• jaktenpaflow

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • anina
    Inalina skrev 2018-09-23 22:35:43 följande:

    Tack för pepp! Jag fick ju 2 FETA ;) och jag tar hög dos progesteron men vet inte om det skulle göra att man får flytningar- ska fråga min klinik i morgon. Läser på diverse trådar att så länge det inte kommer mycket färskt blid borde det vara lugnt. Skulle känna mig lite lugnare med fler gravidsymtpom dock men är ju ganska glad att jag inte mår dåligt heller.. tack för tumhållningen- det kan jag behöva :)


    Hoppas verkligen på det bästa. Du vet som sagt att det kan vara normalt. Tänkte på en annan sak. OM det är dåligt så kan det ju också vara så att du mister ett embryo och har kvar ett.

    Vet inte om jag lugnade nåt eller stressade om dig ännu mer. Jag tror iaf du har 2 små pyren kvar där inne. :)
  • Seb81
    Inalina skrev 2018-09-23 22:38:20 följande:

    Oj du ser rejält svullen ut.. (och smal för övrigt!!) har bara läst att tarmarna blir långsamma tidigt pga av allt progesteron- kanske tillverkar din kropp massor med eget (med tanke på dina bröst o så) så att det extra du tar blir liksom lite överdrivet för din kropp? Tror inte det är någon fara och hoppas det lägger sig om några dagar! Har hört att många blir väldigt hårda i magen med- kanske kan det höra ihop? Kram!!


    Hormonerna måste ha haft ett riktigt kalas igår med min mage. Ja det hör säkert ihop med att kroppen tillverkar progesteron, mina bröst är ju fortfarande as ömma & svullna. Idag, än så länge, är jag inte lika svullen & magen är lugnare. Så det måste ha varot tarmarna som gjorde mer plats. Jag år både lös & hård i magen...igår vad den lös! Men väldigt skönt att det har lugnat sig & nu är det bara Lutinus som kommer ut. :)
  • Inalina
    Seb81 skrev 2018-09-24 08:12:01 följande:
    Hormonerna måste ha haft ett riktigt kalas igår med min mage. Ja det hör säkert ihop med att kroppen tillverkar progesteron, mina bröst är ju fortfarande as ömma & svullna. Idag, än så länge, är jag inte lika svullen & magen är lugnare. Så det måste ha varot tarmarna som gjorde mer plats. Jag år både lös & hård i magen...igår vad den lös! Men väldigt skönt att det har lugnat sig & nu är det bara Lutinus som kommer ut. :)
    Ja jag kan tänka mig det!skönt att din färgade flytning slutade också! heja oss!! tror att jag börjar känna lite mer ömma bröst nu, hoppas hoppas...Glad
  • Inalina
    anina skrev 2018-09-23 22:44:55 följande:
    Hoppas verkligen på det bästa. Du vet som sagt att det kan vara normalt. Tänkte på en annan sak. OM det är dåligt så kan det ju också vara så att du mister ett embryo och har kvar ett.

    Vet inte om jag lugnade nåt eller stressade om dig ännu mer. Jag tror iaf du har 2 små pyren kvar där inne. :)
    tack Glad ja kanske bestämde sig den ena för att kila ut - får se på vul om en vecka... känns som ett år dit.. det lugnar mig absolut att jag hade 2 insatta från början - blir ju fantastistik glad om det blir en bebis i slutändanHjärta
  • Inalina
    anina skrev 2018-09-23 22:44:55 följande:
    Hoppas verkligen på det bästa. Du vet som sagt att det kan vara normalt. Tänkte på en annan sak. OM det är dåligt så kan det ju också vara så att du mister ett embryo och har kvar ett.

    Vet inte om jag lugnade nåt eller stressade om dig ännu mer. Jag tror iaf du har 2 små pyren kvar där inne. :)
    hur går det för dig förresten? har du fått tid att gå o prata med någon om hur du känner?Hjärta
  • Mjbo
    Seb81 skrev 2018-09-23 21:06:21 följande:
    Alltså den föytningen jag hade i morse var ju super ljusbrun. Inget mer sen dess, bara vita/gula flytningar... MEN den konstanta värken är där fortfarande. Plus att min mage är som en ballong. Vet inte vad detta är. Vet inte om jag ska ringa in i morgon??? Vad tycker du?
    Okej. Alltså de är så svårt att säga. Klart de går att ringa in och fråga så allt är normalt och så man får en expert's hjälp. Det känns ju alltid lite bättre då när man pratat med någon. Såg bilden oxå, du är rejält svullen, jag tycker JAG är såå svullen, men du tog det priset :P Hoppas de lägger sig lite snart, måste ju kännas en hel del i magen dedär. 
  • Seb81
    Inalina skrev 2018-09-24 08:19:47 följande:

    Ja jag kan tänka mig det!skönt att din färgade flytning slutade också! heja oss!! tror att jag börjar känna lite mer ömma bröst nu, hoppas hoppas...


    Jaaaaaaaa hejja oss!!!! Jag funderar på om jag skulle boka in blodprover på Werlabs! Vad tror du? Eller kommer jag bara bli mer stressad tror du? :) hur tätt ska man göra dem i sånt fall?

    Skönt at du börjar få lite mer gravsymtom! Nu hoppas vi på mera ;)

    Kraaaam
  • Inalina
    BaKu skrev 2018-09-23 06:06:05 följande:
    Åh nej! Håller tummarna för att allt är okej. Det är verkligen din tur nu!
    tack för pepp! Hjärta flytningen slutade men ovissheten är ju skitjobbig såklart -  får avvakta vul på måndag. man blir ju alldeles knäpp i den här karusellen - den oron och ovissheten man känner hela tiden här i början - man vågar liksom inte tro att det ska kunna gå vägen. jag hoppas verkligen de känslorna lämnar mig snart så jag får gå tillbaka till att vara en glad och positiv människa som tror att allt alltid löser sig. känner inte igen mig själv riktigtSkäms
  • Seb81
    Mjbo skrev 2018-09-24 08:29:10 följande:

    Okej. Alltså de är så svårt att säga. Klart de går att ringa in och fråga så allt är normalt och så man får en expert's hjälp. Det känns ju alltid lite bättre då när man pratat med någon. Såg bilden oxå, du är rejält svullen, jag tycker JAG är såå svullen, men du tog det priset :P Hoppas de lägger sig lite snart, måste ju kännas en hel del i magen dedär. 


    Haha ja i går var hemsk! Jag är dock inte lila svullen idag tack & lov! Ja det malde på regält igår... var riktigt orolig! Men idag är det mycket bättre! Så det var nog tarmarna som hade kalas! :) Hur mår du? Kram
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-23 22:33:16 följande:
    Tack för att du tänker på mig :) Flytningen har inte ökat däremot def mattats av och jag hoppas det var det sista jag behöver se av bruna/mörka flytningar i den här graviditeten! Blev dock ordentligt orolig då det var hyfsat rikligt ändå- men inget färskt blod. Tänker att jag fortfarande är gravid och att pyret/na mår bra där inne trots allt. Inga andra symptom direkt förutom lite ont i ena bröstet (som innan mens..) knäppt ja vet! har du fått några fler gravidtecken? Kram!!!

     


    Va härligt att det verkat avta! Hoppas det håller i sig :)


    Ja har lite molvärk som kommer och går, det känns bra. Och sen har jag faktiskt fått lite ömma bröst sedan någon dag tillbaka.. Annars inget :)
    Hade en riktigt SKIT dag i lördags! va nere i botten verkligen. låg i soffan heeeela dagen med en filt över huvudet. Lyssnade på IVF-podden och tyckte synd om mig själv.. Pratade inte med någon, inte ens min man. Sen sent på natten (kunde inte sova så va vaken till ca 4.30)... DÅ kom jag på att nu jäklar ska jag skärpa till mig! Fick en riktig tankeställare. 


    SÅ, nu tänker jag oxå vara gravid tills motsatsen är bevisad, och det känns såå bra! :) Är så mycket gladare och trevligare. Tänk att man ska behöva komma till botten för att kunna se ljuset..  :) 


     


    Hur mår du?  

Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF