• jaktenpaflow

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-26 11:31:25 följande:
    Ja herregud - man är ju värre nu än någonsin! går o klämmer på mina bröst hela tiden för att se om de reagerarSkrattande! (och det gör de för det mesta!)

    HAHA skönt att komma hem till en storgråtande flickvän när man vart ute i kylan i14 timmarFlört de blir väldigt involverade i alla fall!  vi kollade på Suits häromdagen där ett par är gravida väldigt tidigt där tjejen började storgråta och berätta om sina hormoner för sin man - då kollade jag o min man på varann samtidigt o började asgarva också - STOR igenkänning!!

    Kanske var du även extra känslig för den där doften din kille hade - tydligen ska ju förbättrat luktsinne också vara ett tydligt grav-tecken - GRATTIS då får du lägga till det på listan! hahaTungan ute

    haha ja, de är så kul när man tänker på de i efterhand :P 


    Förstår att ni kände igen er, så himla kul dom där små detaljerna :D Tur att både killarna och vi kan ta det med en gnutta humor iallafall ;) 

    När får du svar på dina prover sa du? Förstår att du är spänd på resultatet. Skulle så gärna vilka ha några prover eller nått att "luta mig på", jag har lixom INGEN aning om hur de står till om de ökar eller minskar eller nånting.. Hoppas iallafall att allt är som de ska på proverna åt dig, och att de har ökat stadigt! 

  • Mjbo
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-26 12:31:39 följande:
    Samma här, kommer och går! Samma sak med ömma bröst. Känns så overkligt alltihop men aldrig känt oss såhär lyckliga! Håller tummarna för er! :)

     


    Va roligt att ni kan känna sån lycka <3 
    Vi har nog inte riktigt vågat oss på det än. Klart att vi är glada, men lever fortfarande i "-OOOM vi lyckas den här gången"..... tänket. 


    Håller tummarna åt er med <3 Va du oxå i vecka 5+3 idag eller hur va de?:) 

  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-26 13:26:48 följande:

    haha ja, de är så kul när man tänker på de i efterhand :P 


    Förstår att ni kände igen er, så himla kul dom där små detaljerna :D Tur att både killarna och vi kan ta det med en gnutta humor iallafall ;) 

    När får du svar på dina prover sa du? Förstår att du är spänd på resultatet. Skulle så gärna vilka ha några prover eller nått att "luta mig på", jag har lixom INGEN aning om hur de står till om de ökar eller minskar eller nånting.. Hoppas iallafall att allt är som de ska på proverna åt dig, och att de har ökat stadigt! 


    jag fick mailsvar för någon timme sen som inte gjorde mig särskilt trygg :( det är förmodligen därför man inte mäter hcg i vanliga graviditeter i början - för att svaren kan få en att bli så orolig för mf eller utomkveds...)

    jag hade 999 i hcg förra måndagen - sen ska det öka stadigt med en dubblering varannan eller var tredje dag. om jag räknar lågt - dvs dubblering var tredje dag borde jag ha ca 8000 idag men det var 6000.... så visst har det ökat men inte på de nivåerna som är 'normala'. jag har mailat min klinik för att se vad de säger..

    kör fortfarande efter premissen att jag är gravid till motsatsen bevisats men hade gärna fått högre resultat idag för att slippa klumpen i magenSkäms 
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-26 13:43:44 följande:
    jag fick mailsvar för någon timme sen som inte gjorde mig särskilt trygg :( det är förmodligen därför man inte mäter hcg i vanliga graviditeter i början - för att svaren kan få en att bli så orolig för mf eller utomkveds...)

    jag hade 999 i hcg förra måndagen - sen ska det öka stadigt med en dubblering varannan eller var tredje dag. om jag räknar lågt - dvs dubblering var tredje dag borde jag ha ca 8000 idag men det var 6000.... så visst har det ökat men inte på de nivåerna som är 'normala'. jag har mailat min klinik för att se vad de säger..

    kör fortfarande efter premissen att jag är gravid till motsatsen bevisats men hade gärna fått högre resultat idag för att slippa klumpen i magenSkäms 

    Åh ja förstår. Såklart man blir orolig, men försök tänka att det har ju faktiskt ökat kraftigt. Det är ju så olika för alla så de är nog svårt att förlita sig på mätningarna.. Tänk om det fortfarande var 999... DÅ hade du haft anledning att va orolig.


    Förstår som sagt självklart din oro, men försök sikta in dig på att det faktiskt hade ökat ordentligt.. Stor kram! 

  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-26 14:04:42 följande:

    Åh ja förstår. Såklart man blir orolig, men försök tänka att det har ju faktiskt ökat kraftigt. Det är ju så olika för alla så de är nog svårt att förlita sig på mätningarna.. Tänk om det fortfarande var 999... DÅ hade du haft anledning att va orolig.


    Förstår som sagt självklart din oro, men försök sikta in dig på att det faktiskt hade ökat ordentligt.. Stor kram! 


    tack för pepp och att du ändå förstår min nojaHjärta 
    ja jag läste nu på någon sida att det är vanligt att det tar 3-4 dagar av fördubblingen när HCG ligger över 1200. så det är nog ingen fara ändåGlad och efter 6000 ska man tydligen inte mäta hcg då det är bättre att lyssna på hjärtslagen så om måndag bara kan komma NU!!! (haha har nog aldrig längtat så mkt till en måndag innan...Drömmer)
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-26 14:11:22 följande:
    tack för pepp och att du ändå förstår min nojaHjärta 
    ja jag läste nu på någon sida att det är vanligt att det tar 3-4 dagar av fördubblingen när HCG ligger över 1200. så det är nog ingen fara ändåGlad och efter 6000 ska man tydligen inte mäta hcg då det är bättre att lyssna på hjärtslagen så om måndag bara kan komma NU!!! (haha har nog aldrig längtat så mkt till en måndag innan...Drömmer)

    Nej de är inte ofta man längtar till en måndag! :D men ja förstår dig, jag längtar till måndagen efter denna måndag ;) 


    Så spänd för din skull, ser fram emot att se ditt inlägg efter ul :D vilken tid hade du ul?

  • Saner
    Inalina skrev 2018-09-26 13:43:44 följande:

    jag fick mailsvar för någon timme sen som inte gjorde mig särskilt trygg :( det är förmodligen därför man inte mäter hcg i vanliga graviditeter i början - för att svaren kan få en att bli så orolig för mf eller utomkveds...)

    jag hade 999 i hcg förra måndagen - sen ska det öka stadigt med en dubblering varannan eller var tredje dag. om jag räknar lågt - dvs dubblering var tredje dag borde jag ha ca 8000 idag men det var 6000.... så visst har det ökat men inte på de nivåerna som är 'normala'. jag har mailat min klinik för att se vad de säger..

    kör fortfarande efter premissen att jag är gravid till motsatsen bevisats men hade gärna fått högre resultat idag för att slippa klumpen i magen 


    Förstår du är orolig. Men det har ju ökat massa. Du ska se det är normalt. Viktigast se på VUL. Då får du bra besked. Håller alla tummar de ser bra ut
  • Saner
    Mjbo skrev 2018-09-26 09:45:34 följande:

     

    Ska bli så kul! Jag är en av dem jag med ;) 

    Min uppsvällda mage har försvunnit. molvärken med. Men men! de kommer väl och går antar jag :) 


    Det är normalt de kommer och går. Men visst blir man helt sjukt nojig hehe. Va knäpp man är. Man har nog aldrig känt efter som nu
  • Saner
    Mjbo skrev 2018-09-26 14:33:06 följande:

    Nej de är inte ofta man längtar till en måndag! :D men ja förstår dig, jag längtar till måndagen efter denna måndag ;) 

    Så spänd för din skull, ser fram emot att se ditt inlägg efter ul :D vilken tid hade du ul?


    Denna väntan är så seeeeg. Men väl värd väntan. Idag va vår väntan över. Va på SU och hade VUL. Allt såg helt normalt ut. Bönan va 2 cm lång och vecka 8+6. Hjärtat tickade på och hen rörde på sig till å med. Så snart är du där ska du se hihi
  • Inalina
    Saner skrev 2018-09-26 16:44:59 följande:
    Förstår du är orolig. Men det har ju ökat massa. Du ska se det är normalt. Viktigast se på VUL. Då får du bra besked. Håller alla tummar de ser bra ut
    åååh men grattis till att se lilla hjärtat och lilla pyret!!! =) vad underbart!!! och tack snälla för pepp Glad
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF