• Äldre 12 Sep 18:34
    225397 visningar
    3525 svar
    3525
    225397

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Äldre 24 Sep 12:39
    Inalina skrev 2018-09-24 11:55:03 följande:

    jag vet faktiskt inte - det är en stor skillnad där mellan svenska och utländska kliniker. de svenska tycker att kroppen tar hand om progesteronförsörjningen när man blivit gravid och de utländska (iaf min) tycker det är säkrast att fortsätta t.o.m. v 12.

    är nog inget rätt eller fel 


    Aha okej, ja de är väl annorlunda förståss. Konstigt, måste googla ;)
  • Äldre 24 Sep 12:42
    Seb81 skrev 2018-09-24 12:12:35 följande:

    Vad skönt att höra :)

    Läst det & det låter som en bra plan... dock gick jag och tog blodprov i dag hahah. Kanske var dumt av mig men nu är det gjort.

    Jag mår faktiskt skit bra, låg i sängen hela dagen i går och tyckte så jävla synd om mig själv & tänkte på mf.... men jag reste mig upp i går kväll & tänkte. Va fan, jag blöder inte och det kanske är dags att tro på detta lite mer. Jag mår toppen, ömma bröst & lite svullen... men svullen har jag ju varit nästan hela tiden men i går tog det priset alltså haha!

    Nu rycker vi upp oss & njuter! Nu hoppas vi inte på mer skit utan bara bra saker får hända nu. 2 v kvar till ultraljud vilket jag längtar så jag dööööör till!

    Kraaaaaam & tack för stödet!


    Fy, då låter de lite som mig... inge roligt, men, då kan de bara bli bättre ;)

    Spännande med hcg test, berätta gärna för mig oxå hur du låg :)

    Jag längtar oxå sjuuukt till ul. Ska bli så spännande och nervöst. Hoppas allt står rätt till där inne åt oss allihopa!
  • Äldre 24 Sep 15:20
    Inalina skrev 2018-09-24 12:36:14 följande:

    ok - då får du berätta vad ditt hcg låg på sen när du får svar - är väldigt nyfiken! =)

    du behöver ju inte ta ett andra blodprov - utan istället kolla referensvärdena på nätet och jämföra med ditt njut på du också - nu siktar vi mot målet den 23-24 maj ;)


    Absolut, väntar med spänning här! Hur ska det ligga då? Finns det någon lista man kan kolla på och se hur högt det ska vara?

    Ja nu siktar vi på målet i Maj! Fy fan vad jag längtar!!

    Kram
  • Äldre 24 Sep 15:36
    Seb81 skrev 2018-09-24 15:20:33 följande:
    Absolut, väntar med spänning här! Hur ska det ligga då? Finns det någon lista man kan kolla på och se hur högt det ska vara?

    Ja nu siktar vi på målet i Maj! Fy fan vad jag längtar!!

    Kram
    Jag fick några referensintervall från läkaren där jag tog blodprov förra veckan men kan ju inte lova att dessa ska stämma med dej.

    v 3-4 75-2600
    v 4-5 850-21 000
    v 5-6 4000 - 300 000

    haha så intervallerna är sjukt stora alltså ;) sen är det så komplicerat med de där veckorna men antar att du är i 5+2 typ idag? 
  • Äldre 24 Sep 18:56
    Inalina skrev 2018-09-24 15:36:05 följande:

    Jag fick några referensintervall från läkaren där jag tog blodprov förra veckan men kan ju inte lova att dessa ska stämma med dej.

    v 3-4 75-2600

    v 4-5 850-21 000

    v 5-6 4000 - 300 000

    haha så intervallerna är sjukt stora alltså ;) sen är det så komplicerat med de där veckorna men antar att du är i 5+2 typ idag? 


    Tack! :)

    Jag får hopps att jag får svaret innan jag ska till bm i morgon kl 15, så kan hon tyda dem. Idag är jag i 5+1 :) saaaaakta tiden vankar sig fram.... haha! Fy fan vad tiden gå sakta nu alltså!!
  • Äldre 24 Sep 20:38

    Alltså.... när kommer hungern & kisseriet? Är ni det?

  • Äldre 24 Sep 20:46
    Seb81 skrev 2018-09-24 20:38:15 följande:

    Alltså.... när kommer hungern & kisseriet? Är ni det?


    Jag känner inget förutom att brösten är enorma och gör ont. Ibland lite yrsel som vid lågt blodtryck. Glad att slippa illamående för jag har kräkfobi samtidigt som man är glad för alla tecken på att man faktiskt är gravid haha. Jag är i v4+4 idag :)
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Äldre 24 Sep 20:47
    Seb81 skrev 2018-09-24 20:38:15 följande:

    Alltså.... när kommer hungern & kisseriet? Är ni det?


    Nä, varken illamående, kissnödig eller hungrig. Men ja är glad så länge ja slipper dom alla tre :)

    Idag har jag haft/har jätte ont i brösten. Ömmar jätte mycket. Annars inga symptom alls, inte ens molvärk idag. Men de är väl lite upp och ner förståss :)
  • Äldre 24 Sep 21:42
    Seb81 skrev 2018-09-24 20:38:15 följande:

    Alltså.... när kommer hungern & kisseriet? Är ni det?


    Kisseriet kom ganska snabbt, efter någon vecka... Hungern tog längre tid. Kanske vecka 16-17. Nu i vecka 26 så är jag ofta hungrig, men kan typ äta barnportioner för det känns som jag inte får plats med mer. Så många mål på en dag istället... Känner mig konstant proppfull, men ändå hungrig :p
  • Äldre 24 Sep 22:15
    Mjbo skrev 2018-09-24 20:47:48 följande:

    Nä, varken illamående, kissnödig eller hungrig. Men ja är glad så länge ja slipper dom alla tre :)

    Idag har jag haft/har jätte ont i brösten. Ömmar jätte mycket. Annars inga symptom alls, inte ens molvärk idag. Men de är väl lite upp och ner förståss :)


    Jag känner precis som dig- mina bröst har börjat ömma mer idag:)!! Behöver inte kissa oftare och magen o ryggen/svanken har hållt sig lugna. Känner att jag borde börja träna ryggen lite snart- är så ovan att inte gå på gymmet och nu kör jag bara yoga o powerwalks men tror jag får ont i ryggen av att inte träna.. ska du på första bm besöket vid dit vul? Eller har du redan vart på nåt inskrivningsbesök typ..? :)
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF