• Äldre 12 Sep 18:34
    225404 visningar
    3525 svar
    3525
    225404

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Äldre 29 Oct 11:13
    Mjbo skrev 2018-10-29 10:53:09 följande:

    Tack snälla för dina tanka och dina ord. Så himla nervös. Förbereder mig på det värsta, men ändå inte. Jag vill bara spola fram tiden. Men snart så. Jag återkommer när jag har varit där.

    Hoppas du har haft en bra helg, och får en fantastisk måndag! 


    Fy jag lider med dig :( När ska du dit? Alla styrke kramar till er och hoppas att ni går därifrån lyckliga <3
  • Äldre 29 Oct 11:17
    Mjbo skrev 2018-10-28 14:14:30 följande:

    Önskar oxå det. Men det krävs ju sååå mycket tid , psyke och ork, och även pengar i vissa fall..

    Jag har tid imorgon för ul kl 13.30. Ringde in i fredags pga mina smärtor i magen som går och kommer. Nu va de dock ett par dagar sedan jag kände några smärtor, snart en vecka..

    De bruna flygningarna har avtagit nu, och nu är det i vanlig färg igen, känns skönt, men oroande ändå såklart över hela situationen.

    Men som sagt har en tid imorgon kl 13.30 Så jag väntar till dess men börjar sakta men säkert intala mig själv att det kommer visa det värsta tyvärr. Jag har inte oddsen på min sida om man säger så :(


    Nu såg jag tiden! Håller allt som går!

    Vad är det för smärtor du har? Jag har haft ilinigar och hugg nu i vecka ca, till & från. Obehagligt faktiskt. Häromdagen nös jag så att det hände nått med ligamenten tror jag.... fick sjukt ont en stund efteråt. Huggen och ilningarna har varit borta någon dag men i dag kom de tillbaka....
  • Äldre 29 Oct 11:43
    Mjbo skrev 2018-10-28 16:49:29 följande:

    Tack fina ni <3 absolut, jag hör av mig imorron efter jag vart in. Stor kram till dess, och tack för att ni finns allihopa <3


    Tänker på dig idag och ber för dig. Kram
  • Äldre 29 Oct 11:53
    Ellencassandra skrev 2018-10-29 10:11:13 följande:

    Så direkt när jag börja jobba igen så kom ganska mycket bruna flytningar. Nu har de börjat bli beige i färgen. Men min barnmorska ringde upp mig idag och lugnade mig. Kändes skönt å äntligen få prata med henne. Ska dit på onsdag för första besök!


    Kan du inte sjukskriva dig? Låter som att du behöver vila. Vad gör du på jobbet?
    Sommarhopp skrev 2018-10-29 10:24:28 följande:

    Imorgon är det dags för mitt första vul den här graviditeten. Så nervös eftersom jag inte har några direkta symptom alls. Jag är hungrigare än vanligt och behöver kissa en gång på natten vilket jag aldrig gjort annars, men i övrigt känner jag mig väldigt ogravid. Håll tummarna att det finns ett hjärta som slår där inne och att den har rätt storlek.


    Hoppas allt går bra idag. Ber för dig. Stor kram
  • Äldre 29 Oct 12:03
    Seb81 skrev 2018-10-29 11:17:11 följande:

    Nu såg jag tiden! Håller allt som går!

    Vad är det för smärtor du har? Jag har haft ilinigar och hugg nu i vecka ca, till & från. Obehagligt faktiskt. Häromdagen nös jag så att det hände nått med ligamenten tror jag.... fick sjukt ont en stund efteråt. Huggen och ilningarna har varit borta någon dag men i dag kom de tillbaka....


    Ja, de som du beskriver känner jag oxå till och från, det är nog ligamenten som drar om ja förstått de rätt, så det är nog ingen fara.

    Nös i morse senast och kände samma. Eller när man vänder sig snabbt om i sängen kan de bli så för mig oxå :)

    De smärtorna jag hade för en vecka sen var riktigt intensiva, låg i fosterställning i sängen vaken nattetid och trodde jag skulle explodera. Så de va något annat, ingen aning om vad det var.

    Tack för tummarna! Jag hör av mig i gruppen när det är klart. Sååå nervös :(
  • Äldre 29 Oct 12:43
    Mjbo skrev 2018-10-29 12:03:53 följande:

    Ja, de som du beskriver känner jag oxå till och från, det är nog ligamenten som drar om ja förstått de rätt, så det är nog ingen fara.

    Nös i morse senast och kände samma. Eller när man vänder sig snabbt om i sängen kan de bli så för mig oxå :)

    De smärtorna jag hade för en vecka sen var riktigt intensiva, låg i fosterställning i sängen vaken nattetid och trodde jag skulle explodera. Så de va något annat, ingen aning om vad det var.

    Tack för tummarna! Jag hör av mig i gruppen när det är klart. Sååå nervös :(


    Ja men precis, så får jag med... när jag vänder mig. Ja ok, fy... förhoppningsvis så var det bara tarmarna! Jag är ocå nervös eftersom många av mina symtom har försvunnit. Brösten är fortfarande ömma och stora. Men det är typ det enda.

    Jag tänker massa goda tankar till er! Vi hörs sen! Kram
  • Äldre 29 Oct 13:19
    anina skrev 2018-10-29 11:53:57 följande:

    Kan du inte sjukskriva dig? Låter som att du behöver vila. Vad gör du på jobbet?Hoppas allt går bra idag. Ber för dig. Stor kram


    Pratade med bm om det men hon sa att det är ovanligt att man sjukskriver så tidigt i graviditeten. Men ska prata lite mer med dom på onsdag. Nu har iallafall det avtagit än så länge. Men har haft molvärk till å från sen förra onsdagen.. hoppas det e för att det växer å har sig :p

    Jag jobbar inom hemtjänst så det är rätt tungt.. städningar, tvätt, handling, påklädning å hygien osv.. prata med min samordnare idag å slapp iaf en tant vars hiss är under reparation så man har fått gå upp 5 våningar tre ggr om dagen å ibland med matkassar osv så det har varit så jobbigt :(

    Tack för stöd å stor kram tillbaka <3
  • Äldre 29 Oct 13:20
    Seb81 skrev 2018-10-29 12:43:30 följande:

    Ja men precis, så får jag med... när jag vänder mig. Ja ok, fy... förhoppningsvis så var det bara tarmarna! Jag är ocå nervös eftersom många av mina symtom har försvunnit. Brösten är fortfarande ömma och stora. Men det är typ det enda.

    Jag tänker massa goda tankar till er! Vi hörs sen! Kram


    Mina symtom är oxå HELT borta. Inte ett ända kvar sedan ca en vecka tillbaka.. Så läskigt... förutom mina stora bröst, men dom gör inte ont alls längre, bara stora som hus... ;)

    Jag håller tummarna för oss båda två att det inte gör nått att man tappar symptomen..

    Jag sitter i väntrummet nu hos gyn. Håll tummarna! Vet inte hur man ska kunna överleva om den lille inte lever, orkar inte med det ännu en gång:( :(
  • Äldre 29 Oct 13:34
    Mjbo skrev 2018-10-29 13:20:31 följande:

    Mina symtom är oxå HELT borta. Inte ett ända kvar sedan ca en vecka tillbaka.. Så läskigt... förutom mina stora bröst, men dom gör inte ont alls längre, bara stora som hus... ;)

    Jag håller tummarna för oss båda två att det inte gör nått att man tappar symptomen..

    Jag sitter i väntrummet nu hos gyn. Håll tummarna! Vet inte hur man ska kunna överleva om den lille inte lever, orkar inte med det ännu en gång:( :(


    Åh hoppas så att det ska se bra ut nu!!! Vi finns här <3
  • Äldre 29 Oct 14:36
    Ellencassandra skrev 2018-10-29 13:34:26 följande:

    Åh hoppas så att det ska se bra ut nu!!! Vi finns här <3


    Hoppas på medvind ifrån mitt håll också! <3
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF