• Äldre 12 Sep 18:34
    225416 visningar
    3525 svar
    3525
    225416

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Äldre 17 Nov 00:12
    Kumminsilver skrev 2018-11-16 19:50:25 följande:

    Okej då är jag inte ensam om det. Började nämligen fundera på om det kanske var en cysta men det kanske faktiskt är ligamenten då. Eller växtvärk/nerv i kläm som nämndes ovan. 

    Jag mår bra, men är så orolig hela tiden. Försöker ju slappna av men det går sådär får jag väl säga. Har svårt att sluta nojja över allt hela tiden. Ultraljudet är den 29 november, så inte ens två veckor bort men det känns ändå som det är så länge kvar. Går och räknar ner dagarna :D Hur mår du själv?


    Säkert inget att oroa sig för. Som sagt, var på koll igår. Helt normalt. Jag trodde att jag hade både urinvägsinfektion och en massa andra tråkigheter på gång, säger lite hur känslan varit...
  • Äldre 17 Nov 07:18
    anina skrev 2018-11-16 18:12:19 följande:

    Nu har vi ätit vår tårta och grädden var rosa. :)

    På lappen stod det att det sannolikt blir en flicka.

    Försökte lägga till en bild men verkar inte funka. Får prova med datorn.

    Trevlig helg på er alla.

    Stor kram


    Åh va roligt, en till liten flicka i gruppen! :) har ni börjat fundera på namn?

    Jaa lägg gärna in bild, så himla kul att se! Stor kram!
  • Äldre 17 Nov 07:28
    gammelpysen skrev 2018-11-15 21:20:32 följande:

    Hej alla,

    Idag fick Vi komma in på extrakoll eftersom magen ömmat senaste veckorna. Precis som alla skriver på alla forum så var det ingen fara. Moderkakan ligger framtill så det lär dröja innan jag känner något.

    Tänkte att det kunde vara skönt att höra eftersom jag ligger några veckor innan de flesta här


    Skönt att höra! Får ja fråga hur det ömmat? Vart i magen och på vilket sätt? Upplever lika nämligen, har väldigt ofta ont i magen. Flera gånger i veckan.. Inte bara molvärk utan ont ont.

    Hittills har allt varit som de ska på ul varje gång, så inget jag egentligen tänker så mycket på, men kan inte låta bli att tänka att ska de verkligen vara så?... Men så länge mini är frisk och kry där inne så spelar det väl egentligen ingen roll.

    Skönt att allt va ok med din lilla i magen iallafall! Hur många veckor före ligger du?
  • Äldre 17 Nov 07:56
    Mjbo skrev 2018-11-17 07:28:42 följande:

    Skönt att höra! Får ja fråga hur det ömmat? Vart i magen och på vilket sätt? Upplever lika nämligen, har väldigt ofta ont i magen. Flera gånger i veckan.. Inte bara molvärk utan ont ont.

    Hittills har allt varit som de ska på ul varje gång, så inget jag egentligen tänker så mycket på, men kan inte låta bli att tänka att ska de verkligen vara så?... Men så länge mini är frisk och kry där inne så spelar det väl egentligen ingen roll.

    Skönt att allt va ok med din lilla i magen iallafall! Hur många veckor före ligger du?


    Har haft ont i nedre delen av magen samt sidorna. Inte som mensvärk utan mer ömhet. Har även känt av det när jag tryckt men det kan ju också bero på träningsvärk.

    För två helger sedan trodde jag att jag hade urinvägsinfektion eller svamp på gång. Sprang på toaletten konstant. Också ont när jag kissade men inte direkt svidande känsla. Har även känt av det som förmodligen är ligament, mer stramande kort smärta samt även hugg i sidan när jag reser mig upp. Googlade en massa och hittade fullt av trådar ned tjejer som kände detsamma. Är i vecka 16+5 idag, och du?

    Hörde av mig efter nästan två veckor. Då hade jag sovit så pass dåligt pga oro samt mådde illa att jag inte orkade jobba full dag.
  • Äldre 17 Nov 08:13
    gammelpysen skrev 2018-11-17 07:56:51 följande:

    Har haft ont i nedre delen av magen samt sidorna. Inte som mensvärk utan mer ömhet. Har även känt av det när jag tryckt men det kan ju också bero på träningsvärk.

    För två helger sedan trodde jag att jag hade urinvägsinfektion eller svamp på gång. Sprang på toaletten konstant. Också ont när jag kissade men inte direkt svidande känsla. Har även känt av det som förmodligen är ligament, mer stramande kort smärta samt även hugg i sidan när jag reser mig upp. Googlade en massa och hittade fullt av trådar ned tjejer som kände detsamma. Är i vecka 16+5 idag, och du?

    Hörde av mig efter nästan två veckor. Då hade jag sovit så pass dåligt pga oro samt mådde illa att jag inte orkade jobba full dag.


    Okej, låter lite lika som mig då. Öm och ont. Hoppas de är normalt ändå då även om de känns som att det inte borde vara det :/ ?

    Har kub ultraljud på onsdag, så vi får väl se då, hoppas att allt står rätt till såklart:) jag är i vecka 12+3 idag.
  • Äldre 17 Nov 09:12

    Det är nog ingen fara. Jag är ju några veckor innan dig och magen kan ju bete sig annorlunda under graviditeten också. Och vad mysigt med kub... man ser så mycket!!

  • Äldre 17 Nov 16:51
    gammelpysen skrev 2018-11-17 09:12:13 följande:

    Det är nog ingen fara. Jag är ju några veckor innan dig och magen kan ju bete sig annorlunda under graviditeten också. Och vad mysigt med kub... man ser så mycket!!


    Hoppas det, men du är ju några veckor före mig, inte efter :)

    Jaa de ska bli kul att äntligen få se lillen nu, va några veckor sedan :)
  • Äldre 17 Nov 19:22
    Mjbo skrev 2018-11-17 16:51:36 följande:

    Hoppas det, men du är ju några veckor före mig, inte efter :)

    Jaa de ska bli kul att äntligen få se lillen nu, va några veckor sedan :)


    Har känt av det tidigare med är du orolig så hör av dig, men är förmodligen ingen fara.
  • Äldre 18 Nov 20:22

    Hej på er!

    Hur mår ni?

    I torsdag fick jag reda på att en nära vän till mig var gravid i v 10, blev överlycklig!! Idag vände det... hon har fått ma... hon var inne i fredags för att hon kände att något var fel. Bebben hade dött o v 6.... och hon har tagit tabletter för att framkalla mf. Jag dööör.... är så lessen för deras skull... för jag vet ju vad hon går igenom :( så tråkigt!!

    En roligare sak är att jag tror jag känner myra, för andra gången... i går kände jag ett fladder... idag några pick, på samma ställe och båda gångerna när jag suttit framåtlutad. Men jag vet inte.. är ju bara i v 14. Men jag kände ju i v 15 i min 3:e graviditet. Så det kanske är så? Eller så är det tarmarna haha. Men det känns lixom annorlunda. Så nu hoppas jag att jag känner nått igen snart! <3

    Magen växer så det knakar nu... hur är det för er? Kram

  • Äldre 18 Nov 22:30

    Någon av er som haft som "hugg" i livmodern. Jag har haft idag på vänster sida. Känns som knivhugg och går över på några sekunder men får luta mig fram och gör ont. Känns jobbigt. Första riktiga smärtan jag haft.


    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF