, där han knullar mig hårt bakifrån så hans pung nuddar klitoris varje gång han stöter till ;)

  • Anonym (Tjeje­n)
    Äldre 16 Aug 14:18
    #10

    Kommer ofta om man ligger på rygg o killen sitter på knä mellan benen,samtidigt som han stimulerar klitoris. Tyvärr kan ju inte alla män det men kan man så kommer man riktigt skönt och ordentligt.

  • Anonym (Samma för mig)
    Äldre 16 Aug 20:47
    #11
    Anders 386 skrev 2018-08-15 11:11:41 följande:

    Jag kan nog tycka att många hakar upp sig på det där att kvinnan ska få orgasm av samlaget. Vi har i princip gett upp det. En "ren" samlagsorgasm funkar bara för kanske 30% av alla kvinnor. Jag ger alltid min fru orgasm innan samlaget (ofta med en dildo inblandad också.), och sen knullar vi utan att krångla till det. Och då går det för mig. Ibland har vi inte ens samlag utan tillfredsställer varandra på andra sätt. Jag tror det ligger i vår kultur att vi gett just själva samlaget så väldigt stor betydelse. Man kan ha väldigt trevlig sex även utan själva knullandet.


    Håller helt med, fast jag tror inte det är på långa vägar så många som 30% ens. Av alla tjejer jag pratat om gällande den frågan så kommer ingen av enbart penetration. Även om många uppskattar penetration så är det klitorisstimulans de kommer av, eller kombo penetration och klitorisstimulans.

    Däremot finns det ju många tjejer som aldrig kommer med sina killar pga för lite klitorisfokus och för stort penetrationsfokus. Tragisk. Så samlaget behöver absolut tas ner från sin piedestal som det enda riktiga sexet.
  • Anonym (..)
    Äldre 16 Aug 21:01
    #12
    Anonym (Samma för mig) skrev 2018-08-16 20:47:05 följande:

    Håller helt med, fast jag tror inte det är på långa vägar så många som 30% ens. Av alla tjejer jag pratat om gällande den frågan så kommer ingen av enbart penetration. Även om många uppskattar penetration så är det klitorisstimulans de kommer av, eller kombo penetration och klitorisstimulans.

    Däremot finns det ju många tjejer som aldrig kommer med sina killar pga för lite klitorisfokus och för stort penetrationsfokus. Tragisk. Så samlaget behöver absolut tas ner från sin piedestal som det enda riktiga sexet.


    Enligt studier är det runt 20-30% som kommer av enbart penetration så det stämmer nog. Dock är det förstås ändå en majoritet som behöver mer precis som du säger så det gäller definitivt att kunna involvera flera olika typer av stimulans.
  • Anonym (Donk.­..)
    Äldre 16 Aug 21:11
    #13
    Anonym (Becca) skrev 2018-08-16 02:12:26 följande:

    Doggystyle, där han knullar mig hårt bakifrån så hans pung nuddar klitoris varje gång han stöter till ;)


    Donk, donk, donk, donk...
  • Äldre 17 Aug 09:57
    #14
    Anonym (Samma för mig) skrev 2018-08-16 20:47:05 följande:
    Håller helt med, fast jag tror inte det är på långa vägar så många som 30% ens. Av alla tjejer jag pratat om gällande den frågan så kommer ingen av enbart penetration. Även om många uppskattar penetration så är det klitorisstimulans de kommer av, eller kombo penetration och klitorisstimulans.

    Däremot finns det ju många tjejer som aldrig kommer med sina killar pga för lite klitorisfokus och för stort penetrationsfokus. Tragisk. Så samlaget behöver absolut tas ner från sin piedestal som det enda riktiga sexet.
    Jag tror den här djupt inrotade synen på samlaget har förstört väldigt mycket för både män och kvinnor under långa tider. Och porrindustrin är ju verkligen något som cementerat den uppfattningen. Mycket porr går ju ut på att kvinnan skriker o stönar av att bli påsatt en helst rejäl kuk. Vi är väl några generationer män o kvinnor som varit ganska lurade och känt oss lite besvikna på oss själva att vi inte lyckats nå upp till en tyvärr påhittad norm.
Svar på tråden Bästa ställningen för att stimulera klitoris?