• Anonym (Anony­m)
    Äldre 12 Sep 13:41
    9346 visningar
    42 svar
    42
    9346

    OBS FÖR känsliga läsare. ) hårdhänt sambo som är farlig. Gravid och vågar ej berätta. Rädd för att bli misshandlad till döds

    Som rubriken lyder så har jag en psykiskt störd sambo som jag ej vägar lämna. Har blivit gravid och går till barnmorskan med hög sekretess, dvs inga brev hem, inga telefonsamtal , ingen kontakt framför sambo. Hur ska jag berätta? Är livrädd och vågar inte bo under samma tak dagen jag berättar. Han har misshandlat mig psykiskt/ fysiskt tidigare men nu är frågan om LIV LR DÖD!

  • Svar på tråden OBS FÖR känsliga läsare. ) hårdhänt sambo som är farlig. Gravid och vågar ej berätta. Rädd för att bli misshandlad till döds
  • Anonym (bibbi­)
    Äldre 12 Sep 13:43
    #1

    Hur långt gången är du i graviditeten? Ska du behålla barnet?
    Har du polisanmält honom när han misshandlat m.m.?

  • Äldre 12 Sep 13:44
    #2
    +1

    Polisanmäl och sök upp närmaste kvinnojour.

  • Anonym (m)
    Äldre 12 Sep 13:45
    #3
    Anonym (Anonym) skrev 2018-09-12 13:41:10 följande:

    Som rubriken lyder så har jag en psykiskt störd sambo som jag ej vägar lämna. Har blivit gravid och går till barnmorskan med hög sekretess, dvs inga brev hem, inga telefonsamtal , ingen kontakt framför sambo. Hur ska jag berätta? Är livrädd och vågar inte bo under samma tak dagen jag berättar. Han har misshandlat mig psykiskt/ fysiskt tidigare men nu är frågan om LIV LR DÖD!


    Kontakta kvinnojour direkt! Eller har du någon anhörig du kan åka till direkt och berätta för? 
  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 12 Sep 13:45
    #4

    Är i v.17 men lyckas gömma det väl. Jag vill behålla barnet ja. Nej har bara ringt polisen när han har hotat mig under olika omständigheter . Detta var ej planerat

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 12 Sep 13:46
    #5

    Kvinnojour hjälper inte. Har varit i kontakt med dom tidigare så det räknar jag bort. Är bara rädd att han ska gå så långt att jag blir misshandlad till döds. Han skojar mycket om att döda mig.

  • Anonym (bibbi­)
    Äldre 12 Sep 13:49
    #6
    +1
    Anonym (Anonym) skrev 2018-09-12 13:45:20 följande:

    Är i v.17 men lyckas gömma det väl. Jag vill behålla barnet ja. Nej har bara ringt polisen när han har hotat mig under olika omständigheter . Detta var ej planerat


    Förstår faktiskt inte varför du, under de här omständigheterna, väljer att behålla barnet!? Vill du verkligen att ditt barn ska växa upp i samma helvete som du? Med ett gemensamt barn så kommer du aldrig att komma ifrån honom helt och hållet!
  • Anonym (Gh)
    Äldre 12 Sep 13:50
    #7
    Anonym (Anonym) skrev 2018-09-12 13:46:19 följande:

    Kvinnojour hjälper inte. Har varit i kontakt med dom tidigare så det räknar jag bort. Är bara rädd att han ska gå så långt att jag blir misshandlad till döds. Han skojar mycket om att döda mig.


    Jag ser inget annat alternativ dessvärre. Gör du?
  • Anonym (Lollo­)
    Äldre 12 Sep 13:52
    #8
    +2

    Har du familj du kan flytta hem till?
    Vill inte låta hård, förstår att du går igenom ett helvete, men du vet ju redan nu vad du har för alternativ. Lämna, och ta stöd från polis, kvinnojour, familj och vänner - eller stanna och fortsätt bli misshandlad. Kanske förlora ditt barn, kanske få behålla det, men riskera att även barnet blir misshandlat, ser sin mamma bli misshandlad, förlora sin mamma. Sätt ditt barn först!

  • Äldre 12 Sep 14:24
    #9

    Tycker absolut inte att du ska behålla barnet. Vill du verkligen utsätta barnet för en sådan pappa? Var ansvarsfull, lämna sambon och gör abort. Inget barn ska behöva växa upp på det sättet. Du är vuxen och väljer själv hur du vill leva ditt liv. Men utsätt INTE ett barn för det livet.

  • Anonym (Tess)
    Äldre 12 Sep 14:45
    #10
    Anonym (bibbi) skrev 2018-09-12 13:49:39 följande:

    Förstår faktiskt inte varför du, under de här omständigheterna, väljer att behålla barnet!? Vill du verkligen att ditt barn ska växa upp i samma helvete som du? Med ett gemensamt barn så kommer du aldrig att komma ifrån honom helt och hållet!


    Jag håller med, ett barn med denna människan gör att du kommer att vara fast i hans grepp livet ut.

    Om du inte ens får hjälp av kvinnojour, vart ska du ta vägen med barnet? Vad händer när han får veta? Misshandlar dig tills barnet dör?

    Anmäl honom!! Planera en flykt och försvinn ifrån honom.
Svar på tråden OBS FÖR känsliga läsare. ) hårdhänt sambo som är farlig. Gravid och vågar ej berätta. Rädd för att bli misshandlad till döds