• Anonym (Vad händer nu?)
    Äldre 9 Sep 21:31
    811 visningar
    4 svar
    4
    811

    Vad händer med os "vanliga knegare", om SD vinner?

    Jag gick och röstade idag. Utan för lokalen var det en jättelång kö. Jag såg att många tog lapparna från SD, med sig in i lokalen. Jag är en gammal vänsternisse, men jag röstade inte på dem, och inte på SD heller. Har alltid röstat "neutralt", på små partier, som jag vill skall växa.

    Men vad kommer att hända med os vanliga medborgare, om det nu är så att SD vinner? Om de kommer att få flest röster? Hur kommer det att gå med dem som är långtidssjukskrivna, hemlösa, arbetslösa, pensionärer? Hur kommer det att gå för alla vi "vanliga" som jobbar och betalar hela "kalaset"?

    Och om Löven får gå, vilken jävla fallskärm kommer han att få med sig då? Som vi också betalar?

    Varför skall de leva i lyx, på vår bekostnad? Det är punkter som SD inte har nämnt ett knyst om. Och vad kommer att hända med vår redan kraschade sjukvård?

    Och vår poliskår som går på knäna? Och alla lärare som går in i väggen? Vad kommer att hända med vår "välfärd"?

  • Svar på tråden Vad händer med os "vanliga knegare", om SD vinner?
  • Mongol­iet
    Äldre 9 Sep 22:02
    #1

    Kommer inte att hända ett skit. Vi vanliga lever vidare eller dör vidare som vanligt.

  • Äldre 9 Sep 22:05
    #2

    Sd vinner inte, de går inte ens fram så mycket som väntat. De har misslyckats och inget händer utom att det blir svårt att bilda regering. Och när de väl fått ihop något blir det business as usual.

  • Anonym (123)
    Äldre 9 Sep 22:06
    #3

    Beskyller du SD för Löfvens fallskärm?

  • Anonym (Vad händer nu?) Trådstartaren
    Äldre 9 Sep 22:22
    #4
    Anonym (123) skrev 2018-09-09 22:06:27 följande:

    Beskyller du SD för Löfvens fallskärm?


     nähh, men att"vi" som jobbar, får betalar den!Skrikandes
    Mongoliet skrev 2018-09-09 22:02:24 följande:

    Kommer inte att hända ett skit. Vi vanliga lever vidare eller dör vidare som vanligt.



    Just det, det är det jag också tror!Baby
Svar på tråden Vad händer med os "vanliga knegare", om SD vinner?