• jaktenpaflow

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Seb81

    Nu har vi fått veta nipt testet!

    Allt såg bra ut & HAN verkar vara en frisk liten pojke! Nu hoppas jag att allt ser bra ut på tisdag, att hjärtat slår!! Detta blir min 4:e pojke haha. Lilla myran är redan så älskad! <3

  • askyfullofstars
    Mjbo skrev 2018-11-05 21:39:51 följande:

    .

    Vad händer med ens sgi om företaget man arbetar på, och har fast tjänst hos sedan många år, går i konkurs innan man gått hem på mammaledigheten? :) säg mellan 7 - bara 1 månader innan?:)

    Jag hade denna diskussion med min väninna igår så va passande att du skrev att man fick ställa frågor :D vi va inte riktig överens nämligen om svaret så ser fram emot ditt svar ;)


    Blir du arbetslös måste du givetvis skydda din SGI (behålla din sgi) och skriva in dig på AF som arbetssökande första arbetslösa dagen. Vad sa du och din kompis? Sedan skyddas SGI genom att ha barn under 1 år också :)
  • gammelpysen
    Seb81 skrev 2018-11-07 19:03:09 följande:

    Nu har vi fått veta nipt testet!

    Allt såg bra ut & HAN verkar vara en frisk liten pojke! Nu hoppas jag att allt ser bra ut på tisdag, att hjärtat slår!! Detta blir min 4:e pojke haha. Lilla myran är redan så älskad! <3


    Grattis blir ju lite nyfiken på att veta själv nu...
  • Mjbo
    askyfullofstars skrev 2018-11-07 19:09:07 följande:

    Blir du arbetslös måste du givetvis skydda din SGI (behålla din sgi) och skriva in dig på AF som arbetssökande första arbetslösa dagen. Vad sa du och din kompis? Sedan skyddas SGI genom att ha barn under 1 år också :)


    Absolut , men har man sgi utefter sin månadslön man hade som fast anställd då innan de gick u konkurs, eller blir sgin uträknad utefter att man är arbetslös?
  • Mjbo
    Seb81 skrev 2018-11-07 19:03:09 följande:

    Nu har vi fått veta nipt testet!

    Allt såg bra ut & HAN verkar vara en frisk liten pojke! Nu hoppas jag att allt ser bra ut på tisdag, att hjärtat slår!! Detta blir min 4:e pojke haha. Lilla myran är redan så älskad! <3


    Åh! Stoort grattis! Så skönt att fått svaren och att allt såg bra ut. Så roligt. Nu kan ni börja diskutera namn och sånt. Så mysigt!!
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-11-07 16:16:35 följande:

    haha ja jag är i v 12, men räknar fortfarande enligt min klinik och inte min gyn - så går i i v 13 på fredag ;) de skulle ringa mig med provsvaren och då frågar de även om jag vill veta könet eller inte... så jag får väl bestämma mig på stående fot haha! nu är jag inne på att ta reda på det igen... 

    har du inga symptom längre eller kommer de ibland? mår fortfarande inte särskilt bra här, även om det såklart är bättre. 

    vi tänkte också berätta för folk i v 12 men vi kommer berätta efter nästa ul den 15:e och när vi fått svar på NIPT istället så är i v 14 då. 


    Okej, du kör på de gamla, lika bra de kanske.. ivf kliniken borde ju veta bäst ;)

    Åh Jag skulle inte kunna hålla mig! Så nyfiken, plus att jag gillar att planera. Vill gärna ha ett namn klart och lite personliga saker. Ska renovera om ett rum till den lilla, så vill gärna veta åt vilket håll man ska gå, även om jag inte kommer ha helt rosa eller blått dock...

    Har du bokat ul själv eller är det något som ingår? :) vem är den första du kommer berätta för? :)
  • askyfullofstars
    Mjbo skrev 2018-11-07 19:23:59 följande:

    Absolut , men har man sgi utefter sin månadslön man hade som fast anställd då innan de gick u konkurs, eller blir sgin uträknad utefter att man är arbetslös?


    Du skyddar din SGI du hade som anställd! :) Jag har många arbetslösa som skyddat en tidigare SGI flera år tillbaka men då gäller det att man är vaksam så man inte tappar en dag för då nollas SGI.
  • jaktenpaflow
    Kumminsilver skrev 2018-11-07 10:11:28 följande:

    Är bara i v.4 så det är väldigt tidigt än och till skillnad från dig tycker jag tiden går otroligt sakta haha! Jag tar progesteron och östrogen. Sen tar jag även prednison. Men v.17, då är du nästan halvvägs nu ju! Hur känns det? 


    Tyckte också att de första veckorna fram till första ultraljudet gick sjukt långsamt! Sen bara rullade det på:) Oj vad mycket olika grejer,hur kommer det sig? Vad är prednison? Ja jag vet!:)) Känns underbart!! Vill bara ha RUL överstökat då tror jag verkligen att jag bara kan njuta av att vara gravid. Längtar tills jag känner rörelser varje dag och ordentligt, så himla underbart! Har känt lite fladder än så länge så hoppas det kommer mer snart! Har ni berättat för någon än?
  • jaktenpaflow
    Seb81 skrev 2018-11-07 19:03:09 följande:

    Nu har vi fått veta nipt testet!

    Allt såg bra ut & HAN verkar vara en frisk liten pojke! Nu hoppas jag att allt ser bra ut på tisdag, att hjärtat slår!! Detta blir min 4:e pojke haha. Lilla myran är redan så älskad! <3


    Men åhhh underbart!!! Stort grattis till er!!<3 Hur känner du dig?
  • Inalina

    Hej fina ni,

    Nu kommer ett sånt där lite jobbigt inlägg.. igår kväll när jag kissade började det rinna blod och det kom även blod på pappret när jag torkade mig. När jag var på toa en gång till senare var det samma sak, det droppade i toaletten som vid mens ungefär. I morse samma sak. Är i v 12-13 och såg det lilla livet på ultraljud förra veckan då allt såg bra ut men detta är ju absolut inte normalt. :(

    Har inte ont i magen men ligger ju o känner efter på helspänn och har mailat min klinik som alltid är fullbokad men hoppas kunna komma in där ändå idag. Så här ska det ju inte behöva vara :( någon som vet någon som haft likadant och som det gått bra för? Är inte i upplösningstillstånd utan vill ta reda på fakta först men oron skaver såklart.

    Kram på er och hoppas ni och era små mår bra!! <3

Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF