• Äldre 12 Sep 18:34
    225373 visningar
    3525 svar
    3525
    225373

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Äldre 1 Dec 11:53
    Micec skrev 2018-12-01 01:36:04 följande:

    Tack för svar! :) Vi har försökt 3,5 år , blev dock gravida för 1,5 år sen på naturlig väg men det visade sig vara en ofostrig graviditet vid kub, den upplevelsen finns hela tiden i bakhuvudet och oroar mig därför mer än jag borde...


    Usch vilken jobbig upplevelse! Förstår verkligen att det spökar fortfarande... En av de härligaste grejerna med denna grupp är att alla har verkligen sitt eget bagage som skrämmer dem så vi har alla en viss förståelse för hur det känns... Men ni får gå på tidigt ultraljud nu va?:)
  • Äldre 2 Dec 13:13

    Jag är i chock vi ska få en liten pojke!! Haha helt sjukt första pojken i min familj på 43 år! Jag trodde ju verkligen tjej så behöver ställa om mig lite men så spännande:) Sen börjar man tänka praktiskt, alla tjej grejer man har! Vad gör man med dem lixom haha:) Bara börja tänk på namn!

  • Äldre 2 Dec 14:15
    jaktenpaflow skrev 2018-12-02 13:13:30 följande:

    Jag är i chock vi ska få en liten pojke!! Haha helt sjukt första pojken i min familj på 43 år! Jag trodde ju verkligen tjej så behöver ställa om mig lite men så spännande:) Sen börjar man tänka praktiskt, alla tjej grejer man har! Vad gör man med dem lixom haha:) Bara börja tänk på namn!


    Haha, vad roligt har en son sedan tidigare och vi har hittills bara grabbar i släkten. Jag tror att det är en flicka som kommer nu, har RUL nästa vecka så vi får se om jag har rätt...
  • Äldre 2 Dec 15:09

    I fredags kväll fick vi svar på niptestet, och vi väntar en son med låg risk för allt som de testade för. Känns så overkligt och verkligt på samma gång. Jag har i hela mitt liv föreställt mig att jag skulle få en dotter, så nu ska jag ställa om. Men vi är så glada! V 11+ 4 idag och har äntligen börjat slappna av, och känna att vi väntar barn och inte missfall.

  • Äldre 2 Dec 16:23
    jaktenpaflow skrev 2018-12-02 13:13:30 följande:

    Jag är i chock vi ska få en liten pojke!! Haha helt sjukt första pojken i min familj på 43 år! Jag trodde ju verkligen tjej så behöver ställa om mig lite men så spännande:) Sen börjar man tänka praktiskt, alla tjej grejer man har! Vad gör man med dem lixom haha:) Bara börja tänk på namn!


    Stort grattis :D vad roligt!!

    Jag känner på mig att jag väntar en pojke också :) bara en känsla. Får se vad RUL säger sen då ;)
  • Äldre 2 Dec 16:23

    P


    Sommarhopp skrev 2018-12-02 15:09:31 följande:

    I fredags kväll fick vi svar på niptestet, och vi väntar en son med låg risk för allt som de testade för. Känns så overkligt och verkligt på samma gång. Jag har i hela mitt liv föreställt mig att jag skulle få en dotter, så nu ska jag ställa om. Men vi är så glada! V 11+ 4 idag och har äntligen börjat slappna av, och känna att vi väntar barn och inte missfall.


    Åh va härligt :) grattis!!
  • Äldre 2 Dec 18:44
    gammelpysen skrev 2018-12-02 14:15:17 följande:

    Haha, vad roligt har en son sedan tidigare och vi har hittills bara grabbar i släkten. Jag tror att det är en flicka som kommer nu, har RUL nästa vecka så vi får se om jag har rätt...


    Spännande med RUL, tänk att vi är halvvägs mot bebis! Längtar så mycket nu!:)) Såklart är det viktigaste att bebisen är frisk och hel men lite kul är det ju ändå att få balansera ut släkt och familj med båda tjejer och killar:) Hur mår du annars?
  • Äldre 2 Dec 18:48
    Sommarhopp skrev 2018-12-02 15:09:31 följande:

    I fredags kväll fick vi svar på niptestet, och vi väntar en son med låg risk för allt som de testade för. Känns så overkligt och verkligt på samma gång. Jag har i hela mitt liv föreställt mig att jag skulle få en dotter, så nu ska jag ställa om. Men vi är så glada! V 11+ 4 idag och har äntligen börjat slappna av, och känna att vi väntar barn och inte missfall.


    Vad roligt med en pojke och skönt med bra svar på NIPT!! Har ju varit en riktig tjejtråd innan:) Jag förstår det där med att ställa om det blir ju en omvändning! Helt rätt och skönt att du börjar känna så! Hade ni börjat tänka på tjejnamn också?
  • Äldre 2 Dec 18:50
    Ellencassandra skrev 2018-12-02 16:23:05 följande:

    Stort grattis :D vad roligt!!

    Jag känner på mig att jag väntar en pojke också :) bara en känsla. Får se vad RUL säger sen då ;)


    Tack så mycket känns jättebra!! Igår var jag bara i chock men idag har det smält in lite:) När var det du hade RUL? Man blandar ju så lätt ihop allas datum :l
  • Äldre 2 Dec 20:01
    jaktenpaflow skrev 2018-12-02 18:44:45 följande:

    Spännande med RUL, tänk att vi är halvvägs mot bebis! Längtar så mycket nu!:)) Såklart är det viktigaste att bebisen är frisk och hel men lite kul är det ju ändå att få balansera ut släkt och familj med båda tjejer och killar:) Hur mår du annars?


    Ja, snart halvvägs!!! Det är så skönt!!!

    Jag mår rätt ok. Äter normalt igen. Märker att magen växt rejält bara senaste veckorna.. börjar märkas när man ska knyta skor eller böja sig ned!

    Tyvärr inga sparkar riktigt än. Vet å andra sidan att moderkakan ligger i framvägg så oroar mig inte. I morgon ska vi till barnmorskan. Hoppas att vi kan få lyssna på lite hjärtljud...

    Hur mår du själv?
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF