• Äldre 12 Sep 18:34
    225371 visningar
    3525 svar
    3525
    225371

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Äldre 23 Nov 20:55
    gammelpysen skrev 2018-11-23 17:58:26 följande:

    Härligt! Jag kände några buffar igår. Annars tycker jag mig känna när minipysen är vaken. Verkar vara en morgonpigg krabat vi väntar.

    Ang vaccin så tog jag det igår. Gratis om man tillhör en riskgrupp i Östergötland och kan tydligen bli riktigt dålig om man blir sjuk.


    Åh vad mysigt! Så härlig känsla!! Min verkar vara kvälls pigg, för både idag och igår har jag känt en hel del! Nästan så att jag slutar andas för att verkligen känna efter haha, för det är ju inga jätte knuffar jag känner! Helt magiskt är det ialf! :) :)

    Jag ska ta det på måndag tänkte jag, hoppas det är gratis här med! Hoppas inte du blir dålig!! Kram
  • Äldre 23 Nov 20:58
    Mjbo skrev 2018-11-23 19:44:52 följande:

    Åh men va underbart! Längtar tills jag oxå känner. Är i 13+1 idag så jag räknar med att få vänta några veckor till.

    Är det "fisksprattlet" du känner eller är det mer buffar? :)


    Ja sååå underbart!!!!! :D

    Ja precis, ?fisksprattel? och små buffar. :)

    Hoppas det kommer för dig snart oxå!
  • Äldre 23 Nov 21:03
    Kumminsilver skrev 2018-11-23 19:45:59 följande:

    Nej, lutinus är progesteron :) Jag menar östrogen. Finns olika märken men det jag tar är Progynon. Du har inte heller tagit sånt alltså?


    Ur FASS!

  • Äldre 23 Nov 21:34
    Kumminsilver skrev 2018-11-23 19:53:04 följande:

    Ja det blir en del att hålla koll på ;) Vad konstigt, trodde verkligen att alla tog det... Aldrig hört om att folk kör utan innan. Man brukar få ta det fram till v.10-12. Men det kanske är en svensk grej att inte ta det då. Har ni gjort era behandlingar i Sverige?


    Jag har gjort i Sverige iallafall :)
  • Äldre 23 Nov 21:35
    Seb81 skrev 2018-11-23 20:58:10 följande:

    Ja sååå underbart!!!!! :D

    Ja precis, ?fisksprattel? och små buffar. :)

    Hoppas det kommer för dig snart oxå!


    Ja det kommer nog inom några veckor :)
  • Äldre 23 Nov 22:38
    Kumminsilver skrev 2018-11-23 19:53:04 följande:

    Ja det blir en del att hålla koll på ;) Vad konstigt, trodde verkligen att alla tog det... Aldrig hört om att folk kör utan innan. Man brukar få ta det fram till v.10-12. Men det kanske är en svensk grej att inte ta det då. Har ni gjort era behandlingar i Sverige?


    Jag tog det inför förra frysåterföringen som tyvärr slutade i tidigt missfall. Tydligen används det som alternativ behandling till att framkalla ägglossning. Tar man progynon bygger man i stället upp slemhinnan för att kunna ta emot ett befruktat ägg. Eftersom man inte haft ägglossning finns det heller ingen gulpropp som producerar hormoner och därför tar man dessa piller fram till vecka 12 då kroppen tar över.

    Antar att du gjorde FET?

    Oroa dig inte utan ta nästa piller asap. Ring även i morgon för att höra vad de säger. Kram!
  • Äldre 23 Nov 22:45
    Seb81 skrev 2018-11-23 20:55:06 följande:

    Åh vad mysigt! Så härlig känsla!! Min verkar vara kvälls pigg, för både idag och igår har jag känt en hel del! Nästan så att jag slutar andas för att verkligen känna efter haha, för det är ju inga jätte knuffar jag känner! Helt magiskt är det ialf! :) :)

    Jag ska ta det på måndag tänkte jag, hoppas det är gratis här med! Hoppas inte du blir dålig!! Kram


    Ja, visst är det Härligt? Sms:ade maken under lektionstid (är lärare... skäms...) Och skrev SPARKAR!!! Han har varit lyrisk senare veckan. Till och med säger minipysen i sömnen. Känns fantastiskt. Nu börjar man inse att det är på riktigt. Vecka 17+4 idag och RUL om drygt 3 veckor.

    Har bara känt av vaccinet lite idag, trött i kroppen och fortfarande värk i magen. Å andra sidan sägs det att de som reagerar hade varit rejält sjuka om de drabbades och det lilla jag kände idag räckte för att övertyga mig om att jag inte vill bli sjuk ;) är aldrig sjuk annars trots att det är fullt med baciller och virus på jobbet men fick förmodligen svininfluensan för några år sedan. Tog aldrig några prover men däckade i extremfart, på någon timme, och var fullständigt utslagen i några dagar. Vill inte råka ut för det nu.
  • Äldre 24 Nov 08:21

    Kände ni av några symtom eller fattade att ni var gravida innan testdag, när ni ruvade?

  • Äldre 24 Nov 08:39
    Hoppomliv skrev 2018-11-24 08:21:54 följande:

    Kände ni av några symtom eller fattade att ni var gravida innan testdag, när ni ruvade?


    Jag kände ingenting alls, utan testet var mitt första "symptom" :D
  • Äldre 24 Nov 11:28
    Mjbo skrev 2018-11-23 15:16:40 följande:

    Okej, du kan väl meddela va hon sa sen om det var något som kan va bra att veta gällande vaccinet :D

    Jag har ingen tid hos bm fören efter rum igen, och det är den 3 januari, skulle höras efter det. Så det är ett tag kvar :)


    Absolut det ska jag göra :)

    Ja jag har också RUL där i början av Jan! Den 7e! :)

    Men nu känns det som tiden går jätte fort! Å så är det ju jul å så! Underbart :D imorgon kommer min sambos familj över på fika och vi ska avslöja för dom! Så pirrigt!!
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF