• jaktenpaflow

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Seb81
    Mjbo skrev 2018-09-27 09:35:54 följande:

    Ja jag vet att de kommer gå upp och ner, men man blir ju så nojjig, speciellt när man har de erfarenheterna man har av tidigare ma och graviditet oså.. Men ja försöker allt ja kan att tänka positivt ;) 

    Skönt att du har ont i brösten iallafall! de har jag knappt längre som sagt, gör mindre och mindre ont. Idag knappt nått alls. Så vi får väl se då... 

    Ja, jag hoppas oxå våra små mår bra där inne! <3 Vilken tid hade du ul den 8/10?


    Ja fy... den ständiga oron, fruktansvärt!! Mår fan psykiskt dåligt av detta!

    Ja kag vet, jag fick likadant innan jag fick MA... började redan 1 vecka innan, då försvann spymtomen på en dag.

    Kl 8.30, så det är skönt med att det är tidigt, du då?
  • Mjbo
    Seb81 skrev 2018-09-27 11:28:58 följande:
    Ja fy... den ständiga oron, fruktansvärt!! Mår fan psykiskt dåligt av detta!

    Ja kag vet, jag fick likadant innan jag fick MA... började redan 1 vecka innan, då försvann spymtomen på en dag.

    Kl 8.30, så det är skönt med att det är tidigt, du då?
    Skönt! ja har 11.30.. men lång resa till kliniken så ja är glad att de inte blev så mycket tidigare ;)

    Ja usch, ma erfarenheter är inte kul.. Kan inte minnas att ja va såhär osäker på graviditeten då, att ja ens tänkte tanken att den inte skulle leva vid ul.. Tror inte de.. Konstigt hur avtrubbad man blir. Hoppas hoppas iallafall det går vägen för oss denna gång, det är vi så värda!! <3 
  • Mjbo
    LillaAw skrev 2018-09-27 10:59:26 följande:

    Va precis på ultraljud i v 5+0 och såg en liten prick och fostersäck. Man kunde inte se fostret än eftersom det är så tidigt men man såg pricken tydligt och den låg på rätt plats i livmodern. Känner mig mycket lugnare nu även fast det inte innebär så mycket egentligen. Bara att få se att det fanns något där gjorde mig glad :)


    Åh va härligt att allt satt på rätt ställe. Förstår att de är tidigt att se nånting mer än så, men det måste ju va lugnande att veta att den sitter rätt iallafall. Stor kram! 
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-27 10:56:21 följande:
    Ja sen är ju frågan när man faktiskt kommer känna sig säker också, snart hoppas jag Glad! Min mamma och min syster kommer få veta först (ingen av dem vet dock att vi gjort 3 IVF) - sen min mans mamma också såklart. Men vi avvaktar nog med att berätta för andra tills vi kommit lite längre. Kan vara lite skönt om någon vet också ifall det skulle gå fel - så behöver de inte råka fråga okänsliga saker vid fel tidpunkter tänker jag. 

    Har ju redan berättat för en väninna dock - som också försöker bli gravid så jag hoppas att hon också lyckas snart - hade vart så kul!
    (mina andra vänner har ju flera barn vid det här laget - så inte lika spännande för dem hehe)!

    va gulligt att du vill ge dem nån souvenir typ - sånt där är ju jättehärligt! det ska jag nog göra med min pappa också - bra idé!!Skrattande det är första barnbarnet för våra föräldrar också så det blir ju lite speciellt. Åh vad jag hoppas att detta ska gå vägen nu!!!få gosa med en bebis i maj nästa år!!Baby

    Åh va roligt med första barnbarnet åt era med.. Så himla kul. Hoppas vi får berätta för dom inom kort :)


    ååh, mysa med en bebis i Maj.. läskigt att ens tänka tanken.. jag hoppas såå. Och sån perfekt årstid att få barn oxå! hade vart helt underbart. Lagom varmt och mysigt att sova ute i vagnen och gå promenader hela dagarna.. Längtar och hoppas såå <3

  • Ellencassandra

    Hej på er! Jag är egentligen skit rädd att ens skriva i en sån här tråd. Känns overkligt och som att jag ska få missfall bara för att jag skriver här. Dumt. Men känner ändå att jag vill skriva lite med andra som är i samma sits! Känns inte rätt å skriva om grav symptom osv i den andra gruppen där de fortfarande kämpar på!

    Känner iaf igen de flesta av er :) plussade ju i förrigår. Är i vecka 5 och ska på första ul den 15e oktober.. såå långt kvar. Hopps det e ok att jag hoppar in här :)

  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-09-27 13:11:29 följande:

    Hej på er! Jag är egentligen skit rädd att ens skriva i en sån här tråd. Känns overkligt och som att jag ska få missfall bara för att jag skriver här. Dumt. Men känner ändå att jag vill skriva lite med andra som är i samma sits! Känns inte rätt å skriva om grav symptom osv i den andra gruppen där de fortfarande kämpar på!

    Känner iaf igen de flesta av er :) plussade ju i förrigår. Är i vecka 5 och ska på första ul den 15e oktober.. såå långt kvar. Hopps det e ok att jag hoppar in här :)


    Åh va roligt!! Stort grattis! Ja dig känner man igen sen dom tidigare trådarna.. 


    Visst är steget larvigt läskigt in i denna grupp.. Har smått börja vant mig dock, men känns ändå läskigt emellanåt att man trycker på "gravid" i forumet där.... 

    Hur känns det? är du lycklig och kan ta in denna eller är du fortfarande i stadiet att du inte tror på att du är gravid? Stort grattis iallafall, hoppas vi kommer följas åt i 9 månader till <3


    Jag är i vecka 6, går in i vecka 7 på söndag.. ul 8/10, kommer då vara i 7+1, alltså precis gått in i vecka 8 då.. Så jag hoppas att man kommer kunna se nått :) 

  • Inalina
    Ellencassandra skrev 2018-09-27 13:11:29 följande:

    Hej på er! Jag är egentligen skit rädd att ens skriva i en sån här tråd. Känns overkligt och som att jag ska få missfall bara för att jag skriver här. Dumt. Men känner ändå att jag vill skriva lite med andra som är i samma sits! Känns inte rätt å skriva om grav symptom osv i den andra gruppen där de fortfarande kämpar på!

    Känner iaf igen de flesta av er :) plussade ju i förrigår. Är i vecka 5 och ska på första ul den 15e oktober.. såå långt kvar. Hopps det e ok att jag hoppar in här :)


    hej o välkommen hitSolig jag vet - man tror att man ska jinxa allt genom att bara tänka tanken att man är gravid - ännu värre att skriva om det dåFlört hehe men i den här tråden är vi alla gravida tills motsatsen bevisats som någon klok person skrevHjärta!

    har du några gravsympton ännu? i 'början' (haha för typ 1,5 vecka sen!)  kände jag mest molvärk i magen o ryggen - nu har jag lite ömma bröst och mår lite illa till och från - får se hur det utvecklar sig...
  • Ellencassandra
    Mjbo skrev 2018-09-27 13:46:18 följande:

    Åh va roligt!! Stort grattis! Ja dig känner man igen sen dom tidigare trådarna.. 

    Visst är steget larvigt läskigt in i denna grupp.. Har smått börja vant mig dock, men känns ändå läskigt emellanåt att man trycker på "gravid" i forumet där.... 

    Hur känns det? är du lycklig och kan ta in denna eller är du fortfarande i stadiet att du inte tror på att du är gravid? Stort grattis iallafall, hoppas vi kommer följas åt i 9 månader till <3

    Jag är i vecka 6, går in i vecka 7 på söndag.. ul 8/10, kommer då vara i 7+1, alltså precis gått in i vecka 8 då.. Så jag hoppas att man kommer kunna se nått :) 


    Tack :) och grattis till dig! :)

    Jag är ju lycklig innerst inne men känber mig rätt tom just nu. Tror jag skyddar mig själv.. blev gravid i våras å trodde allt var bra men så fanns det inget foster vid ul :( blev så knäckt så är väl lite försiktig efter det.

    Däremot känns det lite annorlunda den här graviditeten. Lite mer symptom så hoppas det ska gå vägen!

    Ja det hoppas jag innerligt att vi får prata om våra magar å känna fosterrörelser osv! Tänk vad fantastiskt!! :)

    Hoppas ditt ul går bra!! :) hur mår du?
  • Ellencassandra
    Inalina skrev 2018-09-27 13:49:51 följande:

    hej o välkommen hit jag vet - man tror att man ska jinxa allt genom att bara tänka tanken att man är gravid - ännu värre att skriva om det då hehe men i den här tråden är vi alla gravida tills motsatsen bevisats som någon klok person skrev!

    har du några gravsympton ännu? i 'början' (haha för typ 1,5 vecka sen!)  kände jag mest molvärk i magen o ryggen - nu har jag lite ömma bröst och mår lite illa till och från - får se hur det utvecklar sig...


    Tackar tackar :D ja men precis man tror ju det! Man e ju lite knäpp men vem skulle inte va det efter allt man får gå igenom :p

    Jag har haft molvärk på kvällarna, men det har avtagit. Däremot är jag ständigt hungrig. Å på mat! Inge sötsaker som jag i vanliga fall älskar utan bara mat! Minns att jag hade så när jag va gravid vid 18 års ålder (upptäcktes i vecka 12) var så ung så gjorde abort :/

    Annars ömma bröst å svullen mage..

    Härligt med illamående ;) när skulle du göra ditt ul? :)

    tar ni fortfarande lutinus?
  • Inalina
    Ellencassandra skrev 2018-09-27 14:02:02 följande:
    Tackar tackar :D ja men precis man tror ju det! Man e ju lite knäpp men vem skulle inte va det efter allt man får gå igenom :p

    Jag har haft molvärk på kvällarna, men det har avtagit. Däremot är jag ständigt hungrig. Å på mat! Inge sötsaker som jag i vanliga fall älskar utan bara mat! Minns att jag hade så när jag va gravid vid 18 års ålder (upptäcktes i vecka 12) var så ung så gjorde abort :/

    Annars ömma bröst å svullen mage..

    Härligt med illamående ;) när skulle du göra ditt ul? :)

    tar ni fortfarande lutinus?
    Ja vi IVFare är kanske inte jättekända för att vara helt avslappnade under tidig graviditet - man vet ju liksom vilket otroligt under det ändå är att det äntligen fastnat en räka där inne!Förvånad

    jag har tidigt vul på måndag morgon.. vet inte hur jag ska stå ut tills dess riktigt.. men helgerna brukar ju gå fortGlad japp tar fortfarande progesteron och ska göra det fram till v 12 vad jag vet. själv då?
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF