• jaktenpaflow

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Seb81

    [quote=79198405][quote-nick]Inalina skrev 2018-11-08 08:34:09 följande:[/quote-nick]tack för stöd och uppmuntrande ord.  jag vet ju att du blödit till och från också, förra gången jag fick en liten blödning var det bara 1 gång och när jag torkade mig kom lite färskt blod som sedan blev brunt i ett par dagar. Denna gången är det mkt mer och det ser liksom ut som mens. vågar knappt gå på toa nu då jag är så rädd att det ska komma klumpar eller börja störtblöda men ja som du säger - livmodern växer ju - griper i varenda halmstrå och har inte ont i magen (ännu). Fick en tid i eftermiddag. 

    Bebisen mådde bra i torsdags för en vecka sedan - förstår inte vad som skulle kunna ha hänt sedan dess, jag har tagit det lugnt och inte kört slut på mig själv. kram[/

    Hur gick det vännen?

  • Seb81
    Seb81 skrev 2018-11-08 14:08:20 följande:

    [quote=79198405][quote-nick]Inalina skrev 2018-11-08 08:34:09 följande:[/quote-nick]tack för stöd och uppmuntrande ord.  jag vet ju att du blödit till och från också, förra gången jag fick en liten blödning var det bara 1 gång och när jag torkade mig kom lite färskt blod som sedan blev brunt i ett par dagar. Denna gången är det mkt mer och det ser liksom ut som mens. vågar knappt gå på toa nu då jag är så rädd att det ska komma klumpar eller börja störtblöda men ja som du säger - livmodern växer ju - griper i varenda halmstrå och har inte ont i magen (ännu). Fick en tid i eftermiddag. 

    Bebisen mådde bra i torsdags för en vecka sedan - förstår inte vad som skulle kunna ha hänt sedan dess, jag har tagit det lugnt och inte kört slut på mig själv. kram[/

    Hur gick det vännen?


    Nu såg jag!!! Tack gode gud för att allt såg bra ut! Vilket fint litet knyte! Kram
  • Inalina
    Ettnamn4sep skrev 2018-11-08 13:14:38 följande:
    Men wow vilket mirakel! Ser ju jätte stor ut! Skönt att det inte var några konstigheter och att ni fått så lättande resultat. Har själv KUB på måndag, hoppas på det bästa! Vi längtar efter att se bebisen vid liv.
    ja jag vet - en riktig mirakelbaby hittills !!! så spännande med ditt kub, det är verkligen roligt - och var beredd på att det kan ta en stund och en del puttande från barnmorskan/läkaren - för bebisen måste ligga precis rätt för att de ska kunna mäta ;) 
    förstår att ni längtar att se lilla livetHjärta det är ju det bästa och mest lugnande man kan göra just nuSolig
  • Mjbo
    anina skrev 2018-11-08 14:02:01 följande:
    Jag är likadan. Jag tänkte att det säkert skulle hända nåt precis efter vi hade berättat, bara för att vi hade gjort det. Satt nästan och kände efter. 
    Visst är det konstigt hur man tänker? Som att detta skulle ha något med någonting av hur bebis mår att göra?! helt sjukt att man ens tänker så.. men uppenbarligen är jag inte ensam, känns skönt ;) 

    Hoppas det går bra åt dig på jobbet trotts att det känns tungt. Läste ditt tidigare inlägg. Men jag håller med om de senare stycket att man missar ju lixom allt mysigt som förhoppningsvis kommer nu.. Magarna kommer börja växa, illamåendet försvinner, och förhoppningsvis mår man bättre överlag, och så världens bästa månad på det, DECEMBER! Jag är ett riktigt jul freak. Älskar hela december och allt som har med julskinka, julkalender, juldekorationer, julbak och stök att göra.. Finns inget bättre :D

    Så jag kommer definitivt hålla mig sysselsatt nästkommande månad, och vips, så är det 3 januari och vi ska på RUL :) 
  • Inalina
    anina skrev 2018-11-08 13:13:12 följande:
    Hej vännen.

    Loggade precis in än och läste allt på en gång. Vad glad jag blir att allt var bra. Såå skönt. =) Passa på att fira lite ikväll och njut nu. 

    Stor kram
    tack snälla!
    och stackars dig med migränen och så starka tabletter  Gråter usch jag har fått citodon en gång efter en operation - men det blev som rävgift för mig - kunde inte stå upp och bara kräktes av de tabletterna, så hoppas du hanterar det bättre!!

    du får känna hur det fungerar att jobba - kanske kan du komma tillbaka senare i graviditeten om det är för tidigt nu. hoppas verkligen du blir av med din huvudvärk snart - har hört att det är vanligt att sådant blossar upp under en graviditet. 
    kram på digHjärta
    förresten ni skulle väl ta reda på kön - är det på RUL då eller för ni gör väl inte NIPT? eller vänta du fick det av landstinget till slut? lite förvirrad här haha!!
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-11-08 12:47:52 följande:

    hej fina gruppen!!

    Det ringde från kliniken och bad mig komma redan 11:20 istället så kom precis hem!! Ännu en gång var det goda nyheter med den lilla krabaten som uppenbarligen försöker skrämma livet ur både mig och mannen!!!

    Hjärtat slog fint, vi mätte KUB ultraljud som såg fint ut med väldigt låg risk för kromosomfel, och bebisen hade både armar o ben fortfarande =) bifogar en bild. Nu vet ni att mensliknande blödning inte behöver betyda något fel på bebisen! Det kom ganska mkt brunt blid när hon gjorde VUL denna gången så blödningen verkar vara på väg att sluta, hon kunde inte se vad det kom ifrån så ingen förklaring där.

    Tack alla fina härinne för att ni stöttar o peppar, denna gången panikade jag inte och låg inte o grät hela natten utan försökte ta allt med neutrala känslor. Det känns bra i efterhand.

    Kram!!! Ni är bäst!


    Men WOOOW.. Vilken bild! så stor den ser ut, och såå härligt att höra resultatet att allt såg bra ut trotts blödning. Vilken lättnad. Allt ska vi då få stå ut med.. Som om vi inte varit med om nog ;) 

    Så otroligt fin liten krabat du har i magen.. vilken bra bild de fick till!! stor kram till dig<3
  • Inalina
    Seb81 skrev 2018-11-08 14:12:12 följande:
    Nu såg jag!!! Tack gode gud för att allt såg bra ut! Vilket fint litet knyte! Kram
    tack fina duHjärta snart vet vi också könet på bebisen - ska bli roliigt att ta nästa steg och berätta för familj och vänner då!
  • Kumminsilver

    Hade ni vattniga flytningar väldigt tidigt? Är bara i v.4 (3+6) och idag har jag fått vattniga flytningar och är livrädd att det är missfall på gång igen. Minns nämligen att jag fick just vattniga flytningar 1-2 dagar innan jag började blöda sist... Brukar också få det innan mens.

  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-11-08 14:23:04 följande:
    Men WOOOW.. Vilken bild! så stor den ser ut, och såå härligt att höra resultatet att allt såg bra ut trotts blödning. Vilken lättnad. Allt ska vi då få stå ut med.. Som om vi inte varit med om nog ;) 

    Så otroligt fin liten krabat du har i magen.. vilken bra bild de fick till!! stor kram till dig<3
    haha ja den ser ju liiite större ut på bilden ;) den är väl inte ens 6cm i verkligheten tror jag ;)

    fick resultatet av NIPT idag på telefon också - berättar för er här i morgon om det är pojke/flicka då jag vill berätta för mannen först Flört!! inga kromosomavvikelser så det känns fantastsikt skönt att veta!!
  • jaktenpaflow
    Inalina skrev 2018-11-08 12:47:52 följande:

    hej fina gruppen!!

    Det ringde från kliniken och bad mig komma redan 11:20 istället så kom precis hem!! Ännu en gång var det goda nyheter med den lilla krabaten som uppenbarligen försöker skrämma livet ur både mig och mannen!!!

    Hjärtat slog fint, vi mätte KUB ultraljud som såg fint ut med väldigt låg risk för kromosomfel, och bebisen hade både armar o ben fortfarande =) bifogar en bild. Nu vet ni att mensliknande blödning inte behöver betyda något fel på bebisen! Det kom ganska mkt brunt blid när hon gjorde VUL denna gången så blödningen verkar vara på väg att sluta, hon kunde inte se vad det kom ifrån så ingen förklaring där.

    Tack alla fina härinne för att ni stöttar o peppar, denna gången panikade jag inte och låg inte o grät hela natten utan försökte ta allt med neutrala känslor. Det känns bra i efterhand.

    Kram!!! Ni är bäst!


    Åh vad härligt!! Grattis till er!! Grymt att du ändå hanterade hela situationen på ett bra och ?lugnt? sätt!! Och skönt för mig att jag började läsa dagens inlägg bakifrån haha! Så denna fick jag se innan dina tidigare inlägg:) Så gosigt den har det där inne!!<3
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF