• Äldre 24 Aug 11:27
    97737 visningar
    1430 svar
    1430
    97737

    IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

    Hej!

    Jag ska påbörja IVF i höst! Har gjort utredning och ska ha startsamtal i höst!

    Vore kul att följa några fler! ??

  • Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF
  • Äldre 24 Aug 16:16
    #1

    Hej! Hakar på! Ska på första mötet 18/9! Utredning klar o man har inte hittat något knas på nån av oss. Så borde blivit gravida på detta 1,5 åren kan man tycka men icke! Hur gamla är ni? Förta barnet?


    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Äldre 24 Aug 19:13
    #2

    Åh va kul! Roligt att följas åt. Vi ska på startsamtal för att starta behandlingen i slutet av sep! Jag har PCOS och extremt oregelbunden mens och äggl. Men mycket ägg :)

    Jag är 33, snart 34 och min man 30 år. Japp första barnet! :)

    Hade ett missfall för en vecka sedan så ser fram emot att få en ny chans med IVF. Vi har försökt bli gravida lite över ett år!

  • Äldre 24 Aug 21:09
    #3
    Jennymaria84 skrev 2018-08-24 19:13:01 följande:

    Åh va kul! Roligt att följas åt. Vi ska på startsamtal för att starta behandlingen i slutet av sep! Jag har PCOS och extremt oregelbunden mens och äggl. Men mycket ägg :)

    Jag är 33, snart 34 och min man 30 år. Japp första barnet! :)

    Hade ett missfall för en vecka sedan så ser fram emot att få en ny chans med IVF. Vi har försökt bli gravida lite över ett år!


    Å beklagar :( första plusset för er alltså? Hoppas ivf tar sig för oss! Spännande då har vi samtal typ samtidigt! Jag är 30 snart o min kille 28. Ja tror vårat problem kan vara endometrios på mig eller tunn slemhinna. Men inget konstaterat ... hoppas d blir en turtråd nu!
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Äldre 25 Aug 01:00
    #4

    Tack! <3 ja vårt första plus! Hade så gärna önskat det gått vägen!

    Ja men va spännande! Ja vi kommer behandlas ungefär samtidigt! Kul och följas åt längs vägen! :)

  • Äldre 25 Aug 09:16
    #5

    Hej!

    Följer gärna med här, vi är inte riktigt klara för ivf än men vi har varit på första samtal!

    Kan berätta lite kort om mig

    Har sedan ett tidigare förhållande 2 barn min nuvarande man 1 barn sen innan och vi vill så gärna ha ett gemensamt och klockan börjar ticka då min man är 41 och jag 34

    Vi har försökt aktivt över 1 år, 2 tidiga missfall och ett utomkvedshavandeskap som slutade med akut op och de tog bort min högra äggledare

    Vi sökte hjälp på en klinik, först besöket så fick jag reda på att allt såg fint ut och stor äggreserv och de trodde att vi skulle snabbt bli med barn på egen hand, fick boka in en tid för spolning för att bara kolla hur det ser ut, fick lämna blodprov och min man fick lämna spermier.

    Vid spolningen fick jag reda på att det är stopp i min vänstra äggledare :( så med andra ord kan vi inte bli gravida på egen hand, tyvärr så stängde de strax efter för sommar stängt men nu på Måndag ska vi äntligen dit igen och få reda på svar och hur vi ska fortsätta!

    Såg att ni hade kommit lite längre på vägen och hoppas verkligen att vi alla ska få våra plus, vart bor ni och går någonstans?

    Trevlig Lördag

  • Äldre 25 Aug 13:49
    #6

    Hej, jag hakar också på här. 

    Jag är 29 och min man är 31, vi har försökt att bli gravida i snart två år.
    Vi lyckades få positivt på graviditetstest på första försöket, men bara någon dag efter plusset började jag blöda. Graviditetstestet visade dock positivt flera veckor efter det så det var en lång tid av limbo när vi inte med säkerhet kunde veta att det var ett missfall.

    Vi gjorde en utredning när det hade gått ett år, och inga fel hittades på någon utav oss.

    Sedan fick vi plus på stickan igen i våras, när vi hade försökt totalt 1,5 år. Då verkade det som att det kanske var vår tur, clearblue digitala ökade till 3+ veckor, men när vi var på ett tidigt ultraljud visade det sig vara ett MA. Jag fick behandlas med Cytotec och blöda ut det lilla som fanns där inne.

    Nu har vi varit på vårt första samtal inför IVF för ca en månad sen. Läkaren tyckte dock att vi hade försökt själva "för få månader" pga graviditeterna, så vi får inte börja med sprutorna föränn i mitten av oktober.

  • Äldre 25 Aug 14:15
    #7

    Välkomna tjejer! Va skönt att vi kan följa och peppa varandra! Så hoppas vi att vi alla når våra mål! Tyvärr så många som har en lång väg för att få sitt barn och skönt att veta att man inte är ensam och att man kan hjälpa varandra!

  • Äldre 25 Aug 19:52
    #8

    Hej!

    Hoppar också in här!

    Jag är 28 och min sambo är 30 och vi har försökt i 1,5 utan ett enda plus. Har gjort utredning och allt är fint. Väntar på kallelse till första mötet för ivf. Kollar brevlådan som en tok, haha!

    Käkar just nu en 25-dagars antibiotikakur som jag fått från en grekisk läkare från ivfkliniken Serum i Aten. Hade tre olika baciller, så både jag och min sambo tar medicinen. Hoppas nu riktigt mycket på att det tar sig efter medicineringen.

    Spännande att få följa er :))

  • Äldre 25 Aug 19:53
    #9

    1,5 år har vi försökt, ska det stå :)

  • Äldre 25 Aug 20:40
    #10

    Välkommen AnnaVera!

    Kul att vi är ett gäng! :) Alla har lite olika situation! Spännande och få följa alla :)

Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF