• Palle8787

    Vilka krav ställer feminismen på kvinnor?

    Kraven på oss män för att vi skall få ett mer jämställt samhälle har nog ingen missat men vilka krav ställs på kvinnorna?


    Jag upplever att kvinnor är "rätt" som de är och att det bara är vi män som skall ändra på oss. 

  • Svar på tråden Vilka krav ställer feminismen på kvinnor?
  • Totinona11

    Vet du vad? Istället för att försöka förklara för dig så tycker jag du ska läsa på själv. Börja med Under det rosa täcket och Det andra könet. Sen kan du berätta vad du har lärt dig. Där kommer du hitta svar på.qlla möjliga frågor om feminismen. Varsågod.

  • Palestrina
    Palle8787 skrev 2018-08-17 11:51:41 följande:

    Kraven på oss män för att vi skall få ett mer jämställt samhälle har nog ingen missat men vilka krav ställs på kvinnorna?


    Jag upplever att kvinnor är "rätt" som de är och att det bara är vi män som skall ändra på oss. 


    Hur menar du, vilka krav upplever du att feminismen ställer på dig som man? Och är det krav som du tycker är svåra att leva upp till, eller orättfärdiga? Berätta gärna, så kanske någon är villig att ta en dialog med dig.
  • CFly
    Palestrina skrev 2018-08-20 09:19:29 följande:
    Hur menar du, vilka krav upplever du att feminismen ställer på dig som man? Och är det krav som du tycker är svåra att leva upp till, eller orättfärdiga? Berätta gärna, så kanske någon är villig att ta en dialog med dig.

    Jag hoppar in för jag tycker det är en intressant fråga du ställer.

    Jag upplever att feminismen ställer krav på mig som man.
    Finns säkert fler men några är:

    * Upplever att feminismen vill att jag som man ska hålla mig ur vägen. Mitt liv är inte lika mycket värt innan man har rättat till alla orättvisor män och kvinnor emellan. Först då ska jag som man få leva och ha rätt till samma skydd, vård och resurser av samhället som andra.


    Problemet är bara att mitt liv är här och nu och jag mår inte bättre av att några generationer fram får leva på lika villkor. Varför inte leva på lika villkor redan nu?

    * Jag förväntas att i situationer positivt särbehandla kvinnor och/eller hjälpa kvinnor fram i alla situationer oavsett det är rätt eller inte i situationen. Men på grund av att jag är en man så har jag redan haft det så bra så kvinnor ska lyftas fram på grund av könet som någon slags kompensation.

    * Jag måste vara väldigt försiktig om jag uttrycker någon form av attraktion till kvinnor. Min sexualitet är helst något jag ska gömma och tala tyst om som om den inte var mänsklig. Jag upplever det som farligt att öppet våga säga att en tjej var snygg eller jag blev attraherad av en tjej. Utan att riskera stämplas som en sexistisk person eller på annat sätt ha ofredat någon. Idag kan du stämplas även om du säger hej till en främmande kvinna. 

    Däremot får kvinnor till och med skratta och fälla i klartext sexiga kommentarer om en man och det klassas bara som att slå uppåt. 

    Några till att börja med som jag upplever.

  • CFly
    Överste Senap skrev 2018-08-29 10:30:57 följande:

    Du har aldrig grubblat över om vad du upplever är korrekt?


    Ska kvinnor som upplever sig förtryckta också grubbla över om det dem upplever är korrekt? 

    Så när personer som uttryckligen säger saker eller via deras beteende visar att jag ska hålla mig ur vägen för att jag är en man så ska jag efteråt grubbla kring om det som hände var korrekt eller något jag fantiserade hände. Eller hur menar du?
  • Bananböjaren
    Överste Senap skrev 2018-08-29 10:30:57 följande:

    Du har aldrig grubblat över om vad du upplever är korrekt?


    Typiskt feminismen att när en man talar ifrån hjärtat hur han upplever en sak så förminskar man det och hävdar att han har fel. Idiot ideologi.
  • Karl Kalkyl
    Palestrina skrev 2018-08-20 09:19:29 följande:
    Hur menar du, vilka krav upplever du att feminismen ställer på dig som man? Och är det krav som du tycker är svåra att leva upp till, eller orättfärdiga? Berätta gärna, så kanske någon är villig att ta en dialog med dig.
    Helt ärligt är jag så trött på denna feminist-trend. Låt mig bara vara ifred och leva mitt liv som jag vill så lovar jag att inte lägga mig i era liv heller.
  • Pellle87
    Palle8787 skrev 2018-08-17 11:51:41 följande:

    Kraven på oss män för att vi skall få ett mer jämställt samhälle har nog ingen missat men vilka krav ställs på kvinnorna?


    Jag upplever att kvinnor är "rätt" som de är och att det bara är vi män som skall ändra på oss. 


    Du får starta en egen tråd med den frågan. Den här tråden ställer frågan:


    Vilka krav ställer feminismen på kvinnor?

  • Pellle87
    Palestrina skrev 2018-08-20 09:19:29 följande:
    Hur menar du, vilka krav upplever du att feminismen ställer på dig som man? Och är det krav som du tycker är svåra att leva upp till, eller orättfärdiga? Berätta gärna, så kanske någon är villig att ta en dialog med dig.

    Du får starta en egen tråd med den frågan. Den här tråden ställer frågan:


    Vilka krav ställer feminismen på kvinnor?

  • Det blir mycket bättre
    Palle8787 skrev 2018-08-17 11:51:41 följande:

    Kraven på oss män för att vi skall få ett mer jämställt samhälle har nog ingen missat men vilka krav ställs på kvinnorna?


    Jag upplever att kvinnor är "rätt" som de är och att det bara är vi män som skall ändra på oss. 


    Att jag ska besikta bilen själv
Svar på tråden Vilka krav ställer feminismen på kvinnor?