• Äldre 12 Sep 18:34
    225493 visningar
    3525 svar
    3525
    225493

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Äldre 13 Sep 18:40
    #21
    8992 skrev 2018-09-12 22:44:38 följande:

    Grattis allihopa!

    Efter mer än 4 års försök och oförklarlig barnlöshet lyckades vi efter misslyckad omgång med det korta protokollet pricka rätt! Fick ta en ägglossningsspruta för att avbryta försöker för att kunna starta på nytt men 14 dagar efter fick jag ringa in till RMC Linköping då testet visade positivt :D har precis gått in i v31!


    Grattis själv!! Vilka kämpar vi är!! Så ni lyckades på naturlig väg? V.31 åh så skönt!! Vilka milstolpar ni klarat av haha! När är BF? Vet ni vad det är?
  • Äldre 13 Sep 18:44
    #22
    Seb81 skrev 2018-09-13 08:36:19 följande:

    Hej igen....

    pratat med kliniken & dom sa att jag ska räkna från mensens första dag, då är jag i 3+4 idag.... ska sluta goggla så mycket. Jag blir sjukt stressad & rädd alltså!!! :( :( :(


    Usch känner igen mig så mkt i dig trots att jag inte haft ett MF själv! Har dock många nära vänner som gått igenom det så blivit lite ?skadad? av det. Hmm men gjorde du FET? Tror inte du behöver oroa dig för det digitala! För mog visade den inte 3+ förrän v 6 typ!!
  • Äldre 13 Sep 18:47
    #23
    Inalina skrev 2018-09-13 08:53:38 följande:

    vad underbart att de ett pickande hjärta!  wow! - då blir det väl verkligt ändå!! Har du några grav symptom? och en annan fråga, någon som vet någon bra gravid-app? kram!!


    Ja det var underbart faktiskt att få se det känns verkligen som ett stort steg!! Faktiskt inte så mkt vilket gjort mig orolig. Hade ömma bröst som typ försvunnit. Motvärk till och från. Lite illamående och tappat aptiten. Men annars ingen trötthet eller liknande! Hur Könner du dig? Jag kör Preglife, den är helt ok finns säkert bättre! Hur mår du??:))
  • Äldre 13 Sep 19:05
    #24
    jaktenpaflow skrev 2018-09-13 18:40:14 följande:

    Grattis själv!! Vilka kämpar vi är!! Så ni lyckades på naturlig väg? V.31 åh så skönt!! Vilka milstolpar ni klarat av haha! När är BF? Vet ni vad det är?


    50% naturlig 50% hjälp skulle jag nog kalla det haha tog sprutor i två veckor men enbart ett ägg utvecklades till rätt storlek så fick ta ägglossningsspruta (en onsdag) och blev beordrade sex på onsdagen, fredagen och söndagen av läkaren och så tog det sig!

    BF är 19 november och det är en kille som gömmer sig där inne :D
  • Äldre 13 Sep 20:06
    #25
    jaktenpaflow skrev 2018-09-13 18:38:09 följande:

    Vad kul välkommen!! Åh förstår precis din oro! Jag känner också mkt mensliknande värk, ibland för likt man blir ju nojig! Men igår fick vi se ett pickande hjärta i v 8+2:) körde du ostimulerad cykel? Första barnet?


    Idag inte alls lika mycket värk.... dock ett jävla humör.... gud vad grinig jag har varit idag hahah. Men ja, man blir sjukt nojjigt! Vetat om i 4 dagar att jag är gravid och det känns som 4 veckor :/ haha!

    Men åååååå, grattis! Som jag längtar till första vul, den 8/10 är det vår tur! <3

    Ja jag satte in i ostimulerad cykel, du med? Nej detta är 4 barnet. Har 3 barn som är 19,13 & 11 med en annan. Min sambo har inga barn. Så detta blir en riktig sladdis. Min äldsta hinner bli 20 år hahah! Jisses!

    Kram
  • Äldre 13 Sep 20:46
    #26
    Inalina skrev 2018-09-13 08:48:53 följande:

    Hejsan! Toppenbra med den här tråden! =) Känner ju igen de flesta av er redan, roligt att följas åt nu framöver! (under lång tid hoppas jag!)

    Min lilla historia är att vi försökt bli gravida i 4 år på egen hand och sedan i feb med IVF. 'oförklarligt' barnlösa. Är på RD 9 idag och fick ett plus på RD 6 med FET. De satte dit 2 frysta blastocyster i en stimulerad FET och jag gör mina IVF i Prag då jag inte bor i Sverige och har därför inte tillgång till landstingsfinansierad vård. Jag är 34.

    Är jätteglad åt plusset men har också tidigare MF i bagaget (v 5) från senaste IVF innan sommaren så svårt att slappna av riktigt ändå och bara njuta av vara gravid. 


    Kul att du tycker det! Kände själv att jag hade/har svårt att lämna ivf tråden. Skrev i ngt BF tråd men kändes inte så rätt med en del ?oj hoppsan det tog sig på första och känns inte så hemskt att få MF för vi blir säkert gravida snabbt igen?. Även om jag har en relativt smärtfri historia så känner jag så mkt för andra som har det tufft! Så himla häftigt att du har två små bönor i magen!! Förstår stt det är svårt att slappna av! Ska ni göra ngt VUL?
  • Äldre 13 Sep 20:48
    #27
    8992 skrev 2018-09-13 19:05:56 följande:

    50% naturlig 50% hjälp skulle jag nog kalla det haha tog sprutor i två veckor men enbart ett ägg utvecklades till rätt storlek så fick ta ägglossningsspruta (en onsdag) och blev beordrade sex på onsdagen, fredagen och söndagen av läkaren och så tog det sig!

    BF är 19 november och det är en kille som gömmer sig där inne :D


    Men wow vad häftigt att det tog sig ändå rätt naturligt haha.! Otroligt vad man kan göra nu för tiden! Hur har du mått under graviditeten?
  • Äldre 13 Sep 20:52
    #28
    Seb81 skrev 2018-09-13 20:06:56 följande:

    Idag inte alls lika mycket värk.... dock ett jävla humör.... gud vad grinig jag har varit idag hahah. Men ja, man blir sjukt nojjigt! Vetat om i 4 dagar att jag är gravid och det känns som 4 veckor :/ haha!

    Men åååååå, grattis! Som jag längtar till första vul, den 8/10 är det vår tur! <3

    Ja jag satte in i ostimulerad cykel, du med? Nej detta är 4 barnet. Har 3 barn som är 19,13 & 11 med en annan. Min sambo har inga barn. Så detta blir en riktig sladdis. Min äldsta hinner bli 20 år hahah! Jisses!

    Kram


    Vad det kan variera med symptomen från dag till dag! Igår klagade jag över att jag inte kände ngt! Idag har jag haft världens molvärk, illamående, ingen aptit alls, superkänslig och gråtit mm.

    Ja fy tiden kan gå så sakta ibland! Vilken vecka kommer du vara i då? Men wow!! Häftigt med så många barn! Hur känns det att ?börja om?? Vi gjorde ET så vi hade turen stt lyckas på första <3
  • Äldre 13 Sep 20:55
    #29
    gammelpysen skrev 2018-09-13 17:23:09 följande:

    Välkomna alla! Så roligt att det fylls på! Jag är i vecka 7+3 idag och ett nytt gravidsymptom har tillkommit - HUNGERN. Jag är hungrig KONSTANT. Finns ingen botten. Vräker i mig mat men är inte nöjd. Orkar inte ens laga mat längre utan bad maken köpa med sig pasta och färdig köttfärssås... Jag är alltid supernoga med mat annars!

    Sen mår jag smått illa hela tiden. Har inte spytt (än) men får kämpa mig fram på jobbet. Men återigen.. bara så glad att ha kommit ända hit nu.


    Haha åh vad gott ocj härligt att du kan äta! ! Här är det tvärt om noll aptit. Sugen på typ sallader med balsamico och massa salt blandat med frukt haha. Min man var tvungen att göra en salladsdressing som jag drack.... Min kropp vill ha syrligt och salt. Eller så är jag sugen på skräpmat pizza, pommes mm...

    Ja helt fantastiskt att vi fått ett plus!!! Underbart!
  • Äldre 13 Sep 21:09
    #30
    jaktenpaflow skrev 2018-09-13 20:48:40 följande:

    Men wow vad häftigt att det tog sig ändå rätt naturligt haha.! Otroligt vad man kan göra nu för tiden! Hur har du mått under graviditeten?


    Jag har mått oförskämt bra hela tiden faktiskt. Inga symtom förutom en växande magen haha nu har det börjat bli svårare att andas och lite foglossningar men inget jag kan klaga på :) känns som det varit alldelses för bra för att vara sant så väntar mig att dom sista veckorna och förlossningen kommer va ett helvete haha
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF