• Äldre 12 Sep 18:34
    226436 visningar
    3525 svar
    3525
    226436

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Äldre 20 Oct 12:17
    Mjbo skrev 2018-10-20 08:33:29 följande:

    Inatt vaknade jag av hemska smärtor i nedre delen av magen. Blev så himla rädd!! :( gick upp på toa och kissade och förberedde mig på det värsta, blod, när jag torkade mig.. men det var det inte.. Tog två Alvedon och la mig sen igen... Gör fortfarande liite molande ont Men inatt var det riktiga kramper. Hemskt va ont de gjorde.

    Någon som haft så??? Någon som vet vad det kan vara?! Så himla rädd nu :(

    Ja tänker att när livmodern växer så ska de inte göra såå ont. Så de måste ha vart nått annat? Eller?! :(


    Åh vännen. Jag ber också för dig.

    Som Ellencassandra skrev så kanske det är stark växtvärk. Det är bra att du inte blöder. Blir oron för stark så åk in till akuten så du får ett ultraljud. Tänker på dig.

    Jag hade brunt blod på pappret imorse igen.
  • Äldre 20 Oct 12:20
    Ellencassandra skrev 2018-10-20 09:40:10 följande:

    Det kan inte ha varit en sammandragning? Vet iof inte om det kan komma så tidigt men sökte lite på nätet nu å det var någon som fick det från v 10. Sen kan jag få lite ont en stund när jag vrider på mig i sängen. Som ett litet hugg. Det är tydligen också vanligt. Tror inte det ska vara nån fara. Och det kom ju inge blod. Har du ont nu eller har det gått över? Kram <3


    Åh de där huggen när jag vänder mig i sängen har jag funderat på. Är precis som att min högersida låser sig och kramper när jag vänder mig. Skönt att höra att det är vanligt. :)
    BaKu skrev 2018-10-19 16:49:56 följande:

    Man drömmer mycket under graviditeten och jag hade mycket katastrofdrömmar i början. Inte bara om själva graviditeten och barnet utan även annat. Nu är det mer blandat och även en del trevliga drömmar. Men oron släpper aldrig.

    Jag har för mig det var två veckor hon skulle vara iväg...


    Tack. :) innan har jag haft en återkommande dröm att jag ska föda när som helst men det visar sig att jag aldrig var gravid. Så det är väl allt runt omkring som gör det.

    Det är nog minst 3 veckor sen hon skrev något, hoppas allt är bra.
  • Äldre 20 Oct 12:35
    anina skrev 2018-10-20 12:17:04 följande:

    Åh vännen. Jag ber också för dig.

    Som Ellencassandra skrev så kanske det är stark växtvärk. Det är bra att du inte blöder. Blir oron för stark så åk in till akuten så du får ett ultraljud. Tänker på dig.

    Jag hade brunt blod på pappret imorse igen.


    Tack snälla. Har inte kännt nå mer förutom molande värk, men de är ju helt normalt så de är ja inte orolig över. Men den intensiva jätte smärtan skrämde slag på mig :(

    Åh, jag hoppas att de slutar snabbt igen åt dig att de inte kommer nå mer. Kram!!
  • Äldre 20 Oct 13:28
    Mjbo skrev 2018-10-20 08:33:29 följande:

    Inatt vaknade jag av hemska smärtor i nedre delen av magen. Blev så himla rädd!! :( gick upp på toa och kissade och förberedde mig på det värsta, blod, när jag torkade mig.. men det var det inte.. Tog två Alvedon och la mig sen igen... Gör fortfarande liite molande ont Men inatt var det riktiga kramper. Hemskt va ont de gjorde.

    Någon som haft så??? Någon som vet vad det kan vara?! Så himla rädd nu :(

    Ja tänker att när livmodern växer så ska de inte göra såå ont. Så de måste ha vart nått annat? Eller?! :(


    Jag hade så i 6+3... Var livrädd men efter det gått över tillslut. så behövde jag gå på toa. Kan vara tarmarna som spökar... Det hoppas jag att mitt var iaf:)
  • Äldre 20 Oct 16:14
    Mjbo skrev 2018-10-20 08:33:29 följande:

    Inatt vaknade jag av hemska smärtor i nedre delen av magen. Blev så himla rädd!! :( gick upp på toa och kissade och förberedde mig på det värsta, blod, när jag torkade mig.. men det var det inte.. Tog två Alvedon och la mig sen igen... Gör fortfarande liite molande ont Men inatt var det riktiga kramper. Hemskt va ont de gjorde.

    Någon som haft så??? Någon som vet vad det kan vara?! Så himla rädd nu :(

    Ja tänker att när livmodern växer så ska de inte göra såå ont. Så de måste ha vart nått annat? Eller?! :(


    Förstår din rädsla :( Men jag skulle gissa på att det är livmodern som växer eller dina tarmar. Bebben ligger väl inlindad i livmodern! Hoppas det har gått över?

    Kram
  • Äldre 20 Oct 16:14
    Mjbo skrev 2018-10-20 08:33:29 följande:

    Inatt vaknade jag av hemska smärtor i nedre delen av magen. Blev så himla rädd!! :( gick upp på toa och kissade och förberedde mig på det värsta, blod, när jag torkade mig.. men det var det inte.. Tog två Alvedon och la mig sen igen... Gör fortfarande liite molande ont Men inatt var det riktiga kramper. Hemskt va ont de gjorde.

    Någon som haft så??? Någon som vet vad det kan vara?! Så himla rädd nu :(

    Ja tänker att när livmodern växer så ska de inte göra såå ont. Så de måste ha vart nått annat? Eller?! :(


    Förstår din rädsla :( Men jag skulle gissa på att det är livmodern som växer eller dina tarmar. Bebben ligger väl inlindad i livmodern! Hoppas det har gått över?

    Kram
  • Äldre 20 Oct 16:14
    Mjbo skrev 2018-10-20 08:33:29 följande:

    Inatt vaknade jag av hemska smärtor i nedre delen av magen. Blev så himla rädd!! :( gick upp på toa och kissade och förberedde mig på det värsta, blod, när jag torkade mig.. men det var det inte.. Tog två Alvedon och la mig sen igen... Gör fortfarande liite molande ont Men inatt var det riktiga kramper. Hemskt va ont de gjorde.

    Någon som haft så??? Någon som vet vad det kan vara?! Så himla rädd nu :(

    Ja tänker att när livmodern växer så ska de inte göra såå ont. Så de måste ha vart nått annat? Eller?! :(


    Förstår din rädsla :( Men jag skulle gissa på att det är livmodern som växer eller dina tarmar. Bebben ligger väl inlindad i livmodern! Hoppas det har gått över?

    Kram
  • Äldre 20 Oct 16:25
    Goingen skrev 2018-10-20 13:28:34 följande:

    Jag hade så i 6+3... Var livrädd men efter det gått över tillslut. så behövde jag gå på toa. Kan vara tarmarna som spökar... Det hoppas jag att mitt var iaf:)


    Köpt katrinplommon nu så får se om de kanske va tarmarna som spökade. Hoppas det! Tack för tips
  • Äldre 20 Oct 16:39
    Seb81 skrev 2018-10-20 16:14:48 följande:

    Förstår din rädsla :( Men jag skulle gissa på att det är livmodern som växer eller dina tarmar. Bebben ligger väl inlindad i livmodern! Hoppas det har gått över?

    Kram


    Hoppas verkligen det. Som ja skrev nyss så har jag köpt katrinplommon nu iallafall, får se om jag får fart på tarmarna om de va det som va problemet eller hur de va.. :)

    Ha en fin lördag!!
  • Äldre 21 Oct 16:12

    Jaha. Firar att man är i vecka 13 med blod på pappret, känner mig lagom positiv för tillfället.

    Nej, det här var inte alls kul. :/

Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF