• jaktenpaflow

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Kumminsilver
    jaktenpaflow skrev 2018-11-06 11:08:50 följande:
    Vad kul att se dig här!! Välkommen! Här är vi gravida och allt är bra tills motsatsen är bevisad:) Försöker vi tänka men inte så lätt alla gånger med tanke på allas resa. Men så skönt att få pepp och stöd från gruppen och mer förståelse än vad man ofta kan få från sin omgivning eller andra BF grupper. Hur mår du?:)
    Tack så mycket! Nej det är ju inte så lätt, men det är härligt att kunna snacka lite med andra i liknande situation. Jag mår bra, fast just idag har jag varit helt otroligt trött. Sov 8 timmar i natt men somnade ändå nästan sittandes upp vid lunchtid så jag gick och la mig och stensov i 3 timmar (och hade kunnat sova mer). Vet inte om det ens kan bero på graviditeten så här tidigt. Kanske är det hormonerna jag tar! Hur går det för dig? :)
  • Kumminsilver
    Inalina skrev 2018-11-06 14:02:44 följande:
    Hej! Å grattis till plus! Kul med ny person i gruppen! (känner ju igen dig från ivf-gruppen såklart :)!

    dina känslor verkar vara exakt där vi alla andra var precis i början, självklart jätteglad men också orolig med mf i bagaget. vi tycker det är klokt att hellre vara 'glad i onödan' här än att gå och våndas och vara superorolig hela tiden för allt som kan hända. men det är ofta lättare sagt än gjort också :) några symptom ännu? körde du FET i naturlig cykel?
    Hej! Tack så jättemycket! Ja, jag vet ju inte hur det kommer gå men vill ändå kunna slappna av och njuta. Det är inte kul att gå runt som ett nervöst vrak hela tiden. Som du säger, lättare sagt än gjort förstås, men försöker i alla fall :) Jag har känt en lite "full" känsla i livmoderområdet och lätt molvärk till och från de senaste dagarna. Även lite dovt illamående stundtals. Idag har jag dock inte känt något särskilt förutom en extrem trötthet, men vet inte om det kan bero på graviditeten. Nej vi körde på med medicinerad. Eftersom jag har lite oregelbundna cykler tyckte läkaren det var bäst. Så nu är det tänkt att ska jag ta hormoner till v.12. Hur går det för dig då? Hur långt gången är du nu? :)
  • Mjbo

    Hej allihopa :) vi börjar bli ett gäng här inne nu :D så kul att det dyker upp mer folk man känner igen från ivf gruppen oxå, ännu fler som lyckats, vi är alla superhjältar <3

    Idag har jag varit på ett ul på privatklinik som jag bokade för länge sedan... bokade detta då i ca v 7 pga jag går in i vecka 12 imorgon. Kände då när jag bokade detta att det här var min stora milstolpe. Att komma ändå hit. Och idag var dagen här.

    Lilla räkan i magen var fortfarande perfekt och sprattlade för glatta livet där inne. Så roligt att se. Helt otroligt att man kommit såhär långt, och vi börjar sakta men säkert våga tro på att detta kanske kommer gå vägen <3

  • Kumminsilver
    Mjbo skrev 2018-11-06 17:44:01 följande:

    Hej allihopa :) vi börjar bli ett gäng här inne nu :D så kul att det dyker upp mer folk man känner igen från ivf gruppen oxå, ännu fler som lyckats, vi är alla superhjältar <3

    Idag har jag varit på ett ul på privatklinik som jag bokade för länge sedan... bokade detta då i ca v 7 pga jag går in i vecka 12 imorgon. Kände då när jag bokade detta att det här var min stora milstolpe. Att komma ändå hit. Och idag var dagen här.

    Lilla räkan i magen var fortfarande perfekt och sprattlade för glatta livet där inne. Så roligt att se. Helt otroligt att man kommit såhär långt, och vi börjar sakta men säkert våga tro på att detta kanske kommer gå vägen <3


    Åh grattis! Vad härligt att allt såg bra ut. Hoppas att det fortsätter så för oss alla! 
  • jaktenpaflow
    Kumminsilver skrev 2018-11-06 16:50:07 följande:

    Tack så mycket! Nej det är ju inte så lätt, men det är härligt att kunna snacka lite med andra i liknande situation. Jag mår bra, fast just idag har jag varit helt otroligt trött. Sov 8 timmar i natt men somnade ändå nästan sittandes upp vid lunchtid så jag gick och la mig och stensov i 3 timmar (och hade kunnat sova mer). Vet inte om det ens kan bero på graviditeten så här tidigt. Kanske är det hormonerna jag tar! Hur går det för dig? :)


    Ja det är det verklugen:) Vilken vecka är du i nu? Vad tar du för hormoner? Jo för mig rullar det på, tycker tiden går så himla fort! V 17 nu och RUL om 3 veckor! :o
  • jaktenpaflow
    Mjbo skrev 2018-11-06 17:44:01 följande:

    Hej allihopa :) vi börjar bli ett gäng här inne nu :D så kul att det dyker upp mer folk man känner igen från ivf gruppen oxå, ännu fler som lyckats, vi är alla superhjältar <3

    Idag har jag varit på ett ul på privatklinik som jag bokade för länge sedan... bokade detta då i ca v 7 pga jag går in i vecka 12 imorgon. Kände då när jag bokade detta att det här var min stora milstolpe. Att komma ändå hit. Och idag var dagen här.

    Lilla räkan i magen var fortfarande perfekt och sprattlade för glatta livet där inne. Så roligt att se. Helt otroligt att man kommit såhär långt, och vi börjar sakta men säkert våga tro på att detta kanske kommer gå vägen <3


    Ja så otroligt kul att det hela tiden fylls på med folk man följ så länge och man vet vilken kamp det varit! Stort grattis till din milstolpe och vad kul att den rörde sig så mycket!! <3 Så underbart att veckorna går och i allas magar växer små bebisar:) Gjorde du KUB också eller var det bara ett vanligt UL?
  • Mjbo
    jaktenpaflow skrev 2018-11-06 22:45:04 följande:

    Ja så otroligt kul att det hela tiden fylls på med folk man följ så länge och man vet vilken kamp det varit! Stort grattis till din milstolpe och vad kul att den rörde sig så mycket!! <3 Så underbart att veckorna går och i allas magar växer små bebisar:) Gjorde du KUB också eller var det bara ett vanligt UL?


    Nej detta va ett vanligt besök hos privatklinik som jag bokade i början på graviditeten, kub har vi inte fören om typ 3 veckor.. Så det blir nästa stopp! :)

    Hur mår du nu? Börjar du få en bebismage?
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-11-07 07:19:18 följande:

    Nu har jag äntligen fått tid för kub :) den 23e nov! Det blir två långa veckor dit.. men men :) längtar å hoppas att allt ska se bra ut!


    ååh va kul! Fick du tid för RUL samtidigt :D? 
  • Ellencassandra
    Mjbo skrev 2018-11-07 09:12:30 följande:

    ååh va kul! Fick du tid för RUL samtidigt :D? 


    Jaa! :) den 7 januari! Var inte beredd på å få hem den också så kändes så konstigt. Tänk om man når dit!

    Vilken tid fick du för RUL? :)
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF