• jaktenpaflow

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-11-29 17:28:35 följande:

    Ja men gud glömde ju att du varit sjuk länge! Hoppas du mår bättre snart å när du väl e frisk också slipper ev grravid trötthet å sådär! :) har du fått nåt svar än ang influensan?


    Nej, inget svar än så dom ringer väl säkert imorgon antar jag.

    Ja jag hoppas när ja är frisk att jag är piggare än nånsin ;)
  • Mjbo
    Kumminsilver skrev 2018-11-29 17:21:34 följande:

    Tack så mycket!

    Det gick bra! Allt såg normalt ut och där fanns en liten plutt med fina hjärtslag! Det var bland det sötaste jag sett <3 Är så glad och lättad just nu.


    Åh så härligt att höra! Vilken vecka är du i nu? :) stort grattis till fina resultat. Kram!
  • jaktenpaflow
    Inalina skrev 2018-11-29 08:49:48 följande:

    åh ja det kan jag tänka mig! längtar efter att se min lilla tjej på ultraljud nästa vecka!! alltså jag vet inte riktigt hur det funkar med RUL och andra rutiner här i Schweiz - jag får se min lilla bebis var 4e vecka på ultraljud och då kollar de urin och stick i fingret och vikt o så.

    Nu på nästa veckas besök kommer jag vara på 15+6 så jag antar att gången efter det räknas som RUL...

    hoppas ni mår bra i övrigt också, tufft att behöva gå igenom kriser när man är gravid - tydligen är man otroligt mkt känsligare rent psykiskt också vilket gör att tunga besked etc blir extra påfrestande. ta hand om dig


    Just det, det var så ofta ni fick ultraljud så lyxigt haha:) Kollar se organen varje gång eller vad gör dem? Ja i övrigt är det bara bra:) Nu har allt lagt sig till största del men som du säger alla dessa upp och nedgångar i livet och gravid på det haha:) Men nu är det mycket mycket bättre:)) Hur mår ni? Börjat prata namn än nu när ni vet kön? Syns magen än? Stor kram
  • jaktenpaflow
    Mjbo skrev 2018-11-29 11:40:33 följande:

    Ja de är klart, man är väl tacksam bara den mår bra där inne den lilla räkan oavsett kön och oavsett hur den kommer att komma ut :)

    Låg du 4 dagar bakåt eller framåt denna gång? Men dom lät dig ligga kvar ändå på ursprungsdatumet ändå?

    Ja idag är jag i vecka 15. Rul har vi den 3/1. Längtar :)


    Bakåt men har alltid lekar prick på dagen förut men hon sa upp till två veckor är normalt så det är nog en lite mindre bebis. Japp eftersom vi gjort ivf så vet vi ju på dagen och det är det dem går efter. Sen kan ju bebisarna växa litw olika pga gener mm. Jag riskerar ju snitt också så då vill de inte riskera att jag får värkar så då vill de inte heller flytta på datumet.. Åhh såå spännande!! När har du BF??
  • jaktenpaflow
    Kumminsilver skrev 2018-11-29 17:21:34 följande:

    Tack så mycket!

    Det gick bra! Allt såg normalt ut och där fanns en liten plutt med fina hjärtslag! Det var bland det sötaste jag sett <3 Är så glad och lättad just nu.


    Vad härligt!!! Stort grattis till ett lyckat ultraljud!!<3
  • Kumminsilver
    Mjbo skrev 2018-11-29 18:19:54 följande:

    Åh så härligt att höra! Vilken vecka är du i nu? :) stort grattis till fina resultat. Kram!


    Tack så mycket! Jag är i v.7, går in i v.8 imorgon! Vilken vecka var det du var i? :) Kram!
  • Kumminsilver
    jaktenpaflow skrev 2018-11-29 18:57:38 följande:

    Vad härligt!!! Stort grattis till ett lyckat ultraljud!!<3


    Verkligen! :D Tack så jättemycket! <3
  • Mjbo
    Kumminsilver skrev 2018-11-29 20:26:51 följande:

    Tack så mycket! Jag är i v.7, går in i v.8 imorgon! Vilken vecka var det du var i? :) Kram!


    V 15 :)
  • Micec

    Hej tjejer! Grattis till alla! Jag har också blivit gravid efter IVF :) Nu har jag en fråga, jag slutade med lutinus för några dagar sen, sen dess är ALLA "grav" symptom borta.... Var det så för er med ? det gör mig supernojjig... men börjar förstås med tänka att alla symtpom kanske var just pga lutinus. Någon som upplevt samma?

  • Mjbo
    jaktenpaflow skrev 2018-11-29 18:56:01 följande:

    Bakåt men har alltid lekar prick på dagen förut men hon sa upp till två veckor är normalt så det är nog en lite mindre bebis. Japp eftersom vi gjort ivf så vet vi ju på dagen och det är det dem går efter. Sen kan ju bebisarna växa litw olika pga gener mm. Jag riskerar ju snitt också så då vill de inte riskera att jag får värkar så då vill de inte heller flytta på datumet.. Åhh såå spännande!! När har du BF??


    Ja så sa min bm oxå när jag va där på inskrivning att dpm inte flyttar en ivf graviditet av just den anledningen.. sen när jag va på kub ultraljudet så flyttades jag ändå och hon sa att ja eventuellt flyttas på rul oxå .. konstigt hur de säger olika allihopa, men men! Huvudsaken lilla bebis kommer ut frisk och stark, så spelar det ingen roll vilket datum de blir :)

    Jag har bf 29 maj än så länge, får se om ja flyttas på rul som då blir det slutgiltiga, men än så länge är de det vi går efter :) du då?
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF