• Äldre 12 Sep 18:34
    225394 visningar
    3525 svar
    3525
    225394

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Äldre 29 Oct 17:42
    anina skrev 2018-10-29 16:41:44 följande:

    Hoppas inte du tar detta fel. Du har ju mått väldigt dåligt pga mycket oro (vilket är förståeligt). Kan du få träffa nån kurator emellanåt?

    Sååå skönt att allt gick bra idag. :)


    Jag har ingen kurator. Dom frågade mig i samband med att jag fick reda på att jag inte kommer att kunna bli gravid naturlig väg. Men inget som nämnts efter detta. Jag tackade då nej, insåg nog inte riktigt vilken resa detta skulle bli, och nu i efterhand önskar jag att jag hade tagit emot den hjälpen då. Tror det hade varit bra.

    Går du och pratar med någon?
  • Äldre 29 Oct 17:52
    Mjbo skrev 2018-10-29 16:34:31 följande:

    Alltså älskade ni!Tack snälla snälla för att ni tänker på mig. Började nästan gråta när ja loggade in och läste allt.. ni är underbara!!

    Och, ultraljudet gick BRA!! låg där och höll på att dö när hon skulle undersöka mig. Men där låg vår lille bebis (som det för första gången faktiskt syntes att det var) och sprattlade och viftade med armarna. OJ vad jag grät av lycka. Den va 3 cm lång och alldeles perfekt.. jag är såå lycklig!!

    Tack snälla älskade ni igen för alla lyckönskningar och tankar. Ni vet inte hur mycket det betyder!


    Så underbart att höra!
  • Äldre 29 Oct 17:55
    Mjbo skrev 2018-10-29 17:42:02 följande:

    Jag har ingen kurator. Dom frågade mig i samband med att jag fick reda på att jag inte kommer att kunna bli gravid naturlig väg. Men inget som nämnts efter detta. Jag tackade då nej, insåg nog inte riktigt vilken resa detta skulle bli, och nu i efterhand önskar jag att jag hade tagit emot den hjälpen då. Tror det hade varit bra.

    Går du och pratar med någon?


    Ja i.o.m med min graviditetsdepression så gör jag det. Går via psyk. Och psykologen på mvc skulle höra av sig i dec och kolla hur jag mådde. Hon var jättegullig och sa att jag alltid var välkommen dit med tankar och funderingar.

    Gick ett par gånger och pratade om barnlösheten för nåt år sen. När läkaren berättade att vi behövde ivf och kunde få kurator så var jag bara glad att vi skulle få hjälp. Man anade inte hur jobbig resan skulle bli.

    Kram
  • Äldre 29 Oct 17:55
    Mjbo skrev 2018-10-29 17:38:57 följande:

    9+5 idag, inte ett enda symtom men gravid som bara den ;)


    Myyys!! Jag såg min myra senast i v 9+1, men då såg man en mini människa men små korta armar och ben, ett huvud som var mer runt... dock kunde jag inte se om den rörde på sig. Men hjärtat slog ju! Men nu antar jag att myra härjar vilt där inne, ber till gud att den gör det!! 2 v kvar till kub, längtar ihjäl mig!
  • Äldre 29 Oct 18:17
    anina skrev 2018-10-29 17:55:49 följande:

    Ja i.o.m med min graviditetsdepression så gör jag det. Går via psyk. Och psykologen på mvc skulle höra av sig i dec och kolla hur jag mådde. Hon var jättegullig och sa att jag alltid var välkommen dit med tankar och funderingar.

    Gick ett par gånger och pratade om barnlösheten för nåt år sen. När läkaren berättade att vi behövde ivf och kunde få kurator så var jag bara glad att vi skulle få hjälp. Man anade inte hur jobbig resan skulle bli.

    Kram


    Va skönt att du har någon att vända dig till som du verkar gilla. Det betyder ju så mycket i svåra och jobbiga stunder.

    Nej samma för mig, anade inte heller hur jobbigt det faktiskt skulle bli, och märkte inte heller hur dåligt jag mådde förens man faktiskt va i botten, och i efterhand. Men, nu förhoppningsvis ska jag få må bra och vara glad ett tag framöver.

    Och det är jätte bra att du tar emot hjälpen du får, starkt och modigt av dig!

    Kram till dig!! <3
  • Äldre 29 Oct 18:19
    Seb81 skrev 2018-10-29 17:55:52 följande:

    Myyys!! Jag såg min myra senast i v 9+1, men då såg man en mini människa men små korta armar och ben, ett huvud som var mer runt... dock kunde jag inte se om den rörde på sig. Men hjärtat slog ju! Men nu antar jag att myra härjar vilt där inne, ber till gud att den gör det!! 2 v kvar till kub, längtar ihjäl mig!


    Ja visst va det gulligt, helt underbart när man faktiskt såg att det var en liten bebis, innan har det mest varit en klump eller skugga, men nu såg man verkligen att det var en bebis, så himla häftigt.

    Ja, när du har kub kommer du garanterat få se den röra sig där inne och vifta med ärmar och ben, det var en helt underbar syn!

    Kraaam
  • Äldre 29 Oct 20:04
    Mjbo skrev 2018-10-29 16:34:31 följande:

    Alltså älskade ni!Tack snälla snälla för att ni tänker på mig. Började nästan gråta när ja loggade in och läste allt.. ni är underbara!!

    Och, ultraljudet gick BRA!! låg där och höll på att dö när hon skulle undersöka mig. Men där låg vår lille bebis (som det för första gången faktiskt syntes att det var) och sprattlade och viftade med armarna. OJ vad jag grät av lycka. Den va 3 cm lång och alldeles perfekt.. jag är såå lycklig!!

    Tack snälla älskade ni igen för alla lyckönskningar och tankar. Ni vet inte hur mycket det betyder!


    Så underbart att höra! Jag skriver inte så mycket här, men läser desto mer, och har precis som många andra tänkt mycket på hur det har gått för dig idag. Njut nu så mycket du bara kan!
  • Äldre 30 Oct 08:17
    Sommarhopp skrev 2018-10-29 20:04:54 följande:
    Så underbart att höra! Jag skriver inte så mycket här, men läser desto mer, och har precis som många andra tänkt mycket på hur det har gått för dig idag. Njut nu så mycket du bara kan!
    Tack snälla! :) Ja absolut, nu ska jag njuta! Fick med mig en fin bild hem oxå. Helt otroligt att den bara är 3 cm lång men ändå kan sprattla och vifta på armar och ben.. Sjukt! :) 

    Hur mår du? 
  • Äldre 30 Oct 08:34
    Mjbo skrev 2018-10-30 08:17:13 följande:

    Tack snälla! :) Ja absolut, nu ska jag njuta! Fick med mig en fin bild hem oxå. Helt otroligt att den bara är 3 cm lång men ändå kan sprattla och vifta på armar och ben.. Sjukt! :) 

    Hur mår du? 


    Jag mår fysiskt alldeles för bra, psykiskt väldigt nervös. Sitter i bilen på väg till ultraljud nu. V 6+6. Hoppas så på att få se ett litet embryo i helt rätt storlek, och ett hjärta som slår. Vet inte om jag orkar gå igenom det här ytterligare en gång om det visar sig att det skullevara ett MA den här gången också.
  • Äldre 30 Oct 09:00
    Sommarhopp skrev 2018-10-30 08:34:34 följande:
    Jag mår fysiskt alldeles för bra, psykiskt väldigt nervös. Sitter i bilen på väg till ultraljud nu. V 6+6. Hoppas så på att få se ett litet embryo i helt rätt storlek, och ett hjärta som slår. Vet inte om jag orkar gå igenom det här ytterligare en gång om det visar sig att det skullevara ett MA den här gången också.

    Åh, jag känner med dig..
    För att lugna dig lite så tyckte jag oxå att jag mår alldeles för bra, inga symptom kvar alls. Men, fick igår som sagt se en liten knodd med rörelse och hjärta. Så, att inte ha symptom behöver inte betyda något dåligt..

    Jag håller alla mina tummar för dig idag <3  

Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF