• Äldre 27 Aug 10:16
    10075 visningar
    5 svar
    5
    10075

    Plötsligt vattniga flytningar??

    Jag har aldrig haft vattniga flytningar men nu plötsligt rinner det bokstavligt talat vatten ur fittan. Jag närmar mig ägglossning enligt en app jag har men då ska de ju vara trådiga och superslemmiga? Vad är det som händer? Jag är 31, har två barn (yngsta fyller 10 månader) och jag har mens och allt det där någorlunda regelbundet.

    Någon som känner igen sig? När jag vaknade idag så rann det längs benen när jag steg upp ur sängen..

  • Svar på tråden Plötsligt vattniga flytningar??
  • Äldre 27 Aug 13:17
    #1

    Innan ägglossning har man äggviteflytningar. När ägget väl släpper blir dom vattniga.

    Om du inte brukar ha det så vid äl kan det dock bero på något annat tex en könssjukdom.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 27 Aug 13:25
    #2
    EpicNurse skrev 2018-08-27 13:17:51 följande:

    Innan ägglossning har man äggviteflytningar. När ägget väl släpper blir dom vattniga.

    Om du inte brukar ha det så vid äl kan det dock bero på något annat tex en könssjukdom.


    Könssjukdom är det inte åtminstone. Jag har inga andra avvikelser mer än att det luktade lite konstigt nyss. Inte äckligt men annorlunda. Men det kände jag inte när det började, vilket var igår.

    Ska inte bakteriell vaginos och svamp ge andra symptom? Bakteriell vaginos ska väl lukta äckligt?
  • Äldre 27 Aug 15:28
    #3
    fan och hans moster skrev 2018-08-27 13:25:25 följande:

    Könssjukdom är det inte åtminstone. Jag har inga andra avvikelser mer än att det luktade lite konstigt nyss. Inte äckligt men annorlunda. Men det kände jag inte när det började, vilket var igår.

    Ska inte bakteriell vaginos och svamp ge andra symptom? Bakteriell vaginos ska väl lukta äckligt?


    Svamp ger gryniga doftfria flytningar och klåda. BV ger väldigt illaluktande flytningar.

    Inflammation i äggledarna ger smärta och skumma flytningar, ofta illaluktande.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 27 Aug 15:55
    #4

    O


    EpicNurse skrev 2018-08-27 15:28:10 följande:

    Svamp ger gryniga doftfria flytningar och klåda. BV ger väldigt illaluktande flytningar.

    Inflammation i äggledarna ger smärta och skumma flytningar, ofta illaluktande.


    Ok, inget av detta har jag. Dum fråga kanske men kan man ha någon annan infektion än svamp och BV?
  • Äldre 27 Aug 16:27
    #5
    fan och hans moster skrev 2018-08-27 15:55:04 följande:

    O

    Ok, inget av detta har jag. Dum fråga kanske men kan man ha någon annan infektion än svamp och BV?


    Ja absolut. I livmodern, äggledarna eller äggstockarna. Men det får man inte bara sådär. Man kan också ha obalans i underlivet.

    Förmodligen har du ägglossning.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Plötsligt vattniga flytningar??