• Äldre 12 Sep 18:34
    225478 visningar
    3525 svar
    3525
    225478

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Äldre 9 Nov 18:11

    Hej! Vilken dag har ni gjort äggplock med kort protokoll när ni lyckats bli gravida?

  • Äldre 9 Nov 18:17
    Inalina skrev 2018-11-09 09:41:18 följande:

    hej vännen, grattis till fina hjärtslag :) ska jag vara ärlig tror jag att läkarna mäter lite fel ibland på några mm (specielllt där i början) och jag skulle inte oroa mig. (förstår det är svårt med din historik)

    När jag var på ultraljud förra veckan flyttade min gyn tillbaka mig 4 dagar vilket kändes jättejobbigt då jag fick för mig att den lilla inte växer som den ska.

    Men igår när en annan gyn gjorde ultraljudet blev jag istället framflyttad från klinikens 11+6  till 12+4. (och enligt gyn förra veckan skulle jag vara på 11+2!!)

    så häng inte upp dig på några mm, tror det är mänskliga faktorn då de själva mäter lilla räkan.

    jag hoppas allt kommer gå bra för dig stor kram!!


    Tack!

    Det där var precis vad jag behövde höra nu. Datasystemet för landstinget har tydligen legat nere hela dagen idag, så det har inte gått att boka någon ny tid för ul. Men ska göra ett nytt försök igen på måndag.
  • Äldre 9 Nov 18:21

    Idag fick vi med svart på nipt. Inga kromosomfel eller så. Och det är en liten flicka som bakas där inne :) känns roligt att veta! Trevlig helg på er <3


    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Äldre 9 Nov 18:29
    LillaAw skrev 2018-11-09 18:21:10 följande:

    Idag fick vi med svart på nipt. Inga kromosomfel eller så. Och det är en liten flicka som bakas där inne :) känns roligt att veta! Trevlig helg på er <3


    Åh Stoort grattis till dig med!! Vilken vecka är du i?

    Så härligt med så bra resultat i gruppen <3

    Själv får man vänta med att få reda på kön fram till årsskiftet, har rul den 3e januari :)
  • Äldre 9 Nov 23:49
    Inalina skrev 2018-11-09 09:35:48 följande:

    Det är en FLICKA =)

    det känns äntligen så verkligt nu och vi har berättat för mannens familj nu också, och ska smått börja berätta för vänner o så :) äntligen kan man glädjas tilsammans med andra - delad glädje är verkligen så mycket större!

    Mannen är också jätteglad och vågar nog tro på detta nu också!

    jaha då är det bara att önska trevlig helg igen då 


    Men åhhh grattis!!! Så himla härligt att ni fick så fina resultat!! Så skönt att ni börjat kunna glädjas tillsammans med andra, det blir ju sp mkt mer verkligt då! Andra flickan i gruppen va?:) Jag undrar om det finns någon statistik på vilket kön som är vanligast vid IVF eller om det är samma som på den naturliga vägen:)
  • Äldre 9 Nov 23:53
    Kumminsilver skrev 2018-11-09 13:35:00 följande:

    Ja men det förstår jag! Det kommer du säkert känna mer snart! :D

    Nej, har inte direkt pratat om någon med det finns ingen annan bland nära och kära som gjort IVF heller så omgivningen är inte så insatt. Det har väl varit ett medvetet val att inte snacka så mycket om det också, det känns lite privat på något sätt tycker jag.

    Ja, det är svårt att tänka sig! Men jag har i alla fall fått tid till första ultraljudet nu i alla fall! Det blir den 29/11 om allt går bra. Hoppas vi klarar oss dit och att den lille mår bra då! :)


    Då har du ultraljud bara två dagar efter mitt RUL! Snart är vi där! Håller tummarna för er:)
  • Äldre 9 Nov 23:57
    LillaAw skrev 2018-11-09 18:21:10 följande:

    Idag fick vi med svart på nipt. Inga kromosomfel eller så. Och det är en liten flicka som bakas där inne :) känns roligt att veta! Trevlig helg på er <3


    Nämen vad härligt!! Stort grattis till fina resultat!:))Så himla mysigt att få veta vad som gömmer sig där inne!! Kan inte förstå att vi har svaret online och jag håller mig från att titta!! Haha
  • Äldre 9 Nov 23:59
    Hoppomliv skrev 2018-11-09 18:11:25 följande:

    Hej! Vilken dag har ni gjort äggplock med kort protokoll när ni lyckats bli gravida?


    Hejsan:) Jag plockade dag 11 eller 12 fick tillbaka ett 5 dagars och blev lyckligtvis gravid:)
  • Äldre 10 Nov 00:54
    jaktenpaflow skrev 2018-11-09 23:59:00 följande:

    Hejsan:) Jag plockade dag 11 eller 12 fick tillbaka ett 5 dagars och blev lyckligtvis gravid:)


    Tack för svar! Och grattis till graviditeten :)
  • Äldre 10 Nov 07:50
    Mjbo skrev 2018-11-09 18:29:35 följande:

    Åh Stoort grattis till dig med!! Vilken vecka är du i?

    Så härligt med så bra resultat i gruppen <3

    Själv får man vänta med att få reda på kön fram till årsskiftet, har rul den 3e januari :)


    Tack ! Känns så bra! Är i v 12 nu. Eller 11+2 exakt :) det är en spännande väntan med. Svårt att förstå att det är en liten tjej i magen på mig. Vi ska göra ultraljud på onsdag igen. Kram <3
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF