• Äldre 12 Sep 18:34
    225492 visningar
    3525 svar
    3525
    225492

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Äldre 30 Nov 09:00
    jaktenpaflow skrev 2018-11-29 18:49:35 följande:
    Just det, det var så ofta ni fick ultraljud så lyxigt haha:) Kollar se organen varje gång eller vad gör dem? Ja i övrigt är det bara bra:) Nu har allt lagt sig till största del men som du säger alla dessa upp och nedgångar i livet och gravid på det haha:) Men nu är det mycket mycket bättre:)) Hur mår ni? Börjat prata namn än nu när ni vet kön? Syns magen än? Stor kram
    haha det känns inte som jag är gör det särskilt ofta ;) det var den 1 nov senast när jag hade en plötslig blödning och nu blir det 6 dec.. inte haft några fler blödningar som tur är! fy den oron kan man vara utan! de visar nog mest babyn för att man ska få se att allt ser bra ut - ganska mycket händer ju i början =) 

    vi har börjat prata lite namn, men har haft ett sedan många år som vi är sugna på - men bara lite orolig att någon av vännerna ska hinna ta det först ;) men det har inte hänt ännu. tycker det är jättesvårt - vill gärna ha något svenskt, som funkar på engelska, och lite traditionellt men ändå ovanligt - haha ja du hör ju att det inte ritkgit går ihop ;) har ni fått ihop någon namnlista? av någon anlending tycker jag pojknamn är lättare nu såklart haha!

    magen syns inte så mkt - går fortfarande att dölja den väl, men skulle jag gå i tajta tröjor skulle det inte gå för det mesta av dagen. men då jag inte berättat på jobbet ännu undviker jag de plaggen =) är detta eran första baby?  
  • Äldre 30 Nov 09:34
    Mjbo skrev 2018-11-29 18:19:16 följande:
    Nej, inget svar än så dom ringer väl säkert imorgon antar jag.

    Ja jag hoppas när ja är frisk att jag är piggare än nånsin ;)
    Krya på dig och hoppas verkligen du är bättre snart!! Hjärta Happy Friday alla ni andra också!
  • Äldre 30 Nov 09:36
    Micec skrev 2018-11-30 07:37:39 följande:

    Hej tjejer! Grattis till alla! Jag har också blivit gravid efter IVF :) Nu har jag en fråga, jag slutade med lutinus för några dagar sen, sen dess är ALLA "grav" symptom borta.... Var det så för er med ? det gör mig supernojjig... men börjar förstås med tänka att alla symtpom kanske var just pga lutinus. Någon som upplevt samma?


    Hej! Stort grattis och välkommen!!! Vilken vecka är du i? 

    jag tror att progesteronet leder till ökad ömhet i brösten i alla fall - sen vet jag inte om den också ger andra gravidsymptom. Vad hade du får några till att börja med?
  • Äldre 30 Nov 10:07
    Inalina skrev 2018-11-30 09:34:30 följande:

    Krya på dig och hoppas verkligen du är bättre snart!!  Happy Friday alla ni andra också!


    Tack så mycket:)

    Trevlig helg till dig med! :)
  • Äldre 30 Nov 10:12
    Inalina skrev 2018-11-29 10:08:56 följande:
    haha jag kommer definitvt använda mina brallor även efter graviteten åtminstone i början för jag antar att man inte kommer vältränad platt mage direkt haha! Idag ska jag faktiskt till gymmet för första gången på väääldigt länge. tänkte träna upp ryggen lite så jag inte får ont sen =) (hoppas kan man ju alltid...)

    Åh så snart! förstår om du längtar efter mini nu!!! Hade ni namn klart på både pojke o flicka? förstår om du inte vill berätta här i tråden om det är något ovanligt ;) och är allt klart och inhandlat nu? 
    Efter min förra graviditet så använde jag sk figurformande plagg. Jag bodde i ett par sådana här, www.lindex.com/se/underklaeder/oevrigt/shaping/7084285/Shapingbody/

    För att jag hade inga magmuskler jag kunde använda och behövde något som styrde upp mig. 
  • Äldre 30 Nov 10:18
    Ellencassandra skrev 2018-11-28 08:27:10 följande:
    Ja men nu blev det inget köp ändå :P fegade ur lite. Men snart så! :) åh va spännande!! Läste att ni fick det på en lapp å ska läsa det tillsammans med nära å kära! Gud så roligt :D ja det e verkligen mycket å tänka på :) jag kan absolut ingenting om barnvagnar. Är det bäst å åka till en butik å testa olika modeller kanske å sen beställa från nätet? Vi bor på Värmdö med mycket skog å natur så vill gärna ha en som klarar å köra bra i skog men även i stan :)
    Barnvagn är inte lätt förra gången hade vi en modell att välja på i butik som var bra i teorin och skitdyr. Kollade runt på nätet då med men det var svårt, det var det. 
    Ska du köra i skogen så tycker jag att min mountain buggy är bättre än emmaljungan även om de i teorin är väldigt lika. Båda har lufthjul, svängbara framhjul, fjädring och sådant där. Men det är ändå stor skillnad och det går inte att veta förens man köpt en och provkört en månad eller två. Tyvärr.
    Det är inte fel med blocket vagnar heller tycker jag. 
  • Äldre 30 Nov 10:21

    Jag läser det mesta men loggar som sagt var sällan in och skriver och nu har jag fullt upp med privatlivet.
    Trots ivf så blev det oplanerat för jag trodde inte det skulle ta sig och nu har jag problem med att jag kom in på en utbildning jag sökt i flera år och gillar och vill satsa på. Det kommer bli tufft att göra som gravid då jag är beräknad i slutet av terminen, sen har jag ett extra jobb jag trivs med som jag inte vill sluta på. Och skolan kommer skicka ut mig på praktik i vår, det är svårt att hitta bra platser och som gravid flodhäst känns det som man är sist på vallistan

  • Äldre 30 Nov 11:16
    Inalina skrev 2018-11-30 09:36:30 följande:

    Hej! Stort grattis och välkommen!!! Vilken vecka är du i? 

    jag tror att progesteronet leder till ökad ömhet i brösten i alla fall - sen vet jag inte om den också ger andra gravidsymptom. Vad hade du får några till att börja med?


    Tack snälla! jag går in i vecka 6 imorgon. aaa, jag har haft ont i bröstvårtorna och mått illa och vart otroligt trött. Men nu efter jag slutat med lutinus är ALLT som bortblåst. Är orolig att symptomen försvunnit. och tänker ifall kroppen ej klarat att producerat eget progesteron nu...
  • Äldre 30 Nov 12:41

    Hej från soffan!

    Ville bara meddela att jag fått svar idag på influensaproverna, och det var inte influensa!! Så överlycklig! :D

    Lunginflammation och bihåleinflammation samtidigt räckte väl nog ändå haha :p

    Feberfri idag ÄNTLIGEN!! Dag 8... Så nu borde det vända! :)

    Hoppas ni andra mår bra och får en härlig helg!

  • Äldre 30 Nov 12:54
    170909 skrev 2018-11-30 10:21:12 följande:

    Jag läser det mesta men loggar som sagt var sällan in och skriver och nu har jag fullt upp med privatlivet.

    Trots ivf så blev det oplanerat för jag trodde inte det skulle ta sig och nu har jag problem med att jag kom in på en utbildning jag sökt i flera år och gillar och vill satsa på. Det kommer bli tufft att göra som gravid då jag är beräknad i slutet av terminen, sen har jag ett extra jobb jag trivs med som jag inte vill sluta på. Och skolan kommer skicka ut mig på praktik i vår, det är svårt att hitta bra platser och som gravid flodhäst känns det som man är sist på vallistan


    Grattis till utbildningen!

    Hur lång utbildning är Det? Kan man ta uppehåll?
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF