• Äldre 12 Sep 18:34
    225468 visningar
    3525 svar
    3525
    225468

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Äldre 5 Oct 18:43
    Mjbo skrev 2018-10-05 17:25:42 följande:

    Hej hörrni.

    Har läst allt ni skrivit. Ville bara meddela att jag kommit ur min svacka litegrann. Den va inte rolig. Men, nu ska vi prata om roligare saker :)

    Fick mitt vul idag istället för måndag pga hur mitt mående var. Visade sig innan undersökningen att jag endast är i 6+2 idag enligt läkarens uträkningar med insättning osv, embryots ålder vid insättning osv.

    Vi fick iallafall se ett litet hjärta ticka, och den lilla va 6mm lång, precis som den ska va i 6+2 sa dom, helt underbart.. <3

    Men, eftersom det va så tidigt i graviditeten, eftersom sköterskan räknat fel åt mig första gången jag ringde när jag plussade, så fick vi en ny tid om 1,5 vecka igen. Kommer då precis gått in i v 9, 8+0.

    Känner mig lite lugnare. Klart man är orolig, men känns så skönt att den lever just nu, och den va så stor som den ska just nu, så det hade inte kunnat gå bättre:)

    Önskar er en trevlig fredag och helg! Nu blir det att fira med tacos och cola :D


    Men så härligt att höra!! Stort grattis! Jag längtar till måndag då mitt vul är!! Såg ju hjärtat i 5+5 men man blir ju orolig att något hänt på vägen, speciellt när jag blött/bruna flytningar i ev vecka nu. Men nu ser jag slutet, peppar peppar, i dag har det knappt kommit något!!

    Ha härligt tacos kväll!

    Kram
  • Äldre 5 Oct 18:45
    Inalina skrev 2018-10-05 18:12:58 följande:

    Åh men vad härligt!!! Ja vi trodde ju du låg några dagar efter mig- så bra ni redde ut det haha!! underbart att ni fick se hjärtat!!!:) grattis!

    Då får du ha en underbar helg och blir ju toppen med ett till tidigt vul inom kort så ni får följa utvecklingen :)!

    Kram!


    Tack snälla! Ja precis, de är ju som du och jag sagt ett tag att de inte riktigt stämmer så de va ju bra att vi fick det utrett;)

    Ja det känns helt underbart att vi såg hjärtat och att den va så stor som den ska, fortfarande orolig självklart, men såå mycket mer hanterbart. Och ja, det känns jätte skönt med ett nytt ul så snart, då kan man se och jämföra om/hur den växt som den ska osv. Så det känns jätte bra.

    Nu ska jag njuta av denna helg och fina vädret! Hoppas du oxå kan göra det <3
  • Äldre 5 Oct 20:27

    Jag mår sååå dåligt ikväll. Jag har tidigare varit väldigt trött och matt i kroppen. Men igår kväll och idag så är min kropp värre än nånsin. Jag orkar inte stiga upp. Jag orkar inte ens gå på toa. Det känns som influensa gånger 10. Det känns som när jag blev stucken av en thailändsk sjöborre och hamnade på sjukhus. Kroppen klarar inte vara stilla i sängen heller för det liksom nästan kryper i den. Så jag ligger här och vänder och vrider på mig. Har druckit cola och c-vitamin. Fick i mig pizza så inget sånt.

    Nån som känner igen sig? Är det normalt? Börjar bli orolig nu. Har ingen feber tror jag inte, får väldigt sällan det.

  • Äldre 5 Oct 21:46
    anina skrev 2018-10-05 20:27:32 följande:

    Jag mår sååå dåligt ikväll. Jag har tidigare varit väldigt trött och matt i kroppen. Men igår kväll och idag så är min kropp värre än nånsin. Jag orkar inte stiga upp. Jag orkar inte ens gå på toa. Det känns som influensa gånger 10. Det känns som när jag blev stucken av en thailändsk sjöborre och hamnade på sjukhus. Kroppen klarar inte vara stilla i sängen heller för det liksom nästan kryper i den. Så jag ligger här och vänder och vrider på mig. Har druckit cola och c-vitamin. Fick i mig pizza så inget sånt.

    Nån som känner igen sig? Är det normalt? Börjar bli orolig nu. Har ingen feber tror jag inte, får väldigt sällan det.


    Kom på att det skulle kunna vaga lergigan, som jag fick mot illamående. Ska inte ta den mer. Hoppas ni har en bra kväll. Kram
  • Äldre 6 Oct 09:18
    anina skrev 2018-10-05 20:27:32 följande:

    Jag mår sååå dåligt ikväll. Jag har tidigare varit väldigt trött och matt i kroppen. Men igår kväll och idag så är min kropp värre än nånsin. Jag orkar inte stiga upp. Jag orkar inte ens gå på toa. Det känns som influensa gånger 10. Det känns som när jag blev stucken av en thailändsk sjöborre och hamnade på sjukhus. Kroppen klarar inte vara stilla i sängen heller för det liksom nästan kryper i den. Så jag ligger här och vänder och vrider på mig. Har druckit cola och c-vitamin. Fick i mig pizza så inget sånt.

    Nån som känner igen sig? Är det normalt? Börjar bli orolig nu. Har ingen feber tror jag inte, får väldigt sällan det.


    Hej gumman!

    Du behöver nog gå i väg och kolla ditt järnvärde skulle jag tro. Min trötthet försvann i förrgår och nu är jag orolig för det i stället... att jag inte är trött längre! Men ja.... jag har hade en sådan period där jag inte orkade något och det är inte likt mig, är annars en person som grejar å står i.

    Det är alla hormoner som rusar i din kropp som får dog att må dåligt, jag hopps det vänder snart för dig <3

    Kram!!
  • Äldre 6 Oct 09:19
    Inalina skrev 2018-10-05 14:22:39 följande:

    Jag är så trött på den ständiga oron man känner - försöker intala mig att så länge det inte blöder är det lugnt - men egentligen är det ju bara att jag stoppar huvudet i sanden..:/

    jag hade mitt första vul i måndags (v 6+3) där hjärtat pickade så då levde den lilla krabaten i alla fall - åååh orkar inte springa och göra vul varje gång jag får en krämpa/inte känner några symptom.  kanske lite knäppt i sammanhanget men varje vul får jag dessutom betala ca 1500kr för - så det svider också!

    tack för stöttning känns som en jäkla bergochdalbana som aldrig tar slut


    Hur mår du idag? <3
  • Äldre 6 Oct 09:49
    Seb81 skrev 2018-10-06 09:19:39 följande:

    Hur mår du idag? <3


    Ingen bra dag, gråtit hela morgonen och inga symptom kvar här överhuvudtaget. Säker på att det är kört. Ska gå till gyn nu när de öppnar. Kram tack för att du frågar
  • Äldre 6 Oct 10:08
    Inalina skrev 2018-10-06 09:49:08 följande:

    Ingen bra dag, gråtit hela morgonen och inga symptom kvar här överhuvudtaget. Säker på att det är kört. Ska gå till gyn nu när de öppnar. Kram tack för att du frågar


    Åh hoppas att allt är som det ska där inne <3 kramar!!
  • Äldre 6 Oct 10:28
    Inalina skrev 2018-10-06 09:49:08 följande:

    Ingen bra dag, gråtit hela morgonen och inga symptom kvar här överhuvudtaget. Säker på att det är kört. Ska gå till gyn nu när de öppnar. Kram tack för att du frågar


    Hoppas allt står rätt till <3

    För att trösta dig liiite så va mina symptom oxå HELT borta för 2 dagar sen. Inte en tillstymmelse till att man va gravid. Men idag är de tillbaka. Brösten ömmar och molvärken är tillbaka.

    Men, hoppas besöket på gym går bra idag. Stor kram <3
  • Äldre 6 Oct 10:59
    Inalina skrev 2018-10-06 09:49:08 följande:

    Ingen bra dag, gråtit hela morgonen och inga symptom kvar här överhuvudtaget. Säker på att det är kört. Ska gå till gyn nu när de öppnar. Kram tack för att du frågar


    Hör av dig när du varit där. Ber för dig.
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF