• Anonym (Ts)

    Abortmoståndare, hycklare?

    Har aldrig förstått mig på er abortmotståndare. Eller ni som tycker att man borde sänka gränsen.

    Varför bryr ni er så mycket om någon annans embryo/foster? Bryr ni er om barnen om dom nu föds fram och inte blir aborterade? Nä, skulle inte tro det. Det är inte ni som måste bära på barnet i 9 månader, föda fram det, uppfostra det och ta hand om det. Såå.. vad har ni med det att göra egentligen? Om det aborteras eller ej?

    Är ärligt nyfiken.

    Jag själv har ett barn och ett till på väg, önskade och älskade. Hade jag viljat abortera dom hade ju säkert någon haft åsikter om det (tex ni som är abortmoståndare) men det är ju inte ni som dag ut och dag in tar hand om dom? Betalar allt för dom? Uppfostrar dom? Ni som läser detta och är abortmotståndare skiter ju fullständigt i mina barn, men hade jag viljat göra abort hade ni plötsligt brytt er? Varför?

  • Svar på tråden Abortmoståndare, hycklare?
  • Anonym (anonym)

    Abortmotståndare är inte intresserad av vad som händer efter födseln utan bara att det bli en fullgången graviditet, de bryr sig heller inte om hur det är att genomlida en oönskad graviditet.

  • Anonym (ohycklare)

    Nu är jag inte abortmotståndare alls, (även om jag inte direkt ser något problem med om gränsen skulle sänkas, men det är inget jag arbetar aktivt eller röstar för, det är bra som det är)

    Men menar du att verkligen ingen bryr sig om dina barn, ingen skulle bry sig om något hände dem mer än du?

    Vi bryr oss ju gärna om människor vi inte känner alls, hjälper till vid olyckor, har ett brott-och straffsamhälle, hjälper invandrare etc.

    Så att säga att ingen bryr sig om levande människor utan bara foster låter konstigt i mina öron.

    Vi betalar dessutom för dina barn genom skatten, och många människor möts dagligen och gör olika intryck på varandra. Alla hjälps ju åt att skapa samhället genom att vara förebilder, bra eller dåliga, för barnen och för varandra.

  • Anonym (ohycklare)
    Anonym (anonym) skrev 2018-09-10 21:46:23 följande:

    Abortmotståndare är inte intresserad av vad som händer efter födseln utan bara att det bli en fullgången graviditet, de bryr sig heller inte om hur det är att genomlida en oönskad graviditet.


    Som sagt är jag ingen abortmotståndare. Men kan man verkligen inte se att det finns folk som tycker att allt liv är liv?

    Alla är ju egentligen abortmotståndade i någon mån. Du tex, är säkert abortmotståndare mot att barn ska aborteras efter v 24, när de kan räddas.
    I
    Kina förr tillät/tvingade de folk till abort till födselögonblicket. Att tycka det är fel är också att vara abortmotståndare på ett sätt.

    Alla sätter sin gräns någonstans. personligen skulle jag aldrig göra abort efter v 12. En annan gör i v 18, en annan tycker inte alls. Och så finns det de som tycker att abort kan utföras precis närsomhelst.

    Frågan är ju:
    om man inte bryr sig om fostret i v 6, 12, eller 18, varför bryr man sig i v 24, 35 eller 40? Egentligen? För att det kan räddas i en viss vecka? Det är ett bra argument. men det förklarar fortfarande inte varför främlingar skulle bry sig om andras barn, som ts skriver.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (ohycklare) skrev 2018-09-10 21:50:30 följande:

    Nu är jag inte abortmotståndare alls, (även om jag inte direkt ser något problem med om gränsen skulle sänkas, men det är inget jag arbetar aktivt eller röstar för, det är bra som det är)

    Men menar du att verkligen ingen bryr sig om dina barn, ingen skulle bry sig om något hände dem mer än du?

    Vi bryr oss ju gärna om människor vi inte känner alls, hjälper till vid olyckor, har ett brott-och straffsamhälle, hjälper invandrare etc.

    Så att säga att ingen bryr sig om levande människor utan bara foster låter konstigt i mina öron.

    Vi betalar dessutom för dina barn genom skatten, och många människor möts dagligen och gör olika intryck på varandra. Alla hjälps ju åt att skapa samhället genom att vara förebilder, bra eller dåliga, för barnen och för varandra.


    Joo självklart, dom är så älskade av nära och kära självklart. Det jag menar är främlingar för mig, som är abortmotståndare. Abortmotståndare är ju emot abort på alla kvinnor, även kvinnor dom inte känner och aldrig nånsin har träffat eller kommer att träffa.

    Hade min mamma varit emot att jag skulle göra en eventuell abort så är det stor skillnad mot att någon på nätet som skriver att abort borde förbjudas. Varför bryr den sig om mina och andra kvinnor barn lever eller ej? För lever barnen sedan så bryr dom sig ju inte ett dugg om dom? Det är ju inte som som tar hand om barnen?
  • Tow2Mater

    Ett foster som rör sig, piper och viftar med armar och ben ; och som ska bara ligga där tills det dör? Ja det är horribelt!!!

  • Anonym (ohycklare)
    Anonym (Ts) skrev 2018-09-10 21:56:18 följande:
    Joo självklart, dom är så älskade av nära och kära självklart. Det jag menar är främlingar för mig, som är abortmotståndare. Abortmotståndare är ju emot abort på alla kvinnor, även kvinnor dom inte känner och aldrig nånsin har träffat eller kommer att träffa.

    Hade min mamma varit emot att jag skulle göra en eventuell abort så är det stor skillnad mot att någon på nätet som skriver att abort borde förbjudas. Varför bryr den sig om mina och andra kvinnor barn lever eller ej? För lever barnen sedan så bryr dom sig ju inte ett dugg om dom? Det är ju inte som som tar hand om barnen?
    Hur vet du att de inte bryr sig om de födda barnen?

    Jag vill egentligen inte försvara abortmotståndare. Men för att förstå sin "motståndare" måste man kunna sitta med alla argument.

    Skulle du tycka det var ok med abort i v 25? Varför/varför inte? Om du inte bryr dig om främlingens barn i v 6, varför bryr du dig plötsligt i v 25? Eller v 35?
  • Anonym (ohycklare)

    Det jag menar är att alla sätter sin egen gräns för vad som känns okej.

    Min personliga gräns skulle vara v 12.
    Den lagliga gränsen är v 18. I den veckan kände jag mina barn i magen. Den är ok för mig i teorin, men inte i praktiken.

  • Anonym (Ts)
    Anonym (ohycklare) skrev 2018-09-10 21:59:43 följande:

    Hur vet du att de inte bryr sig om de födda barnen?

    Jag vill egentligen inte försvara abortmotståndare. Men för att förstå sin "motståndare" måste man kunna sitta med alla argument.

    Skulle du tycka det var ok med abort i v 25? Varför/varför inte? Om du inte bryr dig om främlingens barn i v 6, varför bryr du dig plötsligt i v 25? Eller v 35?


    Jag själv skulle inte kunna göra abort. Det är mina barn. Men om någon tjej jag aldrig träffat (eller träffar lch kände) vill ta bort sitt foster i v 6, 12, eller 18 kunde jag inte bry mig mindre om.

    Min syster blev gravid och gjorde abort i v 6, bra att du vet hur du vill göra, sa jag. Eller skulle jag skrikit mördare i hennes ansikte? Hon ville inte bli mamma då och inte ha barnet. Det var ju inte jag som skulle behöva ta hand om barnet i 18 år, det var hon skulle behöva göra det. Och hon ville inte det, så hon tog bort det. Förstår verkligen inte hur man kan vara emot att nån vill göra abort. Somsagt, inte en själv som behöver ta hand om barnet, så jag tycker inte att man har så mycket att säga om saken.
  • Anonym (borde)

    Jag borde inte ha fötts. Det hade varit mycket bättre för både mig och min biologiska mamma om hon hade gjort abort. Alla abortmotståndare brukar fråga om jag verkligen vill vara död och aldrig ha funnits. Jag anser att den frågan har fel perspektiv.

  • Anonym (ohycklare)
    Anonym (Ts) skrev 2018-09-10 22:05:49 följande:
    Jag själv skulle inte kunna göra abort. Det är mina barn. Men om någon tjej jag aldrig träffat (eller träffar lch kände) vill ta bort sitt foster i v 6, 12, eller 18 kunde jag inte bry mig mindre om.

    Min syster blev gravid och gjorde abort i v 6, bra att du vet hur du vill göra, sa jag. Eller skulle jag skrikit mördare i hennes ansikte? Hon ville inte bli mamma då och inte ha barnet. Det var ju inte jag som skulle behöva ta hand om barnet i 18 år, det var hon skulle behöva göra det. Och hon ville inte det, så hon tog bort det. Förstår verkligen inte hur man kan vara emot att nån vill göra abort. Somsagt, inte en själv som behöver ta hand om barnet, så jag tycker inte att man har så mycket att säga om saken.
    Varför skulle du skrika mördare i hennes ansikte även om du nu hade varit emot abort?  Det finns abortmotståndare som kan uppföra sig som folk, som har sin stilla åsikt men inte gör något åt det. Det förstår du va?

    jag har gjort en abort så jag är ingen abortmotståndare som sagt. Men alla sätter sin gräns.

    Hade du brytt dig om ifall någon gör abort i v 25 eller 35? Om det var tillåtet? Det svarade du inte på.
Svar på tråden Abortmoståndare, hycklare?