• jaktenpaflow

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • anina
    Sommarhopp skrev 2018-11-15 20:37:51 följande:

    Ikväll har vi varit på ultraljud igen. Och allt såg bra ut den här gången! Förra gången så var Mini lite för liten och jag blev jätteorolig eftersom det är så mina tidigare missfall börjat. Men nu hade mini spurtat i tillväxten och var perfekt storlek för den dagen jag är i. Så glad!! Nästa vecka är det dags för nipt.


    Vad härligt. Grattis. :) vilken vecka är du i nu? Hur stor är mini?

    Min är också lite liten, har legat ungefär en vecka efter hela tiden.
  • Sommarhopp
    anina skrev 2018-11-15 20:53:31 följande:

    Vad härligt. Grattis. :) vilken vecka är du i nu? Hur stor är mini?

    Min är också lite liten, har legat ungefär en vecka efter hela tiden.


    V 9+1 idag. Mini är 24.4 mm.
  • Mjbo
    Sommarhopp skrev 2018-11-15 20:37:51 följande:

    Ikväll har vi varit på ultraljud igen. Och allt såg bra ut den här gången! Förra gången så var Mini lite för liten och jag blev jätteorolig eftersom det är så mina tidigare missfall börjat. Men nu hade mini spurtat i tillväxten och var perfekt storlek för den dagen jag är i. Så glad!! Nästa vecka är det dags för nipt.


    Åh va härligt! Så roligt att få så bra nyheter... underbart! :)

    Ska ni ta reda på kön?
  • gammelpysen
    Sommarhopp skrev 2018-11-15 20:37:51 följande:

    Ikväll har vi varit på ultraljud igen. Och allt såg bra ut den här gången! Förra gången så var Mini lite för liten och jag blev jätteorolig eftersom det är så mina tidigare missfall börjat. Men nu hade mini spurtat i tillväxten och var perfekt storlek för den dagen jag är i. Så glad!! Nästa vecka är det dags för nipt.


    Grattis! Vad roligt! Skönt att allt ser bra ut
  • gammelpysen

    Hej alla,

    Idag fick Vi komma in på extrakoll eftersom magen ömmat senaste veckorna. Precis som alla skriver på alla forum så var det ingen fara. Moderkakan ligger framtill så det lär dröja innan jag känner något.

    Tänkte att det kunde vara skönt att höra eftersom jag ligger några veckor innan de flesta här

  • anina
    gammelpysen skrev 2018-11-15 21:20:32 följande:

    Hej alla,

    Idag fick Vi komma in på extrakoll eftersom magen ömmat senaste veckorna. Precis som alla skriver på alla forum så var det ingen fara. Moderkakan ligger framtill så det lär dröja innan jag känner något.

    Tänkte att det kunde vara skönt att höra eftersom jag ligger några veckor innan de flesta här


    Härliga nyheter. :) måste kännas skönt om du varit lite orolig några veckor. :)
  • Inalina
    gammelpysen skrev 2018-11-15 21:20:32 följande:

    Hej alla,

    Idag fick Vi komma in på extrakoll eftersom magen ömmat senaste veckorna. Precis som alla skriver på alla forum så var det ingen fara. Moderkakan ligger framtill så det lär dröja innan jag känner något.

    Tänkte att det kunde vara skönt att höra eftersom jag ligger några veckor innan de flesta här


    hej! så skönt att allt såg bra ut. jättebra att få lite updates från er som ligger före i tråden!

    Jag har också ont till o från i magen som att det 'drar' mest i övre delen och även en del smärta i svanken. har ett stillasittande jobb så vet inte om det är det eller något annat ang ryggvärken. men det mesta verkar ju vara normalt som man mår lite dåligt av så bara o härda ut antar jag ;) kram!
  • Kumminsilver

    I förrgår kände jag kände jag en punktsmärta, alltså det var en specifik liten punkt inte större än en ärta, på vänster sidan av magen som gjorde ont. Smärtan strålade ut därifrån ner i ryggen/höften och ner i benet. Det varade bara några sekunder åt gången men hände flera gånger under dagen. Igår när jag satte mig i bilen kände jag att det ömmade i äggstockarna eller området där omkring, kanske lite längre ner mot ljumskarna, och det blev värre när jag körde över gupp och ojämnheter i vägen. Det kändes nästan som en gång när jag stimulerade för äggplock och hade rätt många stora äggblåsor. Funderade på vad det kunde vara. Cysta? Har såklart googlat en del och det kommer upp info om ligamentsmärtor, men kan man verkligen känna av det så tidigt? Går in i v.6 idag (5+0) så 4+5/4+6 var jag när jag kände av det. Idag har jag dock inte känt något sådant, kanske möjligtvis lite svag molande ömhet i "äggstockarna" eller vad det nu är till och från.

    Har ett fysiskt aktivt jobb och kände idag att det gjorde ont, liksom krampade till, i nedre magen då och då när jag ansträngde mig (försöker att anstränga mig så lite som möjligt). Har ni upplevt något liknande?

  • anina

    Nu har vi ätit vår tårta och grädden var rosa. :)

    På lappen stod det att det sannolikt blir en flicka.

    Försökte lägga till en bild men verkar inte funka. Får prova med datorn.

    Trevlig helg på er alla.

    Stor kram

  • jaktenpaflow
    anina skrev 2018-11-16 18:12:19 följande:

    Nu har vi ätit vår tårta och grädden var rosa. :)

    På lappen stod det att det sannolikt blir en flicka.

    Försökte lägga till en bild men verkar inte funka. Får prova med datorn.

    Trevlig helg på er alla.

    Stor kram


    Åhh så himla spännande!!! Ja lägg gärna in bilder!! Vill se!:)) Hur reagerade familjen? Är det någon som ?hoppats? på ett visst kön? Jag börjar känna lite press då det känns som att vissa vill att de ska bli en kille då vi har en tjej redan. Själv vill man ju bara ha ett friskt barn! Har många i min närhet som är gravida och lagt ut videos där de får reda på könet och hoppar upp och ner och skriker ?yes? för att det blir ett visst kön. Känns så olustigt. Men man är väl extra känslig för sånt nu haha:) Skulle bli såå glad för en tjej och minst lika glad för en kille!
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF