• Äldre 12 Sep 18:34
    225386 visningar
    3525 svar
    3525
    225386

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Äldre 12 Oct 16:04
    Mjbo skrev 2018-10-12 13:42:13 följande:

    haha! Jag vet hur du känner!! jag är precis lika, tyvärr! :P Men, en sak du borde prova smaska på är vindruvor.. har med mig en burk med vindruvor och smaskar på detta lite under hela dagen vid kontoret, det resulterar i att illamåendet håller sig borta, samt att man inte är lika extremt hungrig på lunchen, så man tyglar sig lite ;) 

    Annars kan du ju lugna dig med att det är fredag idag, det gör det hela lite mer okej iallafall ;) 
    Kram på dig och hoppas du får en trevlig helg! Vilken dag skulle svärmor komma? 
    Vi ska åka iväg denna helg med. Det låter som vi inte gör nått annat än är ute och reser, haha :P Men det gör att denna helg kommer swischa förbi och sen är det snart onsdag och UL igen :D längtar sååå <3 


    Tack för tipset :) har inte hittat några riktigt bra druvor på senaste - är väldigt 'picky' när det gäller vindruvor, de måste vara kärnfria och tokgröna ;) 

    svärmor kom igår och jag berättade för både henne, min mamma och min syster om graviditeten igår :) alla blev såklart jätteglada! 
    dock har jag precis fått en blödning här på jobbet - vågar inte gå till toan igen o kolla om det kommit mer men hoppas det bara är känsliga slemhinnor eller nåt sånt!! Skäms 
    hoppas du får njuta av din helg -  ni gör helt rätt som hittar på massa saker Solig
  • Äldre 12 Oct 16:43
    Inalina skrev 2018-10-12 08:49:37 följande:

    hej vännen,

    jag kan riktigt tänka mig hur dåligt du mår din stackare :( någonting måste det ju gå att göra åt det - bra att ni kollar upp det. nä normalt tror jag inte heller att det är - men inte helt ovanligt heller tyvärr.

    jag har ju samma känsla men inte lika illa som du (jag klarar ju av att ta mig ur sängen - mår ofta lite bättre om jag faktiskt kommer upp istället för att ligga kvar) - man vill bara krypa ur sin egen kropp och vara sitt gamla jag igen med lite positiv energi och inte med ett konstant illamående och sjukdomskänsla.

    jag hoppas du får någon hjälp, berätta hur det går, kram

      


    Nu har jag lämnat massa prover iaf. Men eftersom det är fredag får jag inte svaren förren måndag.

    Tråkigt att du mår liknande. Orkar du umgås med svärmor nåt?

    Att man ska må dåligt nu när man äntligen är gravid.
    Inalina skrev 2018-10-12 13:17:24 följande:

    Jahapp då har man vart och smällt i sig en meal från Burger King till lunch igen det var underbart gott och jag skulle kunna smocka i mig 3 hamburgare till känns det som. (drack i alla fall vatten till)...

    kiwi o clementinerna äter jag mellan mina frosserier..... låg och tänkte på kebab igår när jag skulle sova och då hade jag precis ätit en stor god middag... hoppas detta försvinner snart och att jag får cravings efter sallad istället som brukar vara min lunch i vanliga fall!


    Haha jag med. Jag klarar bara äta massa fet mat. Längtar ofta efter kebab och pizza. Kommer gå upp 50 kg, haha. Tänk om man hade gurka som craving. :)
  • Äldre 12 Oct 17:00
    LillaAw skrev 2018-10-12 15:36:06 följande:

    Är det någon av er gravid som drabbats av "akut hunger" haha. Jag måste typ äta var tredje timme och kan absolut inte vänta längre. Det känns som jag äter något hela tiden. Vet inte var detta ska sluta om det ska fortsätta såhär! Kanske är det mest nu i början :)


    Jag. Äter konstant. Har gått upp 5 kg sedan ivf... vaknar även varje natt och måste äta något. Som tur är så blir det mest frukt, inte en massa kladd. Inskrivning på tisdag och vill inte höra någon kommentar om min viktökning... med tanke på allt vi gått igenom skiter jag fullständigt i den just nu...
  • Äldre 12 Oct 17:44
    gammelpysen skrev 2018-10-12 17:00:45 följande:

    Jag. Äter konstant. Har gått upp 5 kg sedan ivf... vaknar även varje natt och måste äta något. Som tur är så blir det mest frukt, inte en massa kladd. Inskrivning på tisdag och vill inte höra någon kommentar om min viktökning... med tanke på allt vi gått igenom skiter jag fullständigt i den just nu...


    Ja jag vet inte hur mycket jag gått upp sedan starten av ivf men de senaste veckorna har jag säkert gått upp ett par kilo minst. Orkar inte heller bry mig. Brukar annars vara ganska aktiv men har varit så trött efter jobbet att jag bara gått hem och lagt mig i soffan. Kanske släpper tröttheten och man kommer våga träna något lite lättare senare. Man är helt slut mentalt efter allt kämpande med barnlöshet och ivf att vikten känns totalt oviktig i detta hela :)
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Äldre 12 Oct 18:17
    Inalina skrev 2018-10-12 16:04:03 följande:

    Tack för tipset :) har inte hittat några riktigt bra druvor på senaste - är väldigt 'picky' när det gäller vindruvor, de måste vara kärnfria och tokgröna ;) 

    svärmor kom igår och jag berättade för både henne, min mamma och min syster om graviditeten igår :) alla blev såklart jätteglada! 

    dock har jag precis fått en blödning här på jobbet - vågar inte gå till toan igen o kolla om det kommit mer men hoppas det bara är känsliga slemhinnor eller nåt sånt!!  

    hoppas du får njuta av din helg -  ni gör helt rätt som hittar på massa saker 


    Åh va roligt, kul att du berättade för dem! :)

    Förstår din oro med blödningen, jag skulle flippat ur tror ja om ja såg blod, även om de är sååå vanligt, jag vet ju det. Så jag hoppas du har bättre nerver än mig, och får en bra helg :)
  • Äldre 12 Oct 19:52
    Inalina skrev 2018-10-12 16:04:03 följande:

    Tack för tipset :) har inte hittat några riktigt bra druvor på senaste - är väldigt 'picky' när det gäller vindruvor, de måste vara kärnfria och tokgröna ;) 

    svärmor kom igår och jag berättade för både henne, min mamma och min syster om graviditeten igår :) alla blev såklart jätteglada! 

    dock har jag precis fått en blödning här på jobbet - vågar inte gå till toan igen o kolla om det kommit mer men hoppas det bara är känsliga slemhinnor eller nåt sånt!!  

    hoppas du får njuta av din helg -  ni gör helt rätt som hittar på massa saker 


    Hur går det med blödningen? Har det kommit mer?
  • Äldre 12 Oct 20:05
    gammelpysen skrev 2018-10-12 17:00:45 följande:

    Jag. Äter konstant. Har gått upp 5 kg sedan ivf... vaknar även varje natt och måste äta något. Som tur är så blir det mest frukt, inte en massa kladd. Inskrivning på tisdag och vill inte höra någon kommentar om min viktökning... med tanke på allt vi gått igenom skiter jag fullständigt i den just nu...


    Här är en till som äter konstant. Minst 1 gång i timmen. Helt sjukt :o

    Jag har gått upp 6 kilo, hemskt :/ men men.. som du säger så varför bry sig.. Så länge man mår bra... :) vi har genomlidit nog ;)
  • Äldre 12 Oct 21:11
    Inalina skrev 2018-10-12 15:29:05 följande:

    v 10+ blir det då för mig. är nog säkrast den veckan.

    suck, nu när jag var på toa kom det lite färskt blod när jag torkade mig. att man aldrig kan få slappna av... orkar inte göra nåt åt det just nu - får se på vilken nivå oron är om några timmar istället. Vet ju att du råkade ut för samma så hoppas på det bästa sitter på jobbet o försöker fokusera - jätteenkelt..


    Men nej!! Hur går det? Fick ocå en blödning när jag torkade mig förut... har inte kommit något mer! Är så trött på att gå på tårna nu alltså. Vill bara njuta. Hann njuta 2 dagar utan bruna flytningar. Nu mensvärk och tidigare idag rosa på pappret. Men pratad emed gyn, de sa att det är nog mina slemhinnor eftersom det inte kom från myran när de kollade på vul. De hittade inte vart blödningen kom i från heller. Jag får väl lita på dom. :/

    Ja 10+ är nog säkrast! Längtar så jag dör dit :) :) :)

    Hoppas du mår bra!!
  • Äldre 12 Oct 21:16
    Inalina skrev 2018-10-12 13:17:24 följande:

    Jahapp då har man vart och smällt i sig en meal från Burger King till lunch igen det var underbart gott och jag skulle kunna smocka i mig 3 hamburgare till känns det som. (drack i alla fall vatten till)...

    kiwi o clementinerna äter jag mellan mina frosserier..... låg och tänkte på kebab igår när jag skulle sova och då hade jag precis ätit en stor god middag... hoppas detta försvinner snart och att jag får cravings efter sallad istället som brukar vara min lunch i vanliga fall!


    Haha, men så gött!!! Jag är sååå avis... jag kan typ knte äta nått, får kväljningar och börjar må illa direkt när jag äter. Så jag mosar frukt, vindruvor, clementiner & äpplen. Det är det enda hag kan äta som jag inte mår dåligt av. Tur att jag tycker det är sååååå gott ialf haha!!

    Mumsa på! Med min mellersta så åt jag kebabtallrik varje dag haha!

    Hoppas det går bra med blödningen <3
  • Äldre 12 Oct 22:29
    Mjbo skrev 2018-10-12 18:17:24 följande:

    Åh va roligt, kul att du berättade för dem! :)

    Förstår din oro med blödningen, jag skulle flippat ur tror ja om ja såg blod, även om de är sååå vanligt, jag vet ju det. Så jag hoppas du har bättre nerver än mig, och får en bra helg :)


    Ja på nåt sätt känns det som att jag var nere på botten förra helgen och då visade det sig att allt ändå var ok så jag verkar lyckas att inte oroa mig så sjukt mkt denna gången TROTS blödning.

    Det har kommit bruna flytningar sedan dess och har inte ont i magen eller så. Tänker avvakta och se och ev bokar jag en tid för vul nästa vecka om flytningarna fortsätter. Orkar inte mer drama som ändå inte tjänar någonting till. Denna gången tror jag faktiskt att det är bra med grodan ändå. Märkligt kanske men jag fick även näsblod idag så jag tror verkligen det har med känsliga slemhinnor att göra eller så. Kram <3
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF