• jaktenpaflow

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Ellencassandra
    Mjbo skrev 2018-11-23 14:24:40 följande:

    Tack! Och grattis själv till lika fina resultat! Så underbart att vi faktiskt kommit så långt som vi gjort. Helt ofattbart!

    Jag har gått och blivit sjuk så ligger nerdäckad i soffan sen igår med feber och öroninflammation och halsont. Hoppas det vänder snart, för det här är inte roligt :(

    Hoppas du mår bra oxå!

    Vilken vecka och dag är du i dag? Blev du flyttad nått eller kvar på samma?


    Ja grattis till oss :D aa verkligen det känns overkligt! Har fått en riktig gravid mage också :P

    Åh nej :( gud vad jobbigt :( krya krya! Ska du vaccinera dig mot influensan sen i vecka 16?

    Jag är vecka 13 - 12+4 och det stämde perfekt med måtten :) däremot såg hon att jag kmr få moderkakan i framvägg så kommer få vänta längre med å känna rörelser :( men men :) den som väntar på nåt gott!
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-11-23 14:27:46 följande:

    Ja grattis till oss :D aa verkligen det känns overkligt! Har fått en riktig gravid mage också :P

    Åh nej :( gud vad jobbigt :( krya krya! Ska du vaccinera dig mot influensan sen i vecka 16?

    Jag är vecka 13 - 12+4 och det stämde perfekt med måtten :) däremot såg hon att jag kmr få moderkakan i framvägg så kommer få vänta längre med å känna rörelser :( men men :) den som väntar på nåt gott!


    Okej, ja precis, det kommer ju så småningom iallafall, hyr länge brukar man få vänta då ungefär om man har den i framvägg?:)

    Min bm sa att den värsta influensatider kommer i princip vara över innan, så hon tyckte inte att jag behövde det. Inte läst på något mer om er dock än så vet inte. Litar nog på hennes ord.. Hur ska du göra? :)
  • Ettnamn4sep

    Hej allihop,

    Vad kul att så många hunnit med kub! Själv gjorde jag den för drygt två veckor sen. Fantastisk upplevelse. Och nu blir jag mer och mer ovrig att reda på kön. Det spelar absolut ingen roll vare sig vi får en pojke eller flicka men man vill så gärna veta vad man har inuti sig för att lära känna barnet, fantisera samt planera och kanske köpa lite smått. Har läst en del om olika teorier, nub teorin och annat som jag inte riktigt begriper mig på. Men teorin menar alltså att man kan utläsa könet genom ultraljudsbilden. Vad har ni hört om detta? Har ni några knep hihi?

  • Ellencassandra
    Mjbo skrev 2018-11-23 14:40:05 följande:

    Okej, ja precis, det kommer ju så småningom iallafall, hyr länge brukar man få vänta då ungefär om man har den i framvägg?:)

    Min bm sa att den värsta influensatider kommer i princip vara över innan, så hon tyckte inte att jag behövde det. Inte läst på något mer om er dock än så vet inte. Litar nog på hennes ord.. Hur ska du göra? :)


    Jag vet faktiskt inte! Hon sa bara att jag inte skulle vara orolig om jag inte kände nåt då andra brukar känna rörelser: men ska läsa på lite mer om det :)

    Aha okej! Jag har faktiskt inte bestämt mig. Men ska träffa bm den 5e dec så ska höra med henne då vad hon tycker! :)
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-11-23 15:03:18 följande:

    Jag vet faktiskt inte! Hon sa bara att jag inte skulle vara orolig om jag inte kände nåt då andra brukar känna rörelser: men ska läsa på lite mer om det :)

    Aha okej! Jag har faktiskt inte bestämt mig. Men ska träffa bm den 5e dec så ska höra med henne då vad hon tycker! :)


    Okej, du kan väl meddela va hon sa sen om det var något som kan va bra att veta gällande vaccinet :D

    Jag har ingen tid hos bm fören efter rum igen, och det är den 3 januari, skulle höras efter det. Så det är ett tag kvar :)
  • Seb81

    Hej på er!

    Jag har börjat känna rörelser i magen, ALLTSÅ jag älskar den känslan <3 Kände för första gången för ca en vecka sen små pickningar och en dag ett fladder. Igår och idag känner jag det mer tydligt, i går rätt mycket! Det är en sån fantastisk upplevelse alltså! <3 Känner det när jag ligger still. Är nu i v 14+2.

    Hur mår ni?

  • gammelpysen

    Härligt! Jag kände några buffar igår. Annars tycker jag mig känna när minipysen är vaken. Verkar vara en morgonpigg krabat vi väntar.

    Ang vaccin så tog jag det igår. Gratis om man tillhör en riskgrupp i Östergötland och kan tydligen bli riktigt dålig om man blir sjuk.

  • jaktenpaflow

    Stort grattis till alla med fina KUB resultat!! Håller med inlägget tidigare, helt fantastiskt att vi alla kommit så långt!! Spännande att en del börjat känna lite rörelser, jag har känt lite grann men inte regelbundet... RUL är på tisdag och försöker att inte känna mig för orolig. Känner mig helt okej lugn:) Magen bara växer och växer, börjat synas ordentligt nu:) Är det någon som har börjar tänka på gravidförsäkring? Kram till er alla

  • Kumminsilver

    Någon annan som glömt ta östrogenpiller eller vet vad läkarna säger om det? Känner mig som en sån idiot. Skulle tagit det kl.12 men hade tydligen inte en tanke på det, trots att jag vid den tiden brukar ta det samtidigt som progesteronet (det kom jag åtminstone ihåg att ta). Kom på nu kl.18 att jag glömt det. 6 timmar sen :( Är så orolig att det ska hända något nu pga detta.

Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF