• jaktenpaflow

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Mjbo
    gammelpysen skrev 2018-10-28 14:08:43 följande:

    Ring och/eller åk in. Vilken vecka är du i nu? 10?

    Säkert inte någon fara men det är heller inte bra att oroa sig. Usch, jag önskar att vi som gjort ivf kunde få en liiiiten gräddfil vad gäller extra koll och förståelse... tog upp det på vårt inskrivningssamtal. Läser man om missfall står det alltid att man lätt blir gravid igen... öh, näää... i vårt fall är det återigen ett berg att bestiga...

    Hade jag varit i din sits hade jag kontaktar sjukvården. Även om det inte är något så är ju oron där.

    Kram och lycka till!


    Önskar oxå det. Men det krävs ju sååå mycket tid , psyke och ork, och även pengar i vissa fall..

    Jag har tid imorgon för ul kl 13.30. Ringde in i fredags pga mina smärtor i magen som går och kommer. Nu va de dock ett par dagar sedan jag kände några smärtor, snart en vecka..

    De bruna flygningarna har avtagit nu, och nu är det i vanlig färg igen, känns skönt, men oroande ändå såklart över hela situationen.

    Men som sagt har en tid imorgon kl 13.30 Så jag väntar till dess men börjar sakta men säkert intala mig själv att det kommer visa det värsta tyvärr. Jag har inte oddsen på min sida om man säger så :(
  • gammelpysen
    Mjbo skrev 2018-10-28 14:14:30 följande:

    Önskar oxå det. Men det krävs ju sååå mycket tid , psyke och ork, och även pengar i vissa fall..

    Jag har tid imorgon för ul kl 13.30. Ringde in i fredags pga mina smärtor i magen som går och kommer. Nu va de dock ett par dagar sedan jag kände några smärtor, snart en vecka..

    De bruna flygningarna har avtagit nu, och nu är det i vanlig färg igen, känns skönt, men oroande ändå såklart över hela situationen.

    Men som sagt har en tid imorgon kl 13.30 Så jag väntar till dess men börjar sakta men säkert intala mig själv att det kommer visa det värsta tyvärr. Jag har inte oddsen på min sida om man säger så :(


    Ge inte upp hoppet. Även smärtor kunde ju vara vanligt. Det man skulle se upp med var starka smärtor.

    Håller tummarna för att det ser bra ut. Hör av dig i morgon och försök stressa ner i kväll.
  • Ellencassandra
    Mjbo skrev 2018-10-28 09:50:45 följande:

    Låter som en skön helg. Vila är bra.

    Själv är oron ännu högre. Va upp och kissa inatt och för första gången fick även jag som så många av er bruna flytningar på pappret... fortsätter idag med. Hade inte oroat mig så mycket om det bara var det eftersom det är så vanligt. Men i och med allting annat så blir det så himla oroligt :(

    Inga symptom kvar ALLS, känner mig verkligen inte alls gravid. Smärta och kramper i magen en vecka sedan. Och nu även bruna flytningar som inte ger sig.. jag känner och hör själv när jag säger det att det bådar inte gott. Känns så jävla pissigt rent ut sagt. När man ändå kommit såhär långt. Usch usch usch.... :(


    Hoppas hoppas att allt är som det ska <3 förstår verkligen din oro. Då går tiden långsamt också. Men skönt att du får komma in imorgon. Oavsett resultat så vill man ju bara veta.

    Mina bruna flytningar försvann igår eller nu e dom bara lite beige/gula typ.. men e rädd att dom ska komma tillbaka imorgon när jag börjar jobba igen. Men men.
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-10-28 16:20:54 följande:

    Hoppas hoppas att allt är som det ska <3 förstår verkligen din oro. Då går tiden långsamt också. Men skönt att du får komma in imorgon. Oavsett resultat så vill man ju bara veta.

    Mina bruna flytningar försvann igår eller nu e dom bara lite beige/gula typ.. men e rädd att dom ska komma tillbaka imorgon när jag börjar jobba igen. Men men.


    gammelpysen skrev 2018-10-28 14:36:04 följande:

    Ge inte upp hoppet. Även smärtor kunde ju vara vanligt. Det man skulle se upp med var starka smärtor.

    Håller tummarna för att det ser bra ut. Hör av dig i morgon och försök stressa ner i kväll.


    Tack fina ni <3 absolut, jag hör av mig imorron efter jag vart in. Stor kram till dess, och tack för att ni finns allihopa <3
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-10-28 14:14:30 följande:
    Önskar oxå det. Men det krävs ju sååå mycket tid , psyke och ork, och även pengar i vissa fall..

    Jag har tid imorgon för ul kl 13.30. Ringde in i fredags pga mina smärtor i magen som går och kommer. Nu va de dock ett par dagar sedan jag kände några smärtor, snart en vecka..

    De bruna flygningarna har avtagit nu, och nu är det i vanlig färg igen, känns skönt, men oroande ändå såklart över hela situationen.

    Men som sagt har en tid imorgon kl 13.30 Så jag väntar till dess men börjar sakta men säkert intala mig själv att det kommer visa det värsta tyvärr. Jag har inte oddsen på min sida om man säger så :(
    Hej vännen, jag hoppas verkligen det går bra idag! jag vet att jag har sagt det innan men ta inte ut något i förskott - försök vara neutral så du inte går och bryter ihop totalt innan du faktiskt VET hur lilla pyret mår.

    Det är ju spökveckorna nu, och vi är många som haft bruna flytningar och mycket ont i magen där det gått bra - så jag tror och hoppas att så är fallet även för dig.

    Stor kramHjärta
  • Ellencassandra

    Så direkt när jag börja jobba igen så kom ganska mycket bruna flytningar. Nu har de börjat bli beige i färgen. Men min barnmorska ringde upp mig idag och lugnade mig. Kändes skönt å äntligen få prata med henne. Ska dit på onsdag för första besök!

  • Sommarhopp

    Imorgon är det dags för mitt första vul den här graviditeten. Så nervös eftersom jag inte har några direkta symptom alls. Jag är hungrigare än vanligt och behöver kissa en gång på natten vilket jag aldrig gjort annars, men i övrigt känner jag mig väldigt ogravid. Håll tummarna att det finns ett hjärta som slår där inne och att den har rätt storlek.

  • gammelpysen
    Sommarhopp skrev 2018-10-29 10:24:28 följande:

    Imorgon är det dags för mitt första vul den här graviditeten. Så nervös eftersom jag inte har några direkta symptom alls. Jag är hungrigare än vanligt och behöver kissa en gång på natten vilket jag aldrig gjort annars, men i övrigt känner jag mig väldigt ogravid. Håll tummarna att det finns ett hjärta som slår där inne och att den har rätt storlek.


    Vilken vecka är du i? Gjorde ett vul v 7 då jag kände precis som du. Ingen fara.
  • Mjbo
    Sommarhopp skrev 2018-10-29 10:24:28 följande:

    Imorgon är det dags för mitt första vul den här graviditeten. Så nervös eftersom jag inte har några direkta symptom alls. Jag är hungrigare än vanligt och behöver kissa en gång på natten vilket jag aldrig gjort annars, men i övrigt känner jag mig väldigt ogravid. Håll tummarna att det finns ett hjärta som slår där inne och att den har rätt storlek.


    Håller tummarna för dig! Vilken vecka är du i ? :)
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-10-29 08:23:26 följande:
    Hej vännen, jag hoppas verkligen det går bra idag! jag vet att jag har sagt det innan men ta inte ut något i förskott - försök vara neutral så du inte går och bryter ihop totalt innan du faktiskt VET hur lilla pyret mår.

    Det är ju spökveckorna nu, och vi är många som haft bruna flytningar och mycket ont i magen där det gått bra - så jag tror och hoppas att så är fallet även för dig.

    Stor kramHjärta
    Tack snälla för dina tanka och dina ord. Så himla nervös. Förbereder mig på det värsta, men ändå inte. Jag vill bara spola fram tiden. Men snart så. Jag återkommer när jag har varit där.
    Hoppas du har haft en bra helg, och får en fantastisk måndag! 
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF