• Äldre 12 Sep 18:34
    225439 visningar
    3525 svar
    3525
    225439

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Äldre 15 Sep 11:51
    #51
    Inalina skrev 2018-09-14 07:39:27 följande:

    Ja jag kommer ju kika in i ivftråden då man vill veta hur det går för alla nu de närmsta veckorna, jag hoppas ju att vi alla kommer ses här :)

    Nej håller med- man är i en annan värld som IVFare och jag tycker det är svårt att ?prata? med folk där de huxflux blivit gravida utan att ens ha försökt. Ja man får väldigt mycket respekt för dem som har det otroligt tufft i det här, och alla har sin unika historia. Hehe ja jag tog ett sånt där digitalt test i morse som visade 2-3v, vill bara att helgen ska gå nu och BIM så jag kan börja räkna mg gravid ?på riktigt?;) min klinik vill att jag gör ett blodprov på tis så vi kan säkerställa graviditet- är väl nåt med Prag att de vill ha bevis eller nåt ;)

    Ska ringa min gyn idag och boka in både det och VUL :) nu vill jag att tiden ska gå JÄTTEFORT fram tills dess!! Kram!!


    Håller helt med vad gäller andra forum. Började läsa lite i en annan ankomstrgupp men det var så mycket tjat om hur fort det gått att jag insåg att det inte var någon idé att stanna kvar. Jag Kan bara tänka mig hur det låter sen när man börjar få symptom. För egen del mår jag illa. Spydde första gången i morse, vecka 7+5. Slocknade direkt när jag kom hem från jobbet igår och maken fick passa upp med juice och knäckebröd. Hade jag inte varit igenom 7 ivf (färsk+frys) hade jag nog också gnällt. Nu är jag bara överlycklig.
  • Äldre 15 Sep 14:30
    #52
    gammelpysen skrev 2018-09-15 11:51:12 följande:
    Håller helt med vad gäller andra forum. Började läsa lite i en annan ankomstrgupp men det var så mycket tjat om hur fort det gått att jag insåg att det inte var någon idé att stanna kvar. Jag Kan bara tänka mig hur det låter sen när man börjar få symptom. För egen del mår jag illa. Spydde första gången i morse, vecka 7+5. Slocknade direkt när jag kom hem från jobbet igår och maken fick passa upp med juice och knäckebröd. Hade jag inte varit igenom 7 ivf (färsk+frys) hade jag nog också gnällt. Nu är jag bara överlycklig.
    hehe ja jag tror inte heller IVFare gnäller lika mkt över sina symptom - så jag skulle också hålla mig borta! (har väl i och för sig lite problem med alla typer av människor som klagar på allt hehe!)
    Har själv kräkfobi så vi får ju se hur det går för mig till slut - här ska man härdas minsann!! Flörtroligt att du är överlycklig - har ju läst överallt att illamående är ett jättegott tecken på att babyn mår bra så du får köra det mantrat när det är som värst....Hjärtaär i v 5 idag så en liten milstolpe har passerat antar jag - känner inga speciella symptom men intalar mig att det är väldigt tidigt - lite ont i magen ibland o så men herregud det kan ju vara vadsomhelst ;) 
    man blir så glad när människor man haft kontakt med i olika trådar skriver o frågar hur det gått trots att de själva redan är långt framme i sina graviditeter - man blir som brevvänner här ju =)
  • Äldre 15 Sep 17:02
    #53

    Håller med.

    Och min symptom slog till på riktigt i veckan, dagen efter vi fick se minipysen. Kanske psykologiskt att man också slappnar av... Hur som helst mår jag pyton sedan några dagar tillbaka. 7+5 idag.

  • Äldre 15 Sep 17:38
    #54
    gammelpysen skrev 2018-09-15 11:47:54 följande:

    Oj! Stackare. Lider med dig. Kan trösta med att bönan inte tar skada. Jag har ätit två kurer penicilin sedan minipysen blev till. Såg ett tickande hjärta för några dagar sedan.


    Vad skönt att höra! Känner mig också orolig för att jag har så mycket infektioner. Det är väl inte heller bra? Eller är det bara vissa infektioner?
  • Äldre 15 Sep 17:40
    #55
    gammelpysen skrev 2018-09-15 11:47:54 följande:

    Oj! Stackare. Lider med dig. Kan trösta med att bönan inte tar skada. Jag har ätit två kurer penicilin sedan minipysen blev till. Såg ett tickande hjärta för några dagar sedan.


    Stort grattis till milstolpen med ett lyckat ultraljud! Är ju en sån fantastik känsla! Vi gjorde ett i onsdags 8+2!:)) Börjar bli mer verkligt nu!
  • Äldre 15 Sep 18:31
    #56
    jaktenpaflow skrev 2018-09-15 17:38:21 följande:

    Vad skönt att höra! Känner mig också orolig för att jag har så mycket infektioner. Det är väl inte heller bra? Eller är det bara vissa infektioner?


    Vet inte. Har läst i olika forum och även läkaren som skrev ut medicin sa att penicillinet är ofarligt. Värre med infektion. Första gången var det gränsfall för uvi, andra gången skrev läkaren ut utan att invänta prov som hade tagit några dagar. Kan ju nämna att jag fick ett tidigt missfall förra gången och då låg på gränsen för uvi med, så den här gången heter det inga risker...
  • Äldre 15 Sep 19:35
    #57

    Hej!

    Härligt med fler i samma sits.

    Jag är 27 , sambon 30 , vi plussade efter ivf och ha bf 7 mars. Längtar ihjäl oss <3

  • Äldre 15 Sep 19:43
    #58
    gammelpysen skrev 2018-09-15 18:31:47 följande:

    Vet inte. Har läst i olika forum och även läkaren som skrev ut medicin sa att penicillinet är ofarligt. Värre med infektion. Första gången var det gränsfall för uvi, andra gången skrev läkaren ut utan att invänta prov som hade tagit några dagar. Kan ju nämna att jag fick ett tidigt missfall förra gången och då låg på gränsen för uvi med, så den här gången heter det inga risker...


    Nej precis... hade en sån där snabbsänka på 190 så väldigt väldigt hög... Hoppas de hittar anledningen snabbt och att penicillinet verkar!:(
  • Äldre 15 Sep 19:44
    #59
    Långväntanefterdig skrev 2018-09-15 19:35:04 följande:

    Hej!

    Härligt med fler i samma sits.

    Jag är 27 , sambon 30 , vi plussade efter ivf och ha bf 7 mars. Längtar ihjäl oss <3


    Hej och välkommen!! Stort grattis till er! Vilken vecka är du i?:)
  • Äldre 15 Sep 19:52
    #60
    jaktenpaflow skrev 2018-09-15 11:45:57 följande:

    Självklart och varmt välkommen till dig! Grattis till graviditeten!!:) Skönt att du ändå känner dig som vanligt men att du ändå har lite symptom! Vet ni varför ni hade svårt att bli gravida? Jag använder också preglife, tycker den är okej men hade gärna använt flera haha!


    Hej!

    Man nojar lite när man mår normalt, men de får jag nog tillbaka. Har bestämt mig för att få bebis, så nu är jag lycklig i onödan om det skulle skita sig. Men känns bra att vara glad och förväntansfull :)

    Stopp i sädesledaren är anledningen till att vi inte kan få barn naturligt. Vet ni anledning?

    Förstår vad du menar med appar, känns som om man vill läsa allt om allt hela tiden. Allt är så spännande! :)
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF