• Äldre 12 Sep 18:34
    225366 visningar
    3525 svar
    3525
    225366

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Äldre 15 Sep 19:52
    #61
    jaktenpaflow skrev 2018-09-15 19:44:42 följande:

    Hej och välkommen!! Stort grattis till er! Vilken vecka är du i?:)


    Tack! Jag är i vecka 16 nu, har sett bebis 2 gånger och känslan är helt magisk !! Vilken vecka är du i ?
  • Äldre 15 Sep 22:21
    #62
    jaktenpaflow skrev 2018-09-15 11:42:54 följande:

    Åh suck! Precis kommit hem från akuten med penicillin mot lunginflammation!! Har för bara någon vecka sedan avslutat en penicillinkur mot UVI. Innan det låg jag på sjukhus pga överstimulering... Stackars bönan i magen, hur klarar den sig med alla infektioner och penicillinkurer?? Känns inte alls bra:(


    men herregud vilken otur du har med hälsan :( nu tror jag lycka kommer vara på din sida härefter =)! kram och ta hand om dig och pyret!Solig
  • Äldre 15 Sep 22:23
    #63
    Kallamakka skrev 2018-09-15 19:52:40 följande:
    Hej!

    Man nojar lite när man mår normalt, men de får jag nog tillbaka. Har bestämt mig för att få bebis, så nu är jag lycklig i onödan om det skulle skita sig. Men känns bra att vara glad och förväntansfull :)

    Stopp i sädesledaren är anledningen till att vi inte kan få barn naturligt. Vet ni anledning?

    Förstår vad du menar med appar, känns som om man vill läsa allt om allt hela tiden. Allt är så spännande! :)
    du verkar ha en sund inställning tycker jag! reagerade på att du skrev 'vara lycklig i onödan' - det gör ju verkligen ingenting - vi ska ju vara lyckliga så mycket det bara går! skiter det sig så får vi ta det då! kraaam - bra skrivet!!Hjärta
  • Äldre 15 Sep 22:24
    #64
    Långväntanefterdig skrev 2018-09-15 19:52:59 följande:
    Tack! Jag är i vecka 16 nu, har sett bebis 2 gånger och känslan är helt magisk !! Vilken vecka är du i ?
    Ååh vad spännande och vad verkligt att se den lilla på ultraljud!! kommer ihåg dig från tidigare tråd - jättehärligt att höra att allt går bra för dig Glad!!
  • Äldre 15 Sep 22:44
    #65
    Kallamakka skrev 2018-09-15 19:52:40 följande:

    Hej!

    Man nojar lite när man mår normalt, men de får jag nog tillbaka. Har bestämt mig för att få bebis, så nu är jag lycklig i onödan om det skulle skita sig. Men känns bra att vara glad och förväntansfull :)

    Stopp i sädesledaren är anledningen till att vi inte kan få barn naturligt. Vet ni anledning?

    Förstår vad du menar med appar, känns som om man vill läsa allt om allt hela tiden. Allt är så spännande! :)


    Helt rätt inställning!! Det är ju inte så att man blir mer eller mindre ledsen! Den största skillnade är väl att man är glad i ?onödan?! :) Är det ert första barn?

    Jag var tvungen att operera bort mina äggledare i juni pga en gammal infektion:( Har en dotter på 2 år som kom till på naturlig väg.
  • Äldre 15 Sep 23:00
    #66
    Långväntanefterdig skrev 2018-09-15 19:52:59 följande:

    Tack! Jag är i vecka 16 nu, har sett bebis 2 gånger och känslan är helt magisk !! Vilken vecka är du i ?


    Åhh underbart!! Vad tiden går fort! Vet att jag sett ditt namn i en annan tråd när du precis plussat:) Jag är i v 9(8+5) vi var på första ultraljudet i veckan. Allt såg fint ut! Så snart rutin ultraljud för er, ska ni tjuvkika vad Som gömmer sig därinne?
  • Äldre 16 Sep 07:06
    #67
    jaktenpaflow skrev 2018-09-15 22:44:47 följande:

    Helt rätt inställning!! Det är ju inte så att man blir mer eller mindre ledsen! Den största skillnade är väl att man är glad i ?onödan?! :) Är det ert första barn?

    Jag var tvungen att operera bort mina äggledare i juni pga en gammal infektion:( Har en dotter på 2 år som kom till på naturlig väg.


    O wow, låter som en stor och jobbig operation :/ men det är häftigt att det "går ändå"(även om IVF processen är som den är).. och OH, vad mysigt med ett syskon till lill tjejen. För oss är det första bebisen! :D
  • Äldre 16 Sep 07:41
    #68
    Inalina skrev 2018-09-15 22:24:56 följande:

    Ååh vad spännande och vad verkligt att se den lilla på ultraljud!! kommer ihåg dig från tidigare tråd - jättehärligt att höra att allt går bra för dig !!


    Ja det kändes genast mer på riktigt när man såg det lilla hjärtat ticka på. Tack, känns superbra! :)
  • Äldre 16 Sep 07:43
    #69
    jaktenpaflow skrev 2018-09-15 23:00:14 följande:

    Åhh underbart!! Vad tiden går fort! Vet att jag sett ditt namn i en annan tråd när du precis plussat:) Jag är i v 9(8+5) vi var på första ultraljudet i veckan. Allt såg fint ut! Så snart rutin ultraljud för er, ska ni tjuvkika vad Som gömmer sig därinne?


    Ja precis, blivit några trådar genom tiden hehe. Å va härligt att allt såg bra ut! Lättnaden efter det är ju total!!

    Vi har bestämt att få en överraskning på förlossningen. Vi känner att allt annat med denna ivf har vart så planerat i minsta detalj att vi vill ha en överraskning. Hur ska ni göra ? :)
  • Äldre 17 Sep 16:22
    #70

    Vår historia är att efter nästan 3,5 år av försök blev det ivf.

    Två äggplock, 19 ägg, 12 befruktade, 1 delade sig normalt. Det odlades 5 dagar innan jag gick tillbaka det, och nu är jag i v 15. För två veckor sedan fick vi veta att det var stor risk att vårt barn har kromosomfel ej förenliga med liv. Vi tog fler tester och har efter två vidriga veckor fått veta att det var downs. Så nu väntar vi spänt på att få se hen på rul om fyra veckor och förhoppningsvis få veta könet!


    Bunnies, it must be bunnies!
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF