• Äldre 12 Sep 18:34
    225441 visningar
    3525 svar
    3525
    225441

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Äldre 23 Sep 12:53
    Inalina skrev 2018-09-23 00:55:27 följande:

    Hej alla.. fick mensvärk när jag satt på en middag ikväll och när jag gick på toa hade det kommit en brun flytning :( är så jäkla rädd nu att detta är början på ett mf.. orkar inte tänka och vill bara att det ska försvinna så jag kan få fortsätta vara gravid!!! Blir så jäkla ledsen om det inte går vägen denna gången heller när man precis börjat vänja sig vid tanken.. är i v 6 (5+2 idag) vet att det är tidigt men denna gången skulle det ju få vara min tur. Tänker behålla hoppet och se vad som händer. Ta hand om er där ute- usch vilken pärs detta är :( kram


    Hej vännen!!

    Jag har oxå få mer mensvärk som är konstant nu och i morse kom en liten ljus gul/brun flytning.... så jävla as rädd så jag tror jag går av. Hur har det gått för dig??? Fan vad rädd jag blir nu... det ska ju vara vår tur nu <3

    Åkte i all hast i väg för att köpa gravtest, det visade 3+ men det har väl ingen betydelse lm myran väljer att komma ut :(

    Hur går det??
  • Äldre 23 Sep 13:05
    LillaAw skrev 2018-09-23 07:49:49 följande:

    Håller tummarna hårt för att det har slutat blöda nu och att allt är bra. Det är så jobbigt att se. Jag har haft till och från i 4 dagar men HCG fortsätter öka och jag har läst att det kan vara så. <3


    Fick en gul/brun flytning i morse och har konstant mensvärk idag..... menar du att du haft bruna flytningar i 4 dagar? Vilken vecka är du i?
  • Äldre 23 Sep 14:00

    Ja jag fick på bim första men det va som lite rosa/brun lutinus som kom och på den där pinnen. Men nu har det slutat. Klinken sa att det va vanligt med lutinus men är såklart orolig ändå. Är i v 4+3 så väldigt tidigt. Men läst att små blödningar är vanligt. Geombrottsblödning står det på 1177. Hoppas det är det!


    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Äldre 23 Sep 14:20

    Hej igen, va fina ni är som skriver då peppande kommentarer :) blir alldeles varm i hjärtat. Har inte haft mer ont i magen men kom lite mera brunt i morse i trosskyddet. Hoppas det är över nu dock får se hur det utvecklar sig under dagen. Funderar på att gång mäta mitt hcg i morgon och se om det ökat som det borde sedan förra måndagen. Känner att jag måste få någon typ av bekräftelse på att det inte är mf, hursomhelst helst tack för alla fina ord!! Skönt att ni hejar från era håll!! Kram!

  • Äldre 23 Sep 14:22
    LillaAw skrev 2018-09-23 11:10:47 följande:

    Äntligen fick jag ringa kliniken och meddela att jag är gravid :) Testet imorse var starkare än någonsin.

    Har fått tid för ultraljud 11/10 så om 2,5 veckor. Känns som en evighet dit!! Jag har även börjat känna mig lite yr som ett nytt gravidsymtom. Hoppas ni får en härlig söndag <3


    Vad härligt! Grattis :) ni är många som har första VUL den veckan!! (jag har mitt veckan innan - får se hur det går..) ha en härlig söndag du med!! Kram
  • Äldre 23 Sep 14:53
    LillaAw skrev 2018-09-23 14:00:12 följande:

    Ja jag fick på bim första men det va som lite rosa/brun lutinus som kom och på den där pinnen. Men nu har det slutat. Klinken sa att det va vanligt med lutinus men är såklart orolig ändå. Är i v 4+3 så väldigt tidigt. Men läst att små blödningar är vanligt. Geombrottsblödning står det på 1177. Hoppas det är det!


    Ja ok, det var ju inget blod som tur är... ja jag tar ju fortfarande Lutinus så får hoppas att det var det! Inget mer ännu, bara gula flytningar. Men ?mensvärken? är annorlunda än vad den brukar vara så jag blir väldigt orolig. Jag är i 5+0 idag. Fy fan... grinat som en galning. Orkar inte må såhär längre, orkar inte med oron som ligger där konstant. Det värsta är att det är 2 v kvar till ul.....

    gravtestet visar 3+ på digital... så det är ju alf bra.
  • Äldre 23 Sep 15:00
    Inalina skrev 2018-09-23 14:20:30 följande:

    Hej igen, va fina ni är som skriver då peppande kommentarer :) blir alldeles varm i hjärtat. Har inte haft mer ont i magen men kom lite mera brunt i morse i trosskyddet. Hoppas det är över nu dock får se hur det utvecklar sig under dagen. Funderar på att gång mäta mitt hcg i morgon och se om det ökat som det borde sedan förra måndagen. Känner att jag måste få någon typ av bekräftelse på att det inte är mf, hursomhelst helst tack för alla fina ord!! Skönt att ni hejar från era håll!! Kram!


    Tror du jag kan be om ett blodprov om man ringer in? Jag är jätte orolig. Ondare i magen & ljusbrun flytning i morse :(

    Vad skönt att du mår bättre <3
  • Äldre 23 Sep 15:07
    Seb81 skrev 2018-09-23 15:00:06 följande:

    Tror du jag kan be om ett blodprov om man ringer in? Jag är jätte orolig. Ondare i magen & ljusbrun flytning i morse :(

    Vad skönt att du mår bättre <3


    Du kan alltid ta ett blodprov via werlabs, men egentligen kommer provet inte säga mer än att du är gravid och kommer behöva ta ett nytt ett par dagar senare för att säkerställa att det ökar normalt. Har du inte rikliga blödningar (eller blöder öht) skulle jag nog vänta till vul ändå.. vet att det är tufft att vänta men inte säkert man blir särskilt mkt lugnare med de där blodproverna tyvärr (även om det kommer visa att du är gravid- men det för ju vanliga gravtesterna också ;)) kram
  • Äldre 23 Sep 15:27
    LillaAw skrev 2018-09-23 11:10:47 följande:

    Äntligen fick jag ringa kliniken och meddela att jag är gravid :) Testet imorse var starkare än någonsin.

    Har fått tid för ultraljud 11/10 så om 2,5 veckor. Känns som en evighet dit!! Jag har även börjat känna mig lite yr som ett nytt gravidsymtom. Hoppas ni får en härlig söndag <3


    Roligt!!

    Hade oxå testdag idag. Starkt fint här med. Ul 8/9 :)
  • Äldre 23 Sep 15:54
    LillaAw skrev 2018-09-23 11:10:47 följande:

    Äntligen fick jag ringa kliniken och meddela att jag är gravid :) Testet imorse var starkare än någonsin.

    Har fått tid för ultraljud 11/10 så om 2,5 veckor. Känns som en evighet dit!! Jag har även börjat känna mig lite yr som ett nytt gravidsymtom. Hoppas ni får en härlig söndag <3


    Grattis!!!
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF