• Anonym (?)
    Äldre 29 Aug 17:59
    3552 visningar
    12 svar
    12
    3552

    Abort utan att berätta?

    Började träffa en kille för några veckor sedan, men kommer inte bli något mer och upptäckte idag att jag är gravid. Kommer att göra abort, vilket känns jättetråkigt men är inte rätt tillfälle.

    Det slutade inte så bra mellan oss härom dagen, det var helt klart mitt fel. Jag var upprörd över en del saker och istället för att ta det med honom sa jag att jag inte ville ses mer och gick. Skickade sedan ett par ej så välformulerade sms där jag ifrågasatte en av dessa grejer (den mest orelevanta dessutom.. så förstår att det lät som en väldigt överdriven reaktion för honom). Brukar inte bete mig så här och förstår att han inte vill ha med mig att göra mer. Har haft lite konstig humör senaste veckan därför misstänkte jag graviditeten, det kombinerat med osäkerheten över situationen och att inte ha ätit eller sovit blev världens humörsvängning och det gick tyvärr ut över honom.

    Till problemet.. Han verkar ha blockerat mitt nummer (skickade ett sms igår som jag inte fått svar på och det gick inte iväg som iMessage som det alltid gör annars) så kan inte bara dra ett sms och berätta. Ska jag försöka kontakta honom på något annat sätt (typ sms från jobbmobilen?) och eller bara göra aborten utan att dra in honom? Tycker väl egentligen att man ska berätta då man ändå är två som bidragit till det hela, men det känns inte som att han vill veta av mig, vi har inte setts så länge och det blir abort oavsett.

  • Svar på tråden Abort utan att berätta?
  • Äldre 29 Aug 18:07
    #1

    Finns väl noll anledning att berätta för honom eftersom du ändå bestämt dig för att abort. Låt honom vara. Han vill ju uppenbarligen inte veta av dig. Förstår inte varför du tycker att du borde kontakta honom pga graviditeten, då du ändå ska genomföra abort.

  • Äldre 29 Aug 18:12
    #2

    Jobbig situation :(

    Eftersom ni uppenbarligen brutit helt och han blockerat dig, så försök inte jaga honom för att berätta.

    Samtidigt förstår jag att du vill tala om det..

    Hoppas att du har någon annan omkring dig som du kan berätta för och som kan stötta dig i processen.

  • Anonym (A)
    Äldre 29 Aug 18:30
    #3
    flame skrev 2018-08-29 18:12:43 följande:
    Jobbig situation :(
    Eftersom ni uppenbarligen brutit helt och han blockerat dig, så försök inte jaga honom för att berätta.
    Samtidigt förstår jag att du vill tala om det..
    Hoppas att du har någon annan omkring dig som du kan berätta för och som kan stötta dig i processen.
    Instämmer
  • Anonym (XxX)
    Äldre 29 Aug 18:33
    #4

    Vad hade du velat att han skulle göra med informationen? Vill du ha med honom vid aborten? Det är väl den enda anledningen att berätta isåfall...men det låter ju inte som att han skulle vara intresserad av det eftersom han blockat dig. Det enda du troligtvis hade åstadkommit med att berätta hade varit att han får en "close call"-historia att berätta för polarna...han var nära att bli farsa men tack och lov gjorde bruden abort.

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 29 Aug 21:00
    #5
    Anonym (XxX) skrev 2018-08-29 18:33:21 följande:

    Vad hade du velat att han skulle göra med informationen? Vill du ha med honom vid aborten? Det är väl den enda anledningen att berätta isåfall...men det låter ju inte som att han skulle vara intresserad av det eftersom han blockat dig. Det enda du troligtvis hade åstadkommit med att berätta hade varit att han får en "close call"-historia att berätta för polarna...han var nära att bli farsa men tack och lov gjorde bruden abort.


    Jag vet inte, nu när jag tänker på det vill nog en del av mig kanske få en chans att förklara varför jag reagerade som jag gjorde, för det är inte likt mig och jag kände inte alls igen mig själv och sättet efteråt. Nu när jag vet att jag är gravid känns det något mer rimligt (inte för att man ska skylla allt på det.. men det blev för mycket bara). Det känns lite tråkigt att vi inte kommer ses mer på grund av det. Sen hade det varit skönt att inte göra det ensam, men som du skriver lär han inte ställa upp på det oavsett.

    Jag har full förståelse för att han inte är jättepigg på att prata med mig, men att blockera mitt nummer (om han nu gjort det) känns överdrivet; så pass illa var det inte och jag har inte varit på honom en massa utan har bara skickat ett sms efter den kvällen för att kolla hur det var som han svarade på och sedan ett om vi kunde ses och prata.

    Men ja, det lär väl bara bli en "close-call"-historia av det hela så det är ingen idé och är lika bra att inte säga något.
  • Äldre 29 Aug 21:07
    #6

    Jag hade nog velat berätta. Och veta, om jag var killen. Det är ju ändå en stor grej, även om det inte blir något av det..

  • neverp­reggo
    Äldre 29 Aug 21:47
    #7

    Skulle inte berätta, han vill tyvärr inte ha något med dig att göra (blocka, jisses) och du är inte skyldig honom det. Tror inte att det skulle ge eran "relation" något.

  • Äldre 3 Sep 12:10
    #8

    Om du känner att du kommer att ha svårt att släppa det om du inte berättar för honom tycker jag att du ska fundera en gång till på om det finns något sätt du kan komma i kontakt med honom. En abort är en del av ens livshistoria som inte suddas ut. Om det finns oklarheter kring aborten kan det bli ännu svårare att komma över den.

    I ditt första inlägg får jag uppfattningen om att du känner att du tyvärr ska göra abort pga omständigheterna, att det är fel läge just nu osv. 
    Att göra en abort som man inte är helt övertygad om känslomässigt kan påverka en under lång tid i efterhand - även om man inte ångrar ett rationellt beslut som togs utifrån de givna förutsättningarna. Därför vill jag bara att du ska vara medveten om att även om du är övertygad om att du ska göra abort och är tillfreds med det i hjärtat så försök att eliminera alla saker som kan bli en hang up i efterhand. 

    Lycka till med alltihop hur du än väljer att göra <3 

  • Anonym (Kelly­)
    Äldre 3 Sep 14:05
    #9

    Skicka sms från nätet eller en kompis mobil

    Att du ville berätta att du är gravid och det är hans och ska göra abort att du bara ville att han skulle få veta det.

    Att du önskar han all lycka.

  • GGN
    Äldre 3 Sep 14:27
    #10

    Skyddade han sig?

  • Anonym (12345­)
    Äldre 3 Sep 18:59
    #11

    Är du säker på att han är far till barnet eller att han verkligen kom i dig, eller råkade ni spräcka gummit?

  • Anonym (u.a)
    Äldre 4 Sep 14:03
    #12

    Du, för det första reagerar jag över att du reflekterar över ditt beteende, medan han har valt att göra ett så omoget val som att blocka ditt nummer efter i mina öron en mindre konflikt. Vill du verkligen ha med en så dramatisk person att göra?

    För det andra så är hans beteende, eller huruvida han "vill ha med dig att göra" eller inte helt irrelevant i den här situationen. Nu har en graviditet uppstått och det viktiga, det ENDA viktiga, är hur han ska och kan stötta dig i den här situationen.

    Utgå från DINA behov i det här, och lägg hans beteende eller vad han "vill" eller inte åt sidan. Behöver du berätta? Behöver du förklara ditt beteende som du tror är pga graviditeten? Gör det! Skit i hans blockering, om du kan komma runt den på något vis.

    Han har gjort dig gravid, han får suck it up och bete sig vuxet nu och stötta dig om det är vad du vill och behöver.

    Jag, personligen, tycker dock att han verkar vara en dramaqueen, och tror du klarar dig bättre själv! Jag har precis påbörjat en medicinsk abort, och har tagit hand om det helt ensam. Med stor sannolikhet kommer du bli väl omhändertagen på kliniken!

    Vi klarar mer på egen hand än vi tror!

    Lycka till! <3

Svar på tråden Abort utan att berätta?