• Äldre 21 Aug 11:48
    6307 visningar
    10 svar
    10
    6307

    Ägglossning + ovitrelle spruta

    I fredags förra veckan var jag hos FE enheten och dom kunde se att jag hade fått till en bra äggblåsa och ville att jag skulle ta en ovitrelle spruta för att vara säker på att den skulle ägglossa. Sedan skulle man köra på i helgen för att försöka befrukta det ägget. Nu väntar man på resultat, 2 veckor sa dom och på fredag har det gått en och har ännu en kvar o beta av. Känns riktigt nervöst och jobbigt att gå och vänta. Man undrar hela tiden om det lyckades eller inte.

    Är vi några fler som kör med ovitrelle? Någon mer som väntar på resultat. Kom gärna in o diskutera!

  • Svar på tråden Ägglossning + ovitrelle spruta
  • Äldre 21 Aug 12:02
    #1

    Oh, väntan på testdag eller mens är olidlig. Har gått igenom samma fyra gånger fast då med hela ivf behandlingar innan.

    Sätt upp mål att göra något varje dag så att tiden går fortare.

    Stort lycka till!

  • Äldre 22 Aug 17:42
    #2

    Det är det värsta som finns, och så går man runt och försöker se om man får något tecken på någonting man vill känna att det händer något.

    Har dock börjat kissa rätt så ofta även om jag inte dricker så mycket? Kanske inget märkvärdigt, och har sura uppstötningar som en brännande känsla i halsen. Har lite över en vecka o beta av o de e inge kul.

    Jo men precis det försöker jag, inte alltid det enklaste heller menmen.

    Tack!!!!!!

  • Äldre 22 Aug 17:42
    #3

    Det är det värsta som finns, och så går man runt och försöker se om man får något tecken på någonting man vill känna att det händer något.

    Har dock börjat kissa rätt så ofta även om jag inte dricker så mycket? Kanske inget märkvärdigt, och har sura uppstötningar som en brännande känsla i halsen. Har lite över en vecka o beta av o de e inge kul.

    Jo men precis det försöker jag, inte alltid det enklaste heller menmen.

    Tack!!!!!!

  • Äldre 22 Aug 17:42
    #4

    Det är det värsta som finns, och så går man runt och försöker se om man får något tecken på någonting man vill känna att det händer något.

    Har dock börjat kissa rätt så ofta även om jag inte dricker så mycket? Kanske inget märkvärdigt, och har sura uppstötningar som en brännande känsla i halsen. Har lite över en vecka o beta av o de e inge kul.

    Jo men precis det försöker jag, inte alltid det enklaste heller menmen.

    Tack!!!!!!

  • Äldre 22 Aug 20:33
    #5

    Jag har precis påbörjat min 5te kur Letrozol.+ Ovitrelle. Väntan mellan ovitrelle och mens är fruktansvärd. Men jag börjar tappa hoppet, får klockren ägglossning varje månad men blir ändå inte gravid :(

  • Äldre 22 Aug 21:45
    #6

    Ida3434

    Jag förstår dig helt o hållet, det är skit jobbigt.

    Dock har jag inte börjat med Letrozol än då kroppen gjorde jobbet på egen hand och fick till en riktigt bra äggblåsa. Så dr räckte med otrivelle sprutan, o jag som inte gillar sprutor fick be en sköterska ta sprutan åt mig. På fredag har jag väntat en vecka och det är olidligt.

    Nej precis, jag fattar inte varför det inte händer något varför blir inte ägget befruktat???!

    Börjar själv tappa hoppet, det tär på en psykiskt och man försöker lyssna på kroppen för o se om man känner något nytt men man lurar sig själv mycket också!

    Har du haft din ÄL än eller dricker du letrozol?

  • dava01
    Äldre 24 Aug 14:26
    #7

    Hej!

    Är i typ samma situation. Jag gjorde en IVF som vi valde att avbryta då det bara hade bildats 2 st äggblåsor :(
    Så vi valde att bara ta en ovitrelle spruta och prova hemma istället.
    Så det var en vecka sedan, har idag börjat få ont i nedre delen av magen, imorse stack det till lite, är det possitivt?

    //Davina

  • Äldre 26 Aug 02:54
    #8

    Davina

    Det kanske är möjligt att ditt ägg har blivit befruktat:)

    Själv måste jag vänta tills på fredag för att ta gravtest.

    Jag känner mig gravid, hoppas bara det inte är hjärnan som lurar mig :( känner också sådär lite stickningar och att det typ är något som händer där just på den sidan som jag hade ett bra ägg på. Känner mig varm ibland och sen har jag humörsvängningar som en karusell. Har även lagt märke till att jag kissar väldigt mycket trots att jag typ kanske inte druckit något alls.

    Jag håller tummarna för oss båda att det har blivit någonting !

  • dava01
    Äldre 26 Aug 09:16
    #9
    Sekaandjelka skrev 2018-08-26 02:54:34 följande:

    Davina

    Det kanske är möjligt att ditt ägg har blivit befruktat:)

    Själv måste jag vänta tills på fredag för att ta gravtest.

    Jag känner mig gravid, hoppas bara det inte är hjärnan som lurar mig :( känner också sådär lite stickningar och att det typ är något som händer där just på den sidan som jag hade ett bra ägg på. Känner mig varm ibland och sen har jag humörsvängningar som en karusell. Har även lagt märke till att jag kissar väldigt mycket trots att jag typ kanske inte druckit något alls.

    Jag håller tummarna för oss båda att det har blivit någonting !


    Jag hoppas verkligen det! Har tagit bara ovitrelle + lutinus 3 gånger förut, utan resultat, tänkte att nu var det ändå två st, dubbel chans! Sen annars har jag bara gjort 2 st ivf. Den första fick jag barn, den andra missfall i v8 :( och nu så avbröts tredje försöket :(.

    Jag tänkte testa på onsdag, 12 dagar efter sprutan, känner inget speciellt förutom att det drar lite i nedre delen av magen...

    Har länge har ni försökt?

    Kram, håller tummarna för oss!
  • Sun 12 Sep 2021 23:28
    #10

    För min del börjar känna verkligen att jag tappar hop att bli gravid, nu kör jag min 4 gång med behandling och vet inte om vi komner att lycjas och bli gravid. Jag börjar bli ledsen och gråter. Alla som jag kände och som gifte sig efter oss har blivit gravida och visa har fått barn. Känns verkligen att det gör ont.

Svar på tråden Ägglossning + ovitrelle spruta