• jaktenpaflow

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • anina

    Vi hoppas förresten få göra nipt. I Blekinge får man det gratis om man är 32 eller äldre vid befruktningen. Vi gjorde insättningen 1 månad innan jag fyllde 32 så det är inte säkert vi får det enligt bm. Men hon bokade in ett ul hos läkaren den 2 nov, så får läkaren bestämma.

    Jag tar gärna reda på kön, min sambo är dock inte så sugen.

  • Inalina
    anina skrev 2018-10-11 22:24:12 följande:

    Hej tjejer.

    Jag bukar läsa det ni skriver. Idag har jag varit för dålig för att ens kolla telefonen. Jag är så matt i kroppen och det kryper under huden så kan knappt ta mig till toaletten. Känns inte som att det här är normalt längre. Sambon får köra mig till vc imorgon så jag får ta prover, har ju inte inskrivningen förren om 2 veckor. Plus trötthet, vill sova mycket, och så detta hemska illamående 24/7 (men det är väl mer normalt). Jag orkar inte detta längre, jag mår så dåligt så jag vill hoppa från balkongen. Hoppas de hittar nåt ofarligt fel imorgon som de kan medicinera.


    hej vännen,
    jag kan riktigt tänka mig hur dåligt du mår din stackare :( någonting måste det ju gå att göra åt det - bra att ni kollar upp det. nä normalt tror jag inte heller att det är - men inte helt ovanligt heller tyvärr.
    jag har ju samma känsla men inte lika illa som du (jag klarar ju av att ta mig ur sängen - mår ofta lite bättre om jag faktiskt kommer upp istället för att ligga kvar) - man vill bara krypa ur sin egen kropp och vara sitt gamla jag igen med lite positiv energi och inte med ett konstant illamående och sjukdomskänsla.

    jag hoppas du får någon hjälp, berätta hur det går, kramHjärta
      
  • Inalina

    Jahapp då har man vart och smällt i sig en meal från Burger King till lunch igenSkäms det var underbart gott och jag skulle kunna smocka i mig 3 hamburgare till känns det som. (drack i alla fall vatten till)...

    kiwi o clementinerna äter jag mellan mina frosserier..... låg och tänkte på kebab igår när jag skulle sova och då hade jag precis ätit en stor god middag... hoppas detta försvinner snart och att jag får cravings efter sallad istället som brukar vara min lunch i vanliga fall!Skrikandes

  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-10-12 13:17:24 följande:

    Jahapp då har man vart och smällt i sig en meal från Burger King till lunch igenSkäms det var underbart gott och jag skulle kunna smocka i mig 3 hamburgare till känns det som. (drack i alla fall vatten till)...

    kiwi o clementinerna äter jag mellan mina frosserier..... låg och tänkte på kebab igår när jag skulle sova och då hade jag precis ätit en stor god middag... hoppas detta försvinner snart och att jag får cravings efter sallad istället som brukar vara min lunch i vanliga fall!Skrikandes


    haha! Jag vet hur du känner!! jag är precis lika, tyvärr! :P Men, en sak du borde prova smaska på är vindruvor.. har med mig en burk med vindruvor och smaskar på detta lite under hela dagen vid kontoret, det resulterar i att illamåendet håller sig borta, samt att man inte är lika extremt hungrig på lunchen, så man tyglar sig lite ;) 

    Annars kan du ju lugna dig med att det är fredag idag, det gör det hela lite mer okej iallafall ;) 
    Kram på dig och hoppas du får en trevlig helg! Vilken dag skulle svärmor komma? 
    Vi ska åka iväg denna helg med. Det låter som vi inte gör nått annat än är ute och reser, haha :P Men det gör att denna helg kommer swischa förbi och sen är det snart onsdag och UL igen :D längtar sååå <3 

  • Ellencassandra
    Seb81 skrev 2018-10-11 20:29:07 följande:

    Ja men då så, då har du ett friskt barn i magen! Skönt att du ska dit på måndag!! :)

    Ja mitt illamående har smugit sig på nu i v 8, men de två senaste dagarna har jag mått illa nästan hela tiden... lite sådär små störande. Jag kan inte äta för mycket, gör jag det så vill jag bara spy... får kväljningar. Kväljningarna i samband med mat har varit sen v 7. Jag spyr inte heller, skönt att vi slipper det ialf ;)

    Det jobbigaste tycker jag är att jag är hungrig hela tiden men INGEN mat duger... jag vill inte ha nått. Det enda som jag får ner mycket av är frukt och lakris. Annars kan det kvitta. Så det är lite jobbigt när man ska ställa sig och laga mat, för jag kommer inte på lågor att laga hahaha!

    Annars mår jag bra. Brösten är as ömma och svullna. Magen uppsvälld. Ap trött vissa dagar men andra piggare. Men jag sover som en kratta, vaknar hela tiden och nu har kisseriet dragit i gång på natten med. MEN jag klagar INTE... njuter varje sekund med mina symtom & växande mage!!! Kan dock inte fatta att jag är gravid vissa stunder... helt sinnes!! Mirakel! <3

    Jag gick in i vecka 9 idag, 8+0 :) Vilken vecka är du i? 7+ eller?

    Åh så spännande med vul på måndag! Önskar att det var kub dags nu så det värsta veckorna passerat! Så man kan börja planera lite och köpa saker... var på Åhléns idag och skulle köpa present till en kompis som fått barn precis. Guuuuuud vad jag längtar tills jag får köpa kläder och så! Så mycket fint!! Längtar! <3

    Ska du göra nipt? Det ska vi göra :) Då ska vi ta reda på könet oxå, så om ca 3 v så vet vi om det blir en prinsessa eller prins! Såååååå spännande!!!


    Ja det ska bli skönt å få en koll till så att allt ser bra ut :)

    Usch då. Nä det är svårt å äta för mycket man måste äta lite men ofta! Jag har käkat satsumas idag hela dagen å det har lättat på mitt illamående faktiskt. Måste äta en gång i timmen typ :p

    Haha vad jobbigt!! Så du har inga cravings alls? :) det är inte lätt när man inte är sugen på nånting.

    Ja som du säger man får njuta av sina symptom! ;) man har ju längtat så länge efter det här så man får helt enkelt stå ut med illamående å alla dessa härliga symptom vi får ;)

    Jag förstår dig precis. Längtar också jätte mycket efter sånt <3 men vågar knappt tänka framåt än. Men ibland smyger sig dom tankarna fram :p tänk å få köpa barnvagn osv. Så mysigt.

    Nä det är inget vi har pratat om. Vi får ju betala 6000 nånting tror jag för det. Vi gör nog KUB. Men mest vill jag göra det för å få se fostret igen :p sen får vi se vad som händer. Gud va spännande å få reda på kön redan då!! Wow :D coolt att man kan få reda på det genom blodprov!
  • Ellencassandra
    Inalina skrev 2018-10-12 13:17:24 följande:

    Jahapp då har man vart och smällt i sig en meal från Burger King till lunch igen det var underbart gott och jag skulle kunna smocka i mig 3 hamburgare till känns det som. (drack i alla fall vatten till)...

    kiwi o clementinerna äter jag mellan mina frosserier..... låg och tänkte på kebab igår när jag skulle sova och då hade jag precis ätit en stor god middag... hoppas detta försvinner snart och att jag får cravings efter sallad istället som brukar vara min lunch i vanliga fall!


    Haha det gjorde du rätt i! :D man måste få unna sig ;)

    Ja alltså det verkar vara antingen eller, antingen är man hungrig å sugen på det mesta eller så har man ingen matlust överhuvudtaget. Jag var ju jätte sugen på saker förra veckan men nu vill jag inte äta nånting knappt. Men satsumas får jag i mig i mängder :P mums!
  • Seb81
    Inalina skrev 2018-10-11 22:01:19 följande:

    Men så kul!! Jag fick tid 1 nov (känns ju som en evighet..) åh då får vi verkligen följa varandras steg med kön också jätteroligt! Vi får betala 8500kr.. är ju skitmkt men så är det här i Schweiz jaja... visst har du barn sen tidigare har jag för mig? Flicka eller pojke?

    Detta är vår första..


    Men då gör du testen i v 9+ eller 10+?

    Jaaaa så spännande! Klart vi följs åt :)

    Ja kag har 3 pojkar, så en tjej hade varit riktigt kul... men bara jag får ett frisk barn så spelar det ingen roll vad det är! <3

    Längtar så jag spricker!!
  • Seb81
    anina skrev 2018-10-11 22:26:24 följande:

    Vi hoppas förresten få göra nipt. I Blekinge får man det gratis om man är 32 eller äldre vid befruktningen. Vi gjorde insättningen 1 månad innan jag fyllde 32 så det är inte säkert vi får det enligt bm. Men hon bokade in ett ul hos läkaren den 2 nov, så får läkaren bestämma.

    Jag tar gärna reda på kön, min sambo är dock inte så sugen.


    Vilken vecka sa hon att i från man kunde gör nipt? 9+ eller 10+? På det testet som jag ska boka står det 10+0 tidigast!
  • Inalina
    Seb81 skrev 2018-10-12 14:55:29 följande:
    Men då gör du testen i v 9+ eller 10+?

    Jaaaa så spännande! Klart vi följs åt :)

    Ja kag har 3 pojkar, så en tjej hade varit riktigt kul... men bara jag får ett frisk barn så spelar det ingen roll vad det är! <3

    Längtar så jag spricker!!
    v 10+ blir det då för mig. är nog säkrast den veckan.

    suck, nu när jag var på toa kom det lite färskt blod när jag torkade mig. att man aldrig kan få slappna av... orkar inte göra nåt åt det just nu - får se på vilken nivå oron är om några timmar istället. Vet ju att du råkade ut för samma så hoppas på det bästaHjärta sitter på jobbet o försöker fokusera - jätteenkelt..
  • LillaAw

    Är det någon av er gravid som drabbats av "akut hunger" haha. Jag måste typ äta var tredje timme och kan absolut inte vänta längre. Det känns som jag äter något hela tiden. Vet inte var detta ska sluta om det ska fortsätta såhär! Kanske är det mest nu i början :)


    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF