• jaktenpaflow

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-10-31 09:31:07 följande:
    Måste bara få kommentera där angående sex. Jag har inte heller vågat mig på det sedan insättningen, alls.. Så det var ett par månader sedan nu.. Men å andra sidan är jag så trött på kvällarna så hade inte orkat ändå. Plus att jag inte alls har fokus på det om ja ska va ärlig.... Så du är inte ensam om att låta din man vänta ;) 
    ja vi hade nog haft det om jag hade fått må åtminstone ok på kvällarna - men icke.. sen tror jag inte att det skapar ett missfall att ha sex - men börjar jag blöda så leder det till så mkt oro hos mig som jag inte orkar med just nu heller. men dagen då vi har sex kommer ju (snart hoppas min man haha!) Flört
    hoppas andra trimestern blir en dans på rosor{#emotions_dlg.flower}! idag är det äntligen dags för ultraljud och NIPT! ska bli spännande - blir ju första gången mannen får se vår lilla alien Skrattande
  • Inalina
    BaKu skrev 2018-10-31 19:11:43 följande:
    När vi var på semester i ungefär vecka 18 så köpte vi första plagget. En body med det lokala fotbollslaget blev det. Mannen är fotbollsnörd och vi har anknytning till staden så passade bra. Efter det kändes det lättare att handla. Men har inte köpt kläder än... Har ärvt massor, men ska köpa lite eget så snart jag slutat jobba. Nu orkar jag inte efter jobbet.
    haha det kommer nog bli första plagget för oss också - en Realtröja om jag känner maken rätt Flört och en fotboll blir nog första 'leksaken' vare sig bebisen vill eller inte.... vilken vecka är du i nu?? måste ju närma sig med stormsteg! ska bebisen komma i januari?? kram!
  • Ellencassandra
    anina skrev 2018-10-31 21:23:25 följande:

    Vad skönt att du fick en gullig barnmorska. :) och att du har bokat ett ultraljud. Kanon att du fick en extra tid senare också. Vissa är väldigt förstående.

    Du måste höra av dig när du har varit där imorgon. :) frågade du om sjukskrivning?


    Ja det var väldigt skönt. Men idag e jag så nervös inför ultraljudet. Ska inte va där förrän 17.30 så är ett tag kvar :/ lång väntan..

    nä jag gjorde aldrig det. Var så mycket prat om annat så glömde faktiskt bort det!
  • Ellencassandra
    Mjbo skrev 2018-10-31 21:53:01 följande:

    Va skönt att du fick en sån förstålig bm, det är ju guld värt. Vi har precis fått hem tiderna för kub ultraljudet och rul. Så spännande! Kub är den 21/11, så om 3 veckor. Blodproverna tog jag i måndags :)

    Hör av dig imorgon efter ul! kram!


    Åh va roligt å få hem tiderna för det :D bara 20 dagar kvar då ;) jag fyller år den 20e och ska om allt går bra vara runt v 13 så hoppas jag får göra kub däromkring också. Mamma fyller år dagen innan så hade varit helt perfekt å få avslöja graviditeten för henne då.. :)
  • Seb81
    Mjbo skrev 2018-10-31 21:53:01 följande:

    Va skönt att du fick en sån förstålig bm, det är ju guld värt. Vi har precis fått hem tiderna för kub ultraljudet och rul. Så spännande! Kub är den 21/11, så om 3 veckor. Blodproverna tog jag i måndags :)

    Hör av dig imorgon efter ul! kram!


    Hur är det med dina symtom? Har du fortfarande inga? Alltså jag är sjukt nojjig.... har ju inga lvar jag heller förutom brösten. Vad sa bm till dig? Vart ringde du när du fick vul? Det är ju säkert ingen fara men jag mår på riktigt dåligt! :(
  • jaktenpaflow

    Hej alla underbara starka människor! Kul att se att det är en sån aktivitet i tråden och att nästan alla är kvar!:)) Nu är jag tillbaka efter en lång och välbehövlig paus... Behövde låta mig själv bara släppa allt ett tag och bara fokusera på mig sjölv, nuet och min familj. Hitta glädjen igen och få lite perspektiv. Jag har inte ens varit inne och läst så gissa om jag hade en hel del att ta igen haha! Det tog ett par timmar:) Kul att många börjar närma sig KUB så spännande!! Vi gjorde NIPT innan vi åkte utomlands en månad och inga avvikelser:) Vi har även svar på vilket kön det är men vi väntar till RUL. Är i v.16 nu och tiden går såå fort! Har sakta men säkert börjat tillåta mig själv att glädjas åt att det faktiskt är en bebis i min mage! Tror även att jag börjat känna en del fladder:) Fubderar på att köpa en doppler hehe... vad tror ni om det? Bidrar det till mer stress? Så kul att vara tillbaka i detta härliga gäng! Kanske dags för en hemlig FB grupp snart?:) kramar till er alla!!!

  • anina
    jaktenpaflow skrev 2018-11-01 10:13:54 följande:

    Hej alla underbara starka människor! Kul att se att det är en sån aktivitet i tråden och att nästan alla är kvar!:)) Nu är jag tillbaka efter en lång och välbehövlig paus... Behövde låta mig själv bara släppa allt ett tag och bara fokusera på mig sjölv, nuet och min familj. Hitta glädjen igen och få lite perspektiv. Jag har inte ens varit inne och läst så gissa om jag hade en hel del att ta igen haha! Det tog ett par timmar:) Kul att många börjar närma sig KUB så spännande!! Vi gjorde NIPT innan vi åkte utomlands en månad och inga avvikelser:) Vi har även svar på vilket kön det är men vi väntar till RUL. Är i v.16 nu och tiden går såå fort! Har sakta men säkert börjat tillåta mig själv att glädjas åt att det faktiskt är en bebis i min mage! Tror även att jag börjat känna en del fladder:) Fubderar på att köpa en doppler hehe... vad tror ni om det? Bidrar det till mer stress? Så kul att vara tillbaka i detta härliga gäng! Kanske dags för en hemlig FB grupp snart?:) kramar till er alla!!!


    Hej.

    Välkommen tillbaka. :) får man fråga vart du har varit?

    Började bli lite orolig för dig så skönt att höra att allt är bra. :) har du mått bra under tiden? Grattis till ditt resultat på nipt också. :)

    Jag frågade bm om en sån doppler och hon rekommenderar inte det. Hon sa att det är lite strålning som barnet får varje gång.

    stor kram
  • Mjbo
    Seb81 skrev 2018-11-01 09:04:45 följande:

    Hur är det med dina symtom? Har du fortfarande inga? Alltså jag är sjukt nojjig.... har ju inga lvar jag heller förutom brösten. Vad sa bm till dig? Vart ringde du när du fick vul? Det är ju säkert ingen fara men jag mår på riktigt dåligt! :(


    Mina symptom är fortfarande borta. Lite trött på kvällarna bara, men vem är inte det på hösten när mörkret är här dygnen runt i princip.. min bröst gör inte ens ont längre dom är bara stora, inte de minsta ont. Kan sova på mage utan problem.

    Jag förstår din oro, men det behöver iallafall inte betyda nånting dåligt har jag märkt. Jag ska försöka njuta av att jag faktiskt mår riktigt bra, istället för att längta efter illamående ;)

    Stor kram till dig!
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-11-01 08:46:01 följande:

    Åh va roligt å få hem tiderna för det :D bara 20 dagar kvar då ;) jag fyller år den 20e och ska om allt går bra vara runt v 13 så hoppas jag får göra kub däromkring också. Mamma fyller år dagen innan så hade varit helt perfekt å få avslöja graviditeten för henne då.. :)


    Åh va roligt, vilken present det skulle bli ;) jag kommer göra kub ultraljudet när jag är i 13+0 :)

    Hoppas du får en tid så du kan meddela graviditeten på födelsedagen, hade ju vart en dröm :) det går inte annars att boka ett provat innan? Om du skulle få det efter?
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-11-01 08:39:14 följande:

    ja vi hade nog haft det om jag hade fått må åtminstone ok på kvällarna - men icke.. sen tror jag inte att det skapar ett missfall att ha sex - men börjar jag blöda så leder det till så mkt oro hos mig som jag inte orkar med just nu heller. men dagen då vi har sex kommer ju (snart hoppas min man haha!) 

    hoppas andra trimestern blir en dans på rosor! idag är det äntligen dags för ultraljud och NIPT! ska bli spännande - blir ju första gången mannen får se vår lilla alien 


    Hur har det gått idag?? :) och vad sa mannen som äntligen fick se den lille? :)
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF