• Äldre 28 Aug 03:24
    6581 visningar
    4 svar
    4
    6581

    Byta från babyskydd till bilbarnstol 7 månader när? Tips?

    Hej!

    Har en bebis på 7 månader snart och börjat fundera på bilbarnstol, när borde man byta?

    Tips på vad man ska tänka på vid köp?

    Och kanske några tips på bra stol?

    En djungel därute!!

    Mvh Petra

  • Svar på tråden Byta från babyskydd till bilbarnstol 7 månader när? Tips?
  • Äldre 28 Aug 06:20
    #1

    Man ska byta så fort bebisen sitter stadigt för bilbarnstolen är mycket säkrare än babyskyddet. Tror mina var drygt ett halvår när jag bytte. Jag har britax multitech till båda (13 månader och 3.5 år) och är jättenöjd med den stolen

  • Äldre 28 Aug 08:44
    #2

    Jag säger också byt! Vi har föredragit besafe. De är plusgodkända vilket innebär att de krocktestas i verkliga hastigheter, och inte bara i låga hastigheter som de flest andra.

  • trash panda
    Äldre 28 Aug 08:57
    #3

    Vi bytte vid 6 månader eftersom hon lärt sig sitta själv då. Vi har en Axkid Minikid som vi är nöjda med

  • Äldre 28 Aug 09:28
    #4

    Vi bytte när han blev 8mån då babyskyddet började kännas trångt, bilstol är säkrare men bara om de sitter korrekt i dem annars är babyskyddet definitivt bättre. Vi köpte en Britax swingfix är en lite dyrare stol men jag älskar att man kan rotera stolen mot sig för att sätta i dem, mycket lättare att få rätt inställning på bältet/selet då också när man ser och kan känna efter ordentligt och jag är kort med hög bil så det har underlättat mycket.


    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
Svar på tråden Byta från babyskydd till bilbarnstol 7 månader när? Tips?