• Äldre 12 Sep 18:34
    225481 visningar
    3525 svar
    3525
    225481

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Äldre 18 Sep 18:09
    Seb81 skrev 2018-09-18 17:36:29 följande:

    Men vad sjukt!! Då är vi på exakt samma stadie!! Jag ska på ul den 8/10, är i v 4+2 & bf den 25/5-2019!! Sjukt!!! Vad kul!


    Men gud så exakt! Haha va roligt! :) då kan vi följas åt heela vägen till bf förhoppningsvis :D

    Läste att du hade svarat på någon annans inlägg att du skulle till bm på inskrivningsamtal nästa vecka! Så du har redan ringt dem? Ja visste inte hur ja skulle göra så ja tänkte avvakta till efter ul innan ja ringer, men de borde väl inte spela någon roll? :)

    Vill bara att tiden ska springa iväg! <3
  • Äldre 18 Sep 19:13
    Seb81 skrev 2018-09-18 17:36:29 följande:
    Men vad sjukt!! Då är vi på exakt samma stadie!! Jag ska på ul den 8/10, är i v 4+2 & bf den 25/5-2019!! Sjukt!!! Vad kul!
    Tänk vad häftigt om vi alla 3 får varsin bebis 25 maj! Min är beräknad 24 Flört!! så roligt att följas åt lääänge hoppas jag Kyss
  • Äldre 18 Sep 19:23
    Mjbo skrev 2018-09-18 15:14:00 följande:

    Hej igen allihopa.

    Nu har jag pratat med kliniken. har egentligen testdag på söndag den 23/9, men dom såg ingen anledning till att ja ska vänta tills dess med att säga till att jag är gravid, så dom tog så gärna emot mig redan nu :) 


    Jag hade dock räknat fel i längden graviditet, är i 4+2 idag enligt dem, inte 4+0 som ja trodde.. Så beräknad till den 25e Maj 2019 <3


    Fick tid för första UL den 8 oktober, kommer då vara i vecka 7+1 :) 


    skönt att kliniken förstår att du är otålig ;) hehe de är nog vana att folk är tjuvtestare Flört

     om de ser något på mitt VUL den 1 oktober så kan du vara trygg med att det borde vara något där den 8:e i alla fall, får se om de ringer upp mig och byter tiden - som sagt assistenten verkade lite förvirrad då det var ALLDELES för tidigt för mig att komma nästa v - dvs typ 28/9 - men den 1 okt gick det visst bra - ehm 3 dagar senare... Förvånad 
  • Äldre 18 Sep 19:26
    Seb81 skrev 2018-09-18 17:32:52 följande:
    Ja da, den 8/10 ska vi iväg! I vecka 7+1 då. Det måste vara minst 3 veckor efter testdagen! Fick du någon tid? Ska till barnmorskan på tisdag på inskrivning & hälsosamtal. Vill bara att tiden ska gå foooooort!!!
    OK!! jag fick tid den 1 okt - men funderar på att hänga på dig o mjbo och köra den 8 istället hahaFlört det blir ju i alla fall 3 veckor sedan plus den 1 okt  - men kanske är lite tidigt ändå.. får se hur jag gör ;)

     ja nu får vi gräva ner oss i jobb eller nåt så tiden springer i väg!!Drömmer
  • Äldre 18 Sep 19:29
    Inalina skrev 2018-09-18 19:23:10 följande:

    skönt att kliniken förstår att du är otålig ;) hehe de är nog vana att folk är tjuvtestare 

     om de ser något på mitt VUL den 1 oktober så kan du vara trygg med att det borde vara något där den 8:e i alla fall, får se om de ringer upp mig och byter tiden - som sagt assistenten verkade lite förvirrad då det var ALLDELES för tidigt för mig att komma nästa v - dvs typ 28/9 - men den 1 okt gick det visst bra - ehm 3 dagar senare...  


    Men Va tokigt, de kanske ringer någon läkare sen som Undrar vad assistenten pysslat med och ställer allt till rätta :p

    Ja jag tror oxå att dom är vana att folk tjuvtestar, hon sa inget om det ens, hon bara gratulerade mig så mycket och så bokade vi in tiden. Hon sa dock att jag ska ta det lugnt, vila, sova och ta det lugnt. Blev lite fundersam eftersom förra gången ja plussade sa dom att jag skulle leva precis som vanligt. Så ja tänker att de kanske vill ta de säkra före det osäkra eller vad tror du?
  • Äldre 18 Sep 19:36
    anina skrev 2018-09-18 15:49:09 följande:
    Ja det var dags nu. =) Är gärna kvar i den andra gruppen, men känns lite dumt att skriva för mycket om ens graviditet medan andra inte har kommit dit ännu. 

    Ja det var hemskt vad lika vi är. =) missfallet hade vi ju väldigt nära varandra också minns jag. Hjärta

    Mitt illamående började 6 dagar innan testdag faktiskt. Sen har det blivit starkare sen vecka 6. Brösten började ömma nån gång början på vecka 6 tror jag det var. Kanske nån dag tidigare. Känner du nåt sånt nu? Har för mig du sa att du mår lite illa? 
    håller med om att man vill vara kvar i den andra tråden också - men bättre med långa utläggningar om gravidsymptom o grejer här kanske =) 

    oj - det var ett tidigt illamående - är du en hormonell (haha) person i vanliga fall?
    för då kan jag tänka mig att man får mycket mer tidiga tecken.

    jag har exempelvis bara ont i ena bröstet innan mens vanligtvis och nu när jag känner efter är det samma bröstvårta som det ömmar lite i medan den andra är kolugn. illamående känner jag inte direkt än - mer lite konstig känsla/värk i magen till och från. kan ju hoppas att man blir en sån där strålande person som det lyser om och som inte har en enda gravidkrämpa i världen... Cool jo visst...
  • Äldre 18 Sep 19:41
    Mjbo skrev 2018-09-18 19:29:33 följande:
    Men Va tokigt, de kanske ringer någon läkare sen som Undrar vad assistenten pysslat med och ställer allt till rätta :p

    Ja jag tror oxå att dom är vana att folk tjuvtestar, hon sa inget om det ens, hon bara gratulerade mig så mycket och så bokade vi in tiden. Hon sa dock att jag ska ta det lugnt, vila, sova och ta det lugnt. Blev lite fundersam eftersom förra gången ja plussade sa dom att jag skulle leva precis som vanligt. Så ja tänker att de kanske vill ta de säkra före det osäkra eller vad tror du?
    ja det skulle absolut kunna bli så.. å andra sidan får de ju betalt om jag kommer dit 2 ggr - så helt dum var hon kanske inte Flört jag kör också på 'ta det lugnt' varianten. Jag har inte tränat sen FET däremot vart ute på mycket promenader och yogat lite försiktigt - så det känns bra och jag vill inte riskera något. jag har inte vågat ha sex heller Obestämd  förra gången hade vi sex dagen efter jag plussade och sen fick jag mf 2 dagar senare - så jag avvaktar lite.. stackars mannen...
  • Äldre 18 Sep 19:56
    Mjbo skrev 2018-09-18 18:09:45 följande:

    Men gud så exakt! Haha va roligt! :) då kan vi följas åt heela vägen till bf förhoppningsvis :D

    Läste att du hade svarat på någon annans inlägg att du skulle till bm på inskrivningsamtal nästa vecka! Så du har redan ringt dem? Ja visste inte hur ja skulle göra så ja tänkte avvakta till efter ul innan ja ringer, men de borde väl inte spela någon roll? :)

    Vill bara att tiden ska springa iväg! <3


    Hahah ja, så sjukt!! Verkligen på dagen haha! Kuuuul!!! Ja nu får vi följas åt hela vägen! Ja jag ringde till min vårdcentral samma dag som kliniken. De vill ju att man kommer v 5-6. Det är ju ett hälsosamtal, inga blodprover eller så. Sen blir man ju inskriven i systemet & får en tid hemskickad för ul & kub plus att man får tid för att ta blodprover för att kolla sköldkörtel mm. Sen är det ju spännande & man har något att se fram emot! :) Så ring i morgon vet ja! :)

    Ja nu får tiden gärna springa iväg... dock är jag ledig & har hemma studier denna vecka så dagarna går ju såååå sakta haha. Men jag får ta & rensa eller nått här hemma & få tiden att gå på så sätt haha!

    Hur mår du då? Berätta om dina symtom!

    Jag hade mer symtom innan jag plussade men det kanske berodde på lutinusen i början, mådde illa & hade halsbränna.

    Men brösten har varit as ömma ända sen ägglossningen & blir bara större & ömmare för varje dag som går. Sen är mina vårtgårdar mörkare & vårtorna har verkligeb svällt... herre.. dom är as stora! Sen är jag så jävla grinig, tänder till på minsta lilla!! Trött som fan, idag fick jag vänta på parkeringen en halvtimma efter jag hade handlat för att jag ville bara somna till. Helt sinnes!
  • Äldre 18 Sep 19:59
    Inalina skrev 2018-09-18 19:26:44 följande:

    OK!! jag fick tid den 1 okt - men funderar på att hänga på dig o mjbo och köra den 8 istället haha det blir ju i alla fall 3 veckor sedan plus den 1 okt  - men kanske är lite tidigt ändå.. får se hur jag gör ;)

     ja nu får vi gräva ner oss i jobb eller nåt så tiden springer i väg!!


    Seb81 skrev 2018-09-18 19:56:54 följande:

    Hahah ja, så sjukt!! Verkligen på dagen haha! Kuuuul!!! Ja nu får vi följas åt hela vägen! Ja jag ringde till min vårdcentral samma dag som kliniken. De vill ju att man kommer v 5-6. Det är ju ett hälsosamtal, inga blodprover eller så. Sen blir man ju inskriven i systemet & får en tid hemskickad för ul & kub plus att man får tid för att ta blodprover för att kolla sköldkörtel mm. Sen är det ju spännande & man har något att se fram emot! :) Så ring i morgon vet ja! :)

    Ja nu får tiden gärna springa iväg... dock är jag ledig & har hemma studier denna vecka så dagarna går ju såååå sakta haha. Men jag får ta & rensa eller nått här hemma & få tiden att gå på så sätt haha!

    Hur mår du då? Berätta om dina symtom!

    Jag hade mer symtom innan jag plussade men det kanske berodde på lutinusen i början, mådde illa & hade halsbränna.

    Men brösten har varit as ömma ända sen ägglossningen & blir bara större & ömmare för varje dag som går. Sen är mina vårtgårdar mörkare & vårtorna har verkligeb svällt... herre.. dom är as stora! Sen är jag så jävla grinig, tänder till på minsta lilla!! Trött som fan, idag fick jag vänta på parkeringen en halvtimma efter jag hade handlat för att jag ville bara somna till. Helt sinnes!


    Glömde att säga att jag har lite värk i magen & magen är som en ballong oxå!
  • Äldre 18 Sep 20:00
    Inalina skrev 2018-09-18 19:41:35 följande:

    ja det skulle absolut kunna bli så.. å andra sidan får de ju betalt om jag kommer dit 2 ggr - så helt dum var hon kanske inte  jag kör också på 'ta det lugnt' varianten. Jag har inte tränat sen FET däremot vart ute på mycket promenader och yogat lite försiktigt - så det känns bra och jag vill inte riskera något. jag har inte vågat ha sex heller   förra gången hade vi sex dagen efter jag plussade och sen fick jag mf 2 dagar senare - så jag avvaktar lite.. stackars mannen...


    Haha ja kanske de, men jag hoppas att dom inte tänker så :p

    Nej nå sex har jag inte vågat mig på än heller. Egentligen borde de såklart inte ha någon betydelse, men man vill ju inte riskera, plus att man känner sig lagomt fräsch med lutinus klädd konstant och bindor stora som blöjor ;) så jag kan avvakta lite tror jag :p
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF