• Äldre 12 Sep 18:34
    225438 visningar
    3525 svar
    3525
    225438

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Äldre 28 Sep 09:06
    jaktenpaflow skrev 2018-09-27 21:48:57 följande:

    Vi har valt att göra NIPT då vi är bortresta veckorna för KUB. Imorgon är det dags, ultraljud och blodprov, är i v 10+4. Försöker att tänka positivt men man är ju så orolig, tänker att det kanske inte ens finns ngt, även fast vi gjorde VUL 8+2... Eller tänk om den stannat i utvecklingen... Vad mycket energi alla dessa tankar tar haha!


    Va spännande, hoppas allt går som ni vill, uppdatera oss <3

    När får man svar på detta? :)
  • Äldre 28 Sep 09:25
    Mjbo skrev 2018-09-28 09:04:49 följande:

    Idag är en bättre fredag. Känner mig dock inte alls gravid. Gör du?
    Ja menar rent kroppsligt, om man räknar bort eventuella symptom... Känner mig inte gravid. Det skrämmer mig lite.. 
    Men, jag försöker tänka att jag kan inte göra något åt det. Har fortfarande ingen molvärk.. ingen annan känning ALLS.. brösten ömmar pytte pytte lite, om jag klämmer på dem, inte annars.. 


    Skönt att du har lite symptom iallafall :) Ja försöker oxå "bara vara gravid", även om jag innerst inne har en känsla av att det skitit sig redan.. tyvärr. Men, ja kan inte göra nått åt det fören vid ul ändå, så bara att acceptera läget och vänta :) I helgen ska vi iväg och tänka på annat åker ifdag direkt efter jobbet. Plocka bär, spela spel, ut på promenader, och äta gott. ska bli mysigt :)


    Är det idag ni får besök? :) 


    nää jag tror man känner sig gravid när man börjar få en liten mage - innan dess tror jag det är svårt då man inte ser något fysiskt faktiskt. Och kanske bra om vi inte fått någon mage redan i v 6-7 !Drömmer Flört
    (eller om man typ är konstant illamående - men då känner man sig väl bara väldigt sjuk och inte gravid...). 

    Ingen av oss har ju åtminstone fått någon klar oro till mf ännu! - inte några stora blödningar eller hemska kramper  - så allt borde ju vara bra då tänker jag? Kyss 

    ska försöka hålla mig neutral den här helgen - som sagt - finns INGET jag kan göra om det är något som inte stämmer - (vilket är det läskiga här också - vart är garantierna liksom??). ja gästerna kommer ikväll och det ska bli jättekul! att äntligen kunna tänka och fokusera på något annat känns bra! 
    Er helg låter fantastisk och bebisen mår nog toppen av lite friluftsliv Flört
  • Äldre 28 Sep 09:48
    Inalina skrev 2018-09-28 09:25:34 följande:
    nää jag tror man känner sig gravid när man börjar få en liten mage - innan dess tror jag det är svårt då man inte ser något fysiskt faktiskt. Och kanske bra om vi inte fått någon mage redan i v 6-7 !Drömmer Flört
    (eller om man typ är konstant illamående - men då känner man sig väl bara väldigt sjuk och inte gravid...). 

    Ingen av oss har ju åtminstone fått någon klar oro till mf ännu! - inte några stora blödningar eller hemska kramper  - så allt borde ju vara bra då tänker jag? Kyss 

    ska försöka hålla mig neutral den här helgen - som sagt - finns INGET jag kan göra om det är något som inte stämmer - (vilket är det läskiga här också - vart är garantierna liksom??). ja gästerna kommer ikväll och det ska bli jättekul! att äntligen kunna tänka och fokusera på något annat känns bra! 
    Er helg låter fantastisk och bebisen mår nog toppen av lite friluftsliv Flört

     


    haha ja, hur skulle de bli om man fick mage redan i v 6 - 7.. Hade varit en låååång graviditet. och tung ;)


    Du känner dig inte heller gravid alltså? inombords? 
    Nej, ingen av oss har fått tecken på mf, det känns lugnande.. Hoppas innerligt att den här tråden är en jackpot, att alla får sina små bebisar vid beräknad tid :) 

    Va roligt med gästerna ikväll. hoppas ni får en toppen helg tillsammans. Förstår att de ska bli skönt med besök och att tänka på annat.. det behöver man ibland.. :) 
    Ja friluftsliv ligger oss varmt om hjärtat båda två, vi är ute mycket i skogen och naturen.. Det ger oss energi :) 

  • Äldre 28 Sep 10:27
    jaktenpaflow skrev 2018-09-27 21:48:57 följande:

    Vi har valt att göra NIPT då vi är bortresta veckorna för KUB. Imorgon är det dags, ultraljud och blodprov, är i v 10+4. Försöker att tänka positivt men man är ju så orolig, tänker att det kanske inte ens finns ngt, även fast vi gjorde VUL 8+2... Eller tänk om den stannat i utvecklingen... Vad mycket energi alla dessa tankar tar haha!


    Lycka till massor idag. Bad du om få ett till VUL eller varför ska du göra ett till? Funderar på göra ett till ja med eller pallar man vänta till vecka 18 hehe.
  • Äldre 28 Sep 15:34
    Mjbo skrev 2018-09-28 09:48:41 följande:

     haha ja, hur skulle de bli om man fick mage redan i v 6 - 7.. Hade varit en låååång graviditet. och tung ;)


    Du känner dig inte heller gravid alltså? inombords? 
    Nej, ingen av oss har fått tecken på mf, det känns lugnande.. Hoppas innerligt att den här tråden är en jackpot, att alla får sina små bebisar vid beräknad tid :) 

    Va roligt med gästerna ikväll. hoppas ni får en toppen helg tillsammans. Förstår att de ska bli skönt med besök och att tänka på annat.. det behöver man ibland.. :) 
    Ja friluftsliv ligger oss varmt om hjärtat båda två, vi är ute mycket i skogen och naturen.. Det ger oss energi :) 


    jag känner ett konstant konstigt illamående nu på eftermiddagen sedan ett par dagar - kanske är det så det känns som gravid ... ingen aning - tror fortfarande att jag kanske inbillar mig - kanske får man tydligare tecken sen när man VET att det är något som växer där inne Glad

    friluftslivet kommer nog ligga er varmt om hjärtat ALLA TRE så småningom då Soligbra att du fokuserar på sånt som ger dig energi - vi ska ut o vandra i alperna i helgen - där finns all anledning att njuta för stunden och känna sig lycklig!
    ha en skön helg alla här inne!! 
  • Äldre 28 Sep 16:09
    Inalina skrev 2018-09-28 15:34:02 följande:

    jag känner ett konstant konstigt illamående nu på eftermiddagen sedan ett par dagar - kanske är det så det känns som gravid ... ingen aning - tror fortfarande att jag kanske inbillar mig - kanske får man tydligare tecken sen när man VET att det är något som växer där inne 

    friluftslivet kommer nog ligga er varmt om hjärtat ALLA TRE så småningom då bra att du fokuserar på sånt som ger dig energi - vi ska ut o vandra i alperna i helgen - där finns all anledning att njuta för stunden och känna sig lycklig!

    ha en skön helg alla här inne!! 


    Gud så härligt det lät!

    Ha en toppen helg nu, så hörs vi efter ditt ul på måndag :D
  • Äldre 28 Sep 16:12

    Hej tjejer!

    Idag har jag varit med om en mardröm som slutade i solsken... jag bar tungt i morse och det ska man ju inte göra, men jag gjorde det ändå. :/

    En halvtimme efter det reser hag mig upp & jag känner hur et rinner i trosan... som mens inte Lutinus... inne på en affär dessutom, jag blev livrädd & stoppade ner handen fort för att se & där var det färskt blod & jag känner att det kommer en bildklump. Rusar ut i bilen, ringer gyn & får en tid....

    var helt stenhård och raderar allt som har med barn att göra i gruppen, planerar inför nästa ivf och känner mig helt tom.

    Väl inne sätter jag mig i väntrummet, helt förstörd med maskara i hela ansiktet. Ja visst, då kommer en vän in till mig & hur glad som helst... tiden går och de går såklart över tiden med 20 min innan jag får komma in.

    Fick berätta för läkaren att jag blött igenom ett trosskydd men det har bara kommit en klump. In på ultraljud och det tar en stund....... han vrider skärmen åt mitt håll. Då ser jag själv att det är något litet med något som rör sig fort... fattar direkt att det är hjärtat jag ser och bryter totalt ihop... hulkar. Sen veodef han ännu mer åt oss och visar den lilla myran på 5 millimeter med ett tickade hjärta. Vi tror inte våra ögon och vi bara stor bölar båda två . Läkaren säger, detta ser jätte bra ut och du följer veckan 5+5 så allt ser helt normalt ut.

    Jag blöder fortfarande men inga klumpar och ingen smärta. Jag är chockad men samtidigt så glad, men även rädd att detta kan vara en början på mf... det kan man aldrig veta.

    Men som sagt... jag blödde så här med min ena son i v 7.

    Nu får inte myran skrämma oss igen, fy fan. Värsta jag varit med om.

    Kram på er!

  • Äldre 28 Sep 16:44
    Seb81 skrev 2018-09-28 16:12:02 följande:

    Hej tjejer!

    Idag har jag varit med om en mardröm som slutade i solsken... jag bar tungt i morse och det ska man ju inte göra, men jag gjorde det ändå. :/

    En halvtimme efter det reser hag mig upp & jag känner hur et rinner i trosan... som mens inte Lutinus... inne på en affär dessutom, jag blev livrädd & stoppade ner handen fort för att se & där var det färskt blod & jag känner att det kommer en bildklump. Rusar ut i bilen, ringer gyn & får en tid....

    var helt stenhård och raderar allt som har med barn att göra i gruppen, planerar inför nästa ivf och känner mig helt tom.

    Väl inne sätter jag mig i väntrummet, helt förstörd med maskara i hela ansiktet. Ja visst, då kommer en vän in till mig & hur glad som helst... tiden går och de går såklart över tiden med 20 min innan jag får komma in.

    Fick berätta för läkaren att jag blött igenom ett trosskydd men det har bara kommit en klump. In på ultraljud och det tar en stund....... han vrider skärmen åt mitt håll. Då ser jag själv att det är något litet med något som rör sig fort... fattar direkt att det är hjärtat jag ser och bryter totalt ihop... hulkar. Sen veodef han ännu mer åt oss och visar den lilla myran på 5 millimeter med ett tickade hjärta. Vi tror inte våra ögon och vi bara stor bölar båda två . Läkaren säger, detta ser jätte bra ut och du följer veckan 5+5 så allt ser helt normalt ut.

    Jag blöder fortfarande men inga klumpar och ingen smärta. Jag är chockad men samtidigt så glad, men även rädd att detta kan vara en början på mf... det kan man aldrig veta.

    Men som sagt... jag blödde så här med min ena son i v 7.

    Nu får inte myran skrämma oss igen, fy fan. Värsta jag varit med om.

    Kram på er!


    Men ooooj vilken dramatik!!!!Förvånad åh herregiud kan bara tänka mig vad som försigick i huvudet på dig på väg till kliniken - stackare!!! så bra att du kunde få en tid direkt - är man desperat nog så brukar det ju lösa sig på något sätt.

    Underbart att höra att det slutade med solsken!!!! Är så glad för din skull!!Solig Nu hoppas vi att den lugnar ner sig och inte skrämmer livet ur mamma igen! Kram!!
  • Äldre 28 Sep 19:23
    Inalina skrev 2018-09-28 16:44:57 följande:

    Men ooooj vilken dramatik!!!! åh herregiud kan bara tänka mig vad som försigick i huvudet på dig på väg till kliniken - stackare!!! så bra att du kunde få en tid direkt - är man desperat nog så brukar det ju lösa sig på något sätt.

    Underbart att höra att det slutade med solsken!!!! Är så glad för din skull!! Nu hoppas vi att den lugnar ner sig och inte skrämmer livet ur mamma igen! Kram!!


    Ja fy fan.... fortfarande inte lugn än, men läkaren sa att det inte är barnet... troligtvis slemhinnorna. Jag blöder ju än, inte mycket men det är där... färskt blod, inga klumpar. Så jag är svin orolig att myran ska komma ut ändå.

    Jo tack, fy fan vad dåligt vi mådde.... vill inte uppleva det igen.

    Men myran lever och jag är såklart sjukt glad för det, sjukt tacksam för att jag fick se hjärtat. <3

    Nu vill jag bara att blödningen slutar och att det är den 8/10 så vi får se hur det gått. Kram!
  • Äldre 28 Sep 21:35
    Seb81 skrev 2018-09-28 16:12:02 följande:

    Hej tjejer!

    Idag har jag varit med om en mardröm som slutade i solsken... jag bar tungt i morse och det ska man ju inte göra, men jag gjorde det ändå. :/

    En halvtimme efter det reser hag mig upp & jag känner hur et rinner i trosan... som mens inte Lutinus... inne på en affär dessutom, jag blev livrädd & stoppade ner handen fort för att se & där var det färskt blod & jag känner att det kommer en bildklump. Rusar ut i bilen, ringer gyn & får en tid....

    var helt stenhård och raderar allt som har med barn att göra i gruppen, planerar inför nästa ivf och känner mig helt tom.

    Väl inne sätter jag mig i väntrummet, helt förstörd med maskara i hela ansiktet. Ja visst, då kommer en vän in till mig & hur glad som helst... tiden går och de går såklart över tiden med 20 min innan jag får komma in.

    Fick berätta för läkaren att jag blött igenom ett trosskydd men det har bara kommit en klump. In på ultraljud och det tar en stund....... han vrider skärmen åt mitt håll. Då ser jag själv att det är något litet med något som rör sig fort... fattar direkt att det är hjärtat jag ser och bryter totalt ihop... hulkar. Sen veodef han ännu mer åt oss och visar den lilla myran på 5 millimeter med ett tickade hjärta. Vi tror inte våra ögon och vi bara stor bölar båda två . Läkaren säger, detta ser jätte bra ut och du följer veckan 5+5 så allt ser helt normalt ut.

    Jag blöder fortfarande men inga klumpar och ingen smärta. Jag är chockad men samtidigt så glad, men även rädd att detta kan vara en början på mf... det kan man aldrig veta.

    Men som sagt... jag blödde så här med min ena son i v 7.

    Nu får inte myran skrämma oss igen, fy fan. Värsta jag varit med om.

    Kram på er!


    Oj.. Kan inte sätta mig in i hur din dag måste ha varit, fy vad otäckt och verkligen det sista man vill uppleva! En riktig berg-och-dalbana..

    Säger som tidigare skribent, att det är glädjande besked att den lille är kvar och verkar må bra. Nu ska det fortsätta så, hoppas ni får en lugn helg och blödningarna avtar! Kram!
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF