• Norbot­tensfi­a
    Äldre 30 Aug 15:48
    9207 visningar
    80 svar
    80
    9207

    BF April 2019 - med syskon

    Någon fler som väntar syskon bf april 2019?

    Skulle vilja starta en fb-grupp där man kan prata av sig, men gärna en mindre grupp så man lär känna varandra bättre :)

  • Svar på tråden BF April 2019 - med syskon
  • Äldre 3 Sep 15:14
    #21
    Minime19 skrev 2018-09-03 09:07:21 följande:

    Hej på er!

    Väntar mitt tredje i April och går mer än gärna med i en mindre fb grupp! Är det någon som är skapad ännu? Enligt beräkningar så är BF i början på april, känns så spännande :)

    Hur mår ni?


    Jag mår faktiskt bra! Lite molande värk och svullna/ömma bröst men annars inte så mkt! Börjar bli lite tröttare än vanligt men förra grav var jag zombietrött på kvällarna. Kommer dock inte ihåg vilken vecka det var! Hur mår du? Hur gamla är dina barn?
  • Äldre 3 Sep 17:55
    #22

    Vi väntar nr 2 i april. Storasyster blir 9 år i mars. Så det känns lite ovant


    Mamma till Maja 9/3-10
  • Äldre 3 Sep 21:06
    #23
    jaktenpaflow skrev 2018-09-03 15:14:03 följande:

    Jag mår faktiskt bra! Lite molande värk och svullna/ömma bröst men annars inte så mkt! Börjar bli lite tröttare än vanligt men förra grav var jag zombietrött på kvällarna. Kommer dock inte ihåg vilken vecka det var! Hur mår du? Hur gamla är dina barn?


    Jag mår helknäppt! Kan må hur bra som helt i någon timme för att sedan helt plötsligt må som ett as. Har inte kräkts något men känner som att det nästan konstant snurrar runt i magen. Är i v 10 nu.

    Jag har en son som är 6 år och har precis börjar i förskoleklass. Min dotter är född året efter och blir 5 år nu i november.
  • Äldre 4 Sep 06:43
    #24
    FrökenLinda skrev 2018-08-31 07:33:09 följande:

    Hej! Här är ett litet syskon beräknat runt 19/4.

    Jag har två barn sedan innan, en blivande 10 åring och en 6 åring. Jag fick ett missfall i december och nu har jag blivit oplanerat gravid igen, lite läskigt men väldigt spännande och efterlängtat ändå ??

    Hur gamla är ni och vart bor ni? ??

    Jag är 33 och bor i Stockholm


    Jag är snart 31 och bor i Uppsala :) 
    Mamma till Maja 9/3-10
  • Äldre 5 Sep 15:45
    #25
    majasmamma skrev 2018-09-04 06:43:40 följande:

    Jag är snart 31 och bor i Uppsala :) 


    Kul med någon som är ?jämnårig? ??

    Vilket datum är du beräknad? Enligt mina uträkningar bör nr 3 komma runt 18/4. ?? Mår du bra? Här har jag bara väldigt VÄLDIGT ömma bröst! Annars befinner man sig i ?spökveckorna?
  • Äldre 5 Sep 18:40
    #26

    Jag är gärna med! :D Jag är beräknad 7/4 och har en pojke sedan innan född 24/3 - 16, så blir ganska exakt 3 år mellan dem, om jag nu klarar mig från missfall :)

  • Äldre 5 Sep 20:58
    #27
    lullis94 skrev 2018-09-05 18:40:44 följande:

    Jag är gärna med! :D Jag är beräknad 7/4 och har en pojke sedan innan född 24/3 - 16, så blir ganska exakt 3 år mellan dem, om jag nu klarar mig från missfall :)


    Vad kul välkommen! Då är vi rätt lika, har en dotter född juni 16 och än så länge BF typ 22 april. Hur mår du?:) Har du haft missfall förut?
  • Äldre 5 Sep 21:24
    #28
    jaktenpaflow skrev 2018-09-05 20:58:29 följande:

    Vad kul välkommen! Då är vi rätt lika, har en dotter född juni 16 och än så länge BF typ 22 april. Hur mår du?:) Har du haft missfall förut?


    Kul! Jag är kroniskt illamående och trött, även om jag blivit piggare än för någon vecka sedan vilket är skönt men kan inte göra något pga illamåendet :( har Aldrig haft missfall vad jag vet, så är rädd att det ska komma nu då. Det tog 17 månader att bli gravid denna gång så har enorm rädsla att det då skulle dröja lika lång tid igen :( du då, har du haft något missfall eller klarat dig?
  • Äldre 5 Sep 21:36
    #29

    Hänger gärna här jag med. Väntar fjärde barnet den 4/4. Har två stora barn på 16 och 17år samt en sladdis som precis fyllt 2 år. Så nu får det bli sista, om det går vägen. Fick missfall förra hösten men det var i vecka 7+5, så det har jag ju passerat iaf. Så håller tummarna!!

  • Äldre 5 Sep 23:14
    #30
    lullis94 skrev 2018-09-05 21:24:53 följande:

    Kul! Jag är kroniskt illamående och trött, även om jag blivit piggare än för någon vecka sedan vilket är skönt men kan inte göra något pga illamåendet :( har Aldrig haft missfall vad jag vet, så är rädd att det ska komma nu då. Det tog 17 månader att bli gravid denna gång så har enorm rädsla att det då skulle dröja lika lång tid igen :( du då, har du haft något missfall eller klarat dig?


    Ja precis det är ju så man tänker att man ska bli drabbad någon gång. Men jag tror det kommer gå super för oss! Ska du göra ngt tidigt ultraljud? Jag har klarat mig från missfall men vi fick också verkligen kämpa för att bli gravida igen. Tog oss nu 13 månader och vi var tvungna att göra Ivf. Jag opererade bort äggledarna efter en infektion...
Svar på tråden BF April 2019 - med syskon